گروه معماری بنیستا

سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

سبک دکوراسیون داخلی صنعتی از سری سبک های دکوراسیون داخلی پرطرفدار می‌توان به سبک دکوراسیون صنعتی اشاره کرد. در این سبک عناصر مدرن و سنتی با هم ترکیب شده و نتیجه آن ایجاد یک فضای منحصر به فرد و خاص در محیط است. در این مطلب قصد داریم طراحی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی را معرفی کرده و به بررسی ویژگی های مختلف آن بپردازیم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

هدف از اجرای سبک دکوراسیون صنعتی ایجاد فضایی گرم و صمیمی در محیط است. در این روش باید عناصر جذاب مدرن در کنار عناصر زیبای سنتی و قدیمی قرار بگیرند. هدف دیگر اجرای این سبک پرطرفدار این است که مصالح ساختمانی در معرض نمایش قرار بگیرند و هیچ پوششی روی آنها قرار نداشته باشد.

سبک دکوراسیون داخلی صنعتی کارایی اثاثیه و وسایل را اولویت قرار می دهد؛ سپس نسبت به چیدمان آنها اقدام می نماید. سبک دکوراسیون صنعتی معمولاً برای فضاهایی با سقف بلند یا فضاهای اداری و تجاری مناسب است. این سبک زمانی رواج پیدا کرد که به دلیل گسترش وسعت شهری و افزایش جمعیت به فضاهای مسکونی نیاز بیشتری پیدا شد.

در این زمان بیشتر کارخانجات متروکه و قدیمی برای تبدیل به یک منطقه مسکونی بازسازی شدند که در این بازسازی از سبک دکوراسیون صنعتی استفاده شد.

دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی - بی جنس منبع مصالح ساختمانی تامین مصالح و مواد اولیه ساختمان

مکان های مناسب برای اجرای دکوراسیون داخلی صنعتی

سبک دکوراسیون صنعتی همان طور که در مطالب قبل بیان شد بیشتر مناسب اجرا در فضاهای صنعتی مانند انبارها و کارخانه جات است. خانه هایی که دارای سقف بلند هستند و همچنین فضاهای اداری و محیط های تجاری مانند فروشگاه ها و مراکز خرید، رستوران ها و کافه ها نیز انتخاب مناسبی برای اجرای دکوراسیون داخلی صنعتی می باشند.

انتخاب این سبک دکوراسیون امری سلیقه ای است پس اگر به این سبک علاقه دارید می توانید آن را در هر محیطی که دوست دارید به کار بگیرید.

سبک دکوراسیون صنعتی چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ - مبل سنتر

ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

از جمله ویژگی های مهمی که در سبک دکوراسیون صنعتی باعث شده طرفداران زیادی را به خود جذب کند، استفاده از مصالح ساده در اجرای این سبک است. در این نوع طراحی بیشتر از مصالح کاربردی و ساده مانند آجر، چوب و فلز استفاده شود. علت انتخاب این نوع مصالح این است که به طور معمول در ساختمان های قدیمی وجود دارند.

بنابراین سبک دکوراسیون صنعتی آنها را بدون هیچ پوشش و تغییری مورد استفاده قرار می دهد. توجه داشته باشید که عناصری مانند فلز و چوب نقش مهمی در سبک صنعتی دارند و از طرفی وسایل و اثاثیه منزل نیز معمولاً از ترکیب این دو عناصر به وجود می آید. به کارگیری رنگ های طبیعی و خنثی دیگر ویژگی مهم و پرطرفدار سبک دکوراسیون داخلی صنعتی است. در این سبک معمولا رنگ های روشن مورد استفاده قرار نمی گیرد.

این کار به علت تغییر فضای خشک و سرد به یک فضای گرم انجام می گیرد. رنگ هایی مانند خرمایی و قهوه ای معمولاً رنگ غالب هستند. انتخاب مدل و رنگ وسایل و مبلمان در دکوراسیون صنعتی نیز امری مهم و اساسی است. در واقع مبلمان و دکوری جات باید به گونه ای انتخاب شوند که احساس یک فضای صنعتی را منتقل کنند. از طرفی باید کارایی وسایل نیز در نظر گرفته شود.

بهتر است وسایلی انتخاب شود که نشان دهنده وسایل قدیمی و سنتی باشد. برای تغییر فضای یکنواخت در دکوراسیون صنعتی می‌توانید از قاب عکس یا تابلو نقاشی نیز استفاده کنید. همچنین به کار بردن گیاهان در این فضا باعث ایجاد حس سرزندگی و طراوت می شود.

دیگر ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

اگر قصد بازسازی ساختمان اداری یا یک فضای صنعتی را دارید نباید لوله ها و اتصالات این فضا را مخفی نمایید. نمایان بودن لوله ها و اتصالات یکی از ویژگی‌های سبک دکوراسیون صنعتی می باشد. بهتر است رنگ زمینه لوله و اتصالات در تضاد با آن باشد. پس بهترین گزینه رنگ سفید است.

در این سبک منابعی که برای ایجاد روشنایی استفاده می شوند باید نشان دهنده دکوراسیون صنعتی باشند. استفاده از آباژور هایی از جنس فلز با پایه های بلند با یک آویز ساده مناسب ترین گزینه است. آباژور های قدیمی نیز به خوبی می تواند طراحی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی را معرفی کند. از اینکه تا پایان این متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

ارسال نظر