گروه معماری بنیستا

قیمت بازسازی منزل چقدر است و چه مدت زمان طول میکشد؟

بازسازی منزل یکی از اقداماتی است که افراد می توانند جهت نو کردن منازل خود انجام دهند. اما قیمت بازسازی خانه ثابت نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد. همچنین قدمت سازه ساختمان نیز یکی از عوامل مهمی است که در هزینه بازسازی خیلی تاثیر گذار است و هر چقدر خانه ها قدیمی تر باشد به بازسازی بیشتری نیاز خواهد داشت. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر قیمت بازسازی منزل را مورد بررسی قرار دهیم:

قیمت بازسازی منزل

قیمت بازسازی منزل

بررسی عوامل موثر در قیمت بازسازی منزل

در روش کلی، هزینه بازسازی و تخریب خانه به اندازه بازسازی سازه، مساحت خانه و متریال مورد استفاده بستگی دارد. پس  هر چقدر میزان بازسازی خانه بیشتر باشد و مالک زمین خواهان تغییرات بیشتری در خانه باشد، هزینه تخریب و بازسازی آن نیز بالاتر می ‌رود.

از طرفی با بالا رفتن مساحت خانه طبیعتاً مساحت هزینه بازسازی و تخریب خانه نیز افزایش می یابد. به همین علت برای بازسازی مکان های کوچک مانند سرویس بهداشتی، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام  هزینه نهایی را بعد از بازدید به صورت قطعی اعلام می کنند.

همچنین متریال مورد استفاده در هزینه بازسازی خانه موثر است. متریال در اصل به معنی جنس و ماده محصول اس، و معمولا مشخص کننده جنس و نوع اشیا در محیط های مدل سازی است. استحکام متریال مربوط به طراحی و برگزیدن نوع  و جنس مصالح به کار رفته دارد.

قیمت بازسازی منزل

قیمت بازسازی منزل

قیمت بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه از آن دسته فضاهایی است که به عنوان قلب هر خانه ای در کل طول روز و شب مورد استفاده قرار می گیرد، پس بازسازی این بخش در قیمت بازسازی منزل تاثیر می گذارد.

داشتن یک آشپزخانه زیبا و شیک خواسته هر خانمی است. یک آشپزخانه تمیز و دلربا در سرحال کردن فضای خانه و اعضای خانواده تأثیر زیادی دارد. امروزه بیشتر افراد به  طراحی آشپزخانه بسیار اهمیت ویژه ای می دهند؛ چرا که در دیزاین و زیبایی منزل شما تاثیر فراوانی دارد.

در بازسازی آشپزخانه می توانید کابینت، کفپوش، هود، اجاق گاز، نورپردازی، شیرآلات، کاشی و رنگ دیوار را تغییر دهید تا فضای جذاب تری با تنوع جدیدی را در آشپزخانه تان ایجاد کنید.

قیمت بازسازی اتاق خواب 

به طور معمول آخرین گزینه برای بازسازی خانه اتاق خواب است، چرا که اتاق خواب یک فضای خصوصی است و معمولا افراد زمان  کمتری را در آن سپری می‌کنند و صرفاً برای خواب و آرامش در نظر گرفته شده است.

برای بازسازی اتاق خواب راه و روش های مختلفی وجود دارد، مثلاً کف اتاق را می توان از متریال های گوناگون مانند پارکت، سنگ، سرامیک و یا لمینت به کار برید.

برای دیوار اتاق خواب نمی توان از رنگ،  کمد، شلف، لوستر یا کاغذ های دیواری جذاب استفاده کنید. همچنین تمام این تغییرات در تعیین چگونگی قیمت گذاری بازسازی اتاق خواب به صورت مستقیم تاثیر گذار هستند.

بازسازی اتاق خواب

قیمت بازسازی منزل

 

قیمت بازسازی حمام

یک حمام زیبا و خوب می تواند حسابی حس و حال آدم را جا بیاورد.  این چنین حسی را همه تجربه کرده ایم. پس لازم به ذکر است در بازسازی حمام توجه ویژه ای داشته باشید. امروزه یکی از مشکلات رایج گرفتی چاه و یا لوله حمام است که در نتیجه منجر به جمع شدن آب در کف خانه می شود.

پس بهتر است با کمی هزینه بیشتر لوله پهن تری با استحکامی بیشتر برای خروجی حمام آماده کنید. برای دیوار حمام سعی کنید کوارتز یا سنگ را به جای کاشی جایگزین کنید، چرا که شکاف میان کاشی ها به مرور زمان رنگ اصلی خود را از دست می دهند و زرد می شوند و نمای ناپسندی  به حمام شما می دهند.

اگر بودجه شما و مساحت حمام مناسب باشد، می توانید به نصب وان هم فکر کنید. در کل حمام محلی کاملاً خصوصی است و به ندرت پیش می آید فردی خارج از عضو خانواده از آن استفاده کند.

قیمت بازسازی سرویس بهداشتی

اما بازسازی سرویس بهداشتی نیز در قیمت بازسازی منزل تاثیرگذار است. از نگاه تمام مردم تنها فضای کم هزینه در بازسازی منزل نسبت به مساحتشان سرویس بهداشتی و حمام  است. اما در اصل  این موضوع کاملا برعکس است و جزء پرهزینه ترین و زمان بر ترین قسمت بازسازی خانه به حساب می آید.

بازسازی این بخش از خانه با توجه به مساحت آن به صورت روزمره در نظر گرفته می شوند. همچنین می توانید شیر آلات خود را عوض کنید تا جلوه ی زیبا و جدیدی به سرویس بهداشتی خود ببخشید.  تعویض روشویی و توالت فرنگی، کفپوش، سرامیک نیز در این بخش را مد نظر قرار دهید. ولی لازم است یک کارشناس تاسیسات لوله کشی و قرار دادن شیرآلات را بررسی کند تا از بی عیب بودن و شکستگی نداشتن آن مطمئن شوید. اغلب هزینه اقسام خدمات  بازسازی  حمام  با سرویس بهداشتی مشترک است.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مطالب به عوامل تاثیر گذار در قیمت بازسازی منزل پرداختیم، با توجه به شرایط بیان شده می توانید اطلاعاتی از فضای خانه را به متخصصان شرح دهید و از هزینه تقریبی آن مطلع شوید.  شما می توانید مشاوره و راهنمایی متخصصان باتجربه را دریافت کنید در این راستا گروه معماری بنیستا در خدمت شما است.

ارسال نظر