گروه معماری بنیستا

بازسازی آپارتمان بزرگ

بازسازی آپارتمان بزرگ :بازسازی آپارتمان مجموعه فعالیتی است که با انجام دادن آن عمر آپارتمان افزایش پیدا می کند. همچنین به عملیاتی که به حفظ سازه و اصلاح و ترمیم فضا منجر می‌ شود، بازسازی می گویند.

از آن جایی که ساخت یک آپارتمان بزرگ هزینه زیادی دارد و بسیار زمان ‌بر است؛ توصیه می ‌شود، روش بازسازی را به کار گیرید. اگر قصد بازسازی آپارتمان بزرگ خود را دارید، بهتر است مطالعه ادامه این مطالب را از دست ندهید:

بازسازی آپارتمان بزرگ

بازسازی آپارتمان بزرگ

 

بررسی انواع بازسازی آپارتمان

آپارتمان ها پس از مدت طولانی یا کوتاهی، قدیمی می شوند، یا ممکن است افرادی که در آن آپارتمان زندگی می کنند از دکوراسیون آن خسته شوند. در این صورت فرد شیوه باز سازی را به کار می گیرد.  به طور کلی بازسازی آپارتمان به دسته هایی تقسیم می شود که عبارت است از:

  • باز سازی اثر بخش برای استحکام آپارتمان

در ایران آپارتمان های بزرگ قدیمی وجود دارند که مدت ها از عمر مفید و ساخت آن ها می گذرد. تخریب و ساخت دوباره این بنا ها نسبت به مقاوم سازی و استحکام بخشی هزینه بیش تری خواهد داشت؛ بنابراین با صرف مدت زمانی کوتاه تر و هزینه کم تری و استفاده از شیوه باز سازی، می توان مقاوم سازی آپارتمان را انجام داد.

  • مقاوم سازی ساختمان ترک خورده

ترک آپارتمان می تواند سازه ای یا غیر سازه ای باشد. ترک غیر سازه ای به طور ساده بر طرف می شود. اما ترک سازه ای که از نشست ساختمان و مقاومت کششی آن ظاهر می شود، حتما باید آنالیز شود و سپس راهکار مناسب ارائه گردد.

  • مقاوم سازی اسکلت فلزی و بتنی

سازه های جدید، از مجموعه ستون ها، سقف ها، دیوارها و تیرها ساخته می شوند. گاهی اوقات به دلیل عدم رعایت ضوابط، طراحی سازه و اجرای آن به طور صحیح انجام نمی گردد. در همچین شرایطی سازه باید تقویت شود. در چنین سازه هایی، راهکار مقاوم سازی باید با در نظر گرفتن رفتار لرزه ای ارائه گردد.

  • باز سازی اثر بخش جهت زیبایی آپارتمان

گاهی اعضای خانواده ای که در یک خانه آپارتمانی زندگی می کنند، از دکوراسیون داخلی آن خسته و زده می شوند. در این صورت باید با توجه به سلیقه افراد خانه باز سازی صورت گردد. شناخت و رعایت اصول زیبا شناسی از فاکتور های مهم هنگام باز سازی آپارتمان بزرگ است.

 

بازسازی آپارتمان بزرگ

بازسازی آپارتمان بزرگ

 

تاثیر رنگ در دکوراسیون و بازسازی آپارتمان

هر رنگی حس خاصی را تحریک می کند. به عنوان مثال حس هیجان را رنگ قرمز تحریک می کند. رنگ آبی به افراد حس آرامش را هدیه می کند. گرم یا سرد بودن رنگ ها یکی دیگر از ویژگی های آن ها می باشد که در طراحی آپارتمان بسیار تاثیر گذار است. مثلا رنگ قرمز، نارنجی و زرد از رنگ های گرم محسوب می شوند.

این رنگ ها موجب ایجاد حس صمیمیت می گردند. استفاده از رنگ های گرم موجب می شود که فضای خانه کوچک تر به نظر بیاید. رنگ های آبی و سبز، رنگ های سرد محسوب می شوند.

اگر این رنگ ها در دکور خانه استفاده شوند، فضای آرامش بخشی را ایجاد می کنند. همچنین استفاده از این رنگ ها باعث می شود فضای خانه بزرگ تر به نظر بیاید. در زیبا سازی خانه رنگ ها، انتخاب کاغد دیواری، انتخاب پرده زیبا، انتخاب وسایل خانه و طراحی مناسب و شیک سقف بسیار تاثیر گذار است و باید برای این عوامل دقت بسیاری به کار گرفته شود.

هزینه باز سازی آپارتمان بزرگ

جهت اطلاع از مقدار هزینه ای که برای بازسازی آپارتمان خود لازم است برآورد کنید، بهتر است با کار شناسان مربوط به این کار مشورت کنید. تعیین هزینه بازسازی نیازمند تجربه خاصی است. تعداد مرحله های باز سازی و همچنین حجم تعمیرات آپارتمان در میزان هزینه بسیار موثر می باشد و برای هر پروژه ای مقدار متفاوت تعیین می گردد. به همین دلیل نرخ دقیقی برای بازسازی وجود ندارد. هزینه بازسازی تنها مربوط به تهیه مصالح و پرداخت دستمزد نیست. بلکه پایان کار امکان دارد هزینه باز سازی از هزینه ای که ابتدا برآورد شده است بیشتر شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که عوامل مختلفی بر هزینه باز سازی تاثیر گذار هستند. این عوامل شامل موارد زیر می شود:

  • نوع و جنس مصالح یا متریال
  • محدودیت زمانی کار فرما
  • میزان رفاه و تجهیزات مورد نظر
  • هزینه های کار گران، ناظر و پیمانکار پروژه
  • موقعیت مکانی
  • دسترسی به مصالح
  • میزان فرسودگی آپارتمان
  • بازسازی آپارتمان بزرگ

    بازسازی آپارتمان بزرگ

سخن پایانی

اگر آپارتمان بزرگ شما قدیمی شده است و جذابیت سابق را ندارد، بهترین کار بازسازی آن است؛ زیرا هم وقت کم تری و هم هزینه کم تری صرف آن می شود. اما برای نوسازی و ساخت یک آپارتمان جدید به هزینه زیاد و وقت خیلی زیادی نیازمند هستید. شما می توانید جهت این بازسازی و دریافت مشاوره های لازم با کارشناسان و معماران بنیستا ارتباط برقرار کنید.

ارسال نظر