گروه معماری بنیستا

بازسازی ساختمان اداری در تهران به صورت کاملا حرفه ای و کم هزینه

بازسازی ساختمان اداری در تهران همچون بازسازی منازل مسکونی یک پروژه فنی بوده که اجرای دقیق آن در گروه رعایت اصول کلی برای اجرای این پروژه است. بازسازی ساختمان اداری شامل هر اقدامی که به منظور زیبا سازی و بالا بردن استحکام بنا صورت می گیرد، می باشد. اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه هستید در این پست با بنیستا همراه باشید.

بازسازی ساختمان اداری در تهران به چه منظور انجام می گیرد؟

بازسازی ساختمان اداری در تهران و در همه جای دنیا به منظور بهره وری بهتر از ساختمان های کلنگی و قدیمی ساخت صورت می گیرد. معمولا ساختمان های اداری قدیمی در چندین سال پیش ساخته شده اند، به همین دلیل نسبت به ساختمان های نو ساخت دارای امکانات و تجهیزاتی کمتری هستند. بنابراین برای مدرنیته کردن آن ها باید یک سری اقدامات در قالب بازسازی بر روی آن ها صورت بگیرد.

بازسازی ساختمان اداری در تهران، هم به واسطه خود صاحبان املاک اداری و هم شرکت های بازسازی قابل اجرا می باشد. البته بازسازی ساختمان اداری تنها در صورتی به واسطه خود مالک قابل انجام است که ساده و کم اهمیت باشد‌. معمولا ایجاد یک سری تغییرات جزئی به منظور تغییر دکوراسیون داخلی، به واسطه خود مالک بدون مانع قابل اجرا است.

اما در برخی موارد ایجاد تغییر نیاز به تجربه و مهارت نسبتا بالایی دارد که در چنین شرایطی مطمئنا انجام آن نیاز به دخالت کارشناسان این حوزه دارد. به طور کلی سپردن بازسازی ساختمان اداری در تهران به شرکت های با سابقه و تجربه در این حوزه کاری عاقلانه بوده و به دلیل رعایت اصول اولیه و فنی در اجرا علاوه بر حصول نتیجه مورد نظر که ممکن است، شامل افزایش مقاومت و یا زیباسازی بنا یا هر دو مورد باشد، سبب بهره وری بهتر آن مکان نیز می گردد.

ایجاد هر گونه تغییر در یک محیط اداری بر روی روحیه کارمندان نیز تاثیر گذاشته در نتیجه روحیه و شوق آن ها برای انجام بهتر وظایف شان را بالاتر می برد.

بازسازی ساختمان اداری در تهران با هزینه کم و حرفه ای

بررسی مراحل بازسازی ساختمان اداری

بازسازی ساختمان اداری در تهران و همه جای دنیا معمولا شامل دو مرحله زیر می باشد که هر مرحله باید طبق شرایط و ضوابط حاکمه اجرا شود. بازسازی قسمت هایی که به منظور مقام سازی و بالا بردن استحکام بنا انجام می گیرد. این قسمت‌ ها معمولا بخش هایی هستند که حکم اسکلت بنا را دارند.

هر ساختمانی در طول زمان فرسوده می شود و به همین علت ممکن است مقاومت برخی از قسمت ها یا تمام بخش های آن کاهش یابد. از آنجایی کاهش مقاومت بنا با سلامت افرادی که در آن زندگی می کنند دارای رابطه مستقیم است، بازسازی ساختمان اداری در تهران از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است که باید در صورت نیاز بدون معطلی اجرا گردد.

بازسازی بنا به منظور مقاوم سازی با تعمیرات و مرمت سازی جزئی و کلی به همراه بوده و در پی آن عمر مفید ساختمان نسبت به قبل تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. بازسازی ساختمان اداری ممکن است با حذف و یا جابجایی دیوارها و یا تغییر شکل اتاق ها و خلاصه هر گونه تغییر به همراه باشد.

بازسازی ساختمان اداری در تهران با هزینه کم

لازم به ذکر است که ایجاد برخی تغییرات اساسی در فرایند بازسازی ساختمان اداری و مسکونی، در صورتی که با یک سری تغییرات ساختاری مهم به همراه باشد باید زیر نظر شهرداری صورت گیرد و صاحب ملک برای انجام آن قبل از هر چیزی کسب اجازه نماید. دیگر نکته ای که هر صاحب ملکی باید قبل از انجام پروژه بازسازی مد نظر قرار بدهد، دادن تعهد در رعایت استاندارهای کاهش انرژی است.

  • بازسازی قسمت های که هدف اصلی از ایجاد تغییر و بازسازی آن ها افزایش زیبایی ساختمان است. معمولا برای افزایش زیبایی ساختمان های قدیمی و اداری اغلب نقاطی مورد تغییر و بازسازی قرار می گیرند که بیشتر در معرض دید بوده و بازسازی و استفاده از تجهیزات و امکانات به روز در آن ها موجب بالا رفتن کیفیت زیبا شناختی می گردد.
  • همچنین بخوانید : طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

در این مرحله از بازسازی، طراحی نقش بسیار مهمی دارد. زیرا طراحی باید به نحوی صورت بگیرد، که اجرای آن در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان از لحاظ دیداری تغییرات قابل ملاحظه ای ایجاد کند. همچنین تغیرات ایجاد شده نیز باید در راستای زیباتر شدن ساختمان بوده و به طور کلی از ظاهر ساختمان چه در نمای داخلی و چه در نمای خارجی تصویری را خلق نماید که مورد پسند اکثر سلیقه ها باشد.

انواع پارتیشن ها در فضای اداری

پارتیشن‌ها به انواع متفاوتی دسته بندی می‌شوند. شما می توانید با انواع پارتیشن و روش بازسازی ساختمان اداری آشنا شده و از قابلیت‌های آن برخوردار شوید. پارتیشن‌های اداری به طور عمده شامل دو نوع پارتیشن اداری ثابت و پارتیشن اداری متحرک هستند. پارتیشن اداری ثایت با هدف ایجاد فضای متفاوت و کاربری متفاوت در یک فضای اداری طراحی شده و به دو دسته تقسیم می‌شود.

پارتیشن اداری ثابت تک جداره، پارتیشن اداری ثایت دو جداره از نوع پارتیشن اداری متحرک بوده و در صورت سفارش مشتریان امکان سفارشی سازی و تغییر شکل پارتیشن نیز وجود دارد.

پارتیشن اداری ثابت

این نوع پارتیشن همان طور که از نامشان پیدا است ، فقط امکان نصب به صورت ثابت را داشته و امکان تغییر ابعاد و حتی رنگ را ندارد. یکی از ویژگی‌های اصلی پارتیشن اداری ثابت ، این است که قابلیت تغییر شکل ندارد و می‌توان به راحتی در فضاهای مختلف و برای کاربری‌های مختلف از آن استفاده کرد.

پارتیشن اداری متحرک

این پارتیشن‌ها به دلیل متحرک بودنشان در برخی فضاهای اداری برای استفاده در همان فضای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. با توجه به اینکه این نوع پارتیشن قابلیت نصب به صورت ثابت را نداشته و امکان تغییر اندازه را ندارند ، باید به کمک پارتیشن اداری متحرک آن‌ها را نصب کرد.

پارتیشن‌ها از نظر جنس و کاربرد تفاوت دارند. هر یک از آن‌ها ویژگی های منحصربه فرد خود را دارند و با توجه به کاربری و فضای مورد نظر از آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از ویژگی های مهمی که این نوع پارتیشن‌ها دارند، مقاومت آن‌ها است. با توجه به اینکه پارتیشن‌ها از چوب، فلز و ام دی اف و سایر مواد ساخته می‌شوند، بنابراین مقاومت آن‌ها نسبت به سایر پارتیشن‌ها بیشتر است.

بازسازی ساختمان اداری

دریافت مجوز برای بازسازی ساختمان اداری

بازسازی ساختمان اداری نیاز به مجوز دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی دانید برای انجام بازسازی ساختمان اداری باید چه مجوزی داشته باشید و برای کسب آن چه مراحلی را طی کنید. ابتدا اجازه دهید که مراحل بازسازی را از نظر قانونی برای شما تعریف کنیم.

یکی از روش‌هایی که می‌توان برای مشکلات ناشی از خرابی ساختمان به کار گرفت، نوسازی ساختمان است. بازسازی ساختمان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات برای نوسازی ساختمان به شمار می‌رود. در واقع بازسازی ساختمان باعث می‌شود تا ساختمان به حالت اولیه خود برگردد و این موضوع اهمیت زیادی دارد. بهتر است در ابتدای کار و قبل از هر اقدامی مجوزهای لازم را کسب کرده باشید.

در صورتی که ساختمان دارای مجوز ساخت و ساز باشد، مراحل قانونی ساخت و ساز به درستی انجام شده و ساختمان برای بهره برداری آماده است. در برخی از موارد نیز این فرآیند به صورت مشارکتی انجام می شود.

روش دریافت پروانه ساخت و ساز

برای دریافت پروانه ساخت و ساز نیاز به مدارک و مستندات و همچنین بررسی شرایط مختلف ساختمان است. این مراحل باید توسط کارشناسان و متخصصانی که مجوز ساخت و ساز دارند انجام شود.

برای اینکه مراحل قانونی ساخت و ساز به اتمام برسد و یک ساختمان قابل سکونت ایجاد شود، نیازمند دریافت پروانه ساخت است. این پروانه ساخت باید به همراه جواز تاسیس از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین پروانه ساخت از شهرداری صادر شود.

برای اینکه بتوانید مجوز ساخت و ساز دریافت کنید، باید در نظر داشته باشید که در شهرهای مختلف ایران شرایط و مراحل صدور پروانه ساخت و ساز متفاوت است. در برخی از شهرها نیاز به دریافت جواز ساخت نیست و مراحل اخذ مجوز به شکل مستقل انجام می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت از این موارد اطلاع کافی داشته باشید.

بازسازی ساختمان اداری چقدر زمان می برد؟

بازسازی ساختمان اداری، به معنای اصلاح یک فضای موجود و به روزرسانی ساختار فعلی آن است. در این فرآیند بخش‌های مختلف و فضاهای ساختمان مانند کف ، دیوار و سقف بازسازی می‌شود. به طور کلی زمان بازسازی ساختمان اداری به این مورد بستگی دارد که چه تغییراتی در زمان بازسازی رخ می‌دهد. برای مثال در زمان بازسازی ساختمان قرار است در چه تعداد طبقات اضافه و ساخته شوند.

بازسازی ساختمان اداری به روش‌های متفاوتی صورت می گیرد. ساختمان اداری روش متفاوتی برای بازسازی دارد. شما به ساده ترین روش می‌توانید از خدمات مشاوران ما برخوردار شوید. به این موارد توجه کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین اقدامات را انجام دهید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی

نتیجه گیری

بازسازی ساختمان اداری در تهران به دلیل قدیمی بودن بافت ساختمان های اداری این کلان شهر از مباحث مهمی است که باید همواره مورد توجه دولتمردان و صاحبان مراکز اداری باشد. زیرا این مقوله از جمله مباحثی است که با جان و سلامتی نیروهای انسانی که بیشترین ساعات عمر خود را در این فضا می گذرانند رابطه مستقیم دارد.

 

ارسال نظر