گروه معماری بنیستا

تعمیرات اساسی ساختمان

  1. تعمیرات اساسی ساختمان: خیلی از افراد بعد از مدتی زندگی در یک ساختمان تصمیم به تعمیر ساختمان می گیرند، تعمیر ساختمان به عوامل گوناگونی بستگی دارد، در بعضی از موارد تعمیرات به منظور جلوگیری از فرسودگی و یا حتی تخریب قسمتی از خانه انجام می گیرد و در بعضی از موارد تعمیرات برای زیباتر شدن ساختمان صورت می گیرد.
  2. اما باید بدانیم که تعمیرات ساختمان کار آسانی نیست مخصوصاً اگر بخواهید این تعمیرات را به صورت اساسی انجام دهید. ما در این مقاله به بررسی موضوع تعمیرات اساسی ساختمان پرداخته ایم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
  3. بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان
تعمیرات اساسی ساختمان

تعمیرات اساسی ساختمان

دلایل تعمیر ساختمان چیست؟ آیا شما می دانید؟

همان‌گونه که گفتیم تعمیرات ساختمان به دلایل مختلفی انجام می شود در بعضی از موارد تعمیرات برای مقاوم سازی و افزایش ایمنی ساختمان انجام می شود و در بعضی دیگر از موارد این تعمیرات به منظور بالاتر بردن سطح کیفی ساختمان و یا حتی زیباتر کردن ساختمان انجام می شود.

بررسی تعمیرات اساسی ساختمان

لازم است که قبل از تعمیرات اساسی ساختمان در این مورد آگاهی‌ کافی داشته باشید و بعد اقدام به تعمیرات اساسی ساختمان کنید.

یکی از مهمترین مسائلی که باید در تعمیرات اساسی ساختمان در نظر بگیرید برآورد بودجه و یا هزینه است چرا که ممکن است شروع به تعمیرات ساختمان هزینه های سنگینی برای شما به همراه داشته باشد و مشکلاتی در حین تعمیر برای شما پیش بیاید که هزینه بیشتری روی دست شما بگذارد. برای مثال شما قصد تعمیر کف خانه را دارید و کندن کف خانه ممکن است منجر به شکستن لوله های فاضلاب و لوله های آب شود که این موضوع شما را وارد مرحله جدیدی از تعمیرات میکند.

توجه داشته باشید که تعمیرات معمولاً در خانه هایی قدیمی که قدمت آنها بالاتر است انجام می شود، اما در بعضی از موارد تعمیرات جزئی در خانه های جدید نیز صورت می‌گیرد، که این تعمیرات ممکن است تعمیرات کف ساختمان و یا تعمیرات تاسیسات ساختمان باشد. باید بدانید که اگر تعمیرات ساختمان در زمان مناسب و به موقع انجام شود می تواند هزینه های کمتری برای شما در بر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

تعمیرات اساسی ساختمان به دو صورت تعمیرات کلی و تعمیرات جزئی تقسیم می شود که ما در ادامه به بررسی این دو نوع تعمیرات می پردازیم.

تعمیرات کلی ساختمان به چه صورت است؟

این نوع تعمیرات می تواند همان تعمیرات اساسی ساختمان باشد. همانگونه که از نام تعمیرات کلی ساختمان پیداست در این نوع تعمیرات تغییرات اساسی در ساختار ساختمان مد نظر ایجاد می گردد. این تعمیرات در بعضی از موارد به گونه ای است که می تواند باعث تغییر کاربری ساختمان شود.

برای مثال تغییر بافت، تغییر مصالح و تخریب می تواند نمونه از تعمیرات کلی و یا تعمیرات اساسی ساختمان باشد که در یک ساختمان اجرا می شود. در بعضی از موارد تغییرات کلی ساختمان می تواند به صورت کلی نقشه ساختمان را تغییر دهد. در بحث تعمیرات کلی باید دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیربط صورت گیرد. اینگونه تعمیرات بیشتر برای تعمیر خانه های قدیمی که عمر مفید آنها رو به پایان است و در راستای استحکام بخشیدن به این ساختمان ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

تعمیرات اساسی ساختمان

تعمیرات اساسی ساختمان

اطلاعاتی در مورد تعمیرات جزئی ساختمان

موارد زیادی شامل تعمیرات جزئی ساختمان می شود مثلاً تعویض کلید و پریز یا حتی تعویض سیم کشی های ساختمان از تعمیرات جزئی ساختمان به حساب می آیند، یا رنگ آمیزی و تعویض کفپوش ها و چسباندن کاغذ دیواری بر روی دیوار از دیگر موارد تعمیرات جزئی ساختمان می باشند.

به صورت کلی می‌توانیم بگوییم که تعمیرات جزئی به تعمیرات قسمت هایی از ساختمان می پردازد که بیشتر برای بهتر شدن و یا زیباتر شدن ساختمان است و ربطی به بالا بردن استحکام و دوام و ساختمان ندارد.تعمیرات اساسی ساختمان را بیشتر بررسی کنیم.

تعمیرات اساسی ساختمان

تعمیرات اساسی ساختمان

اگر بخواهیم یک ساختمان را به صورت اساسی تعمیر کنیم باید اقدام به تعمیر این موارد کنیم:

  • تعمیر تاسیسات مانند لوله کشی های آب برق و گاز
  • تعویض یا تعمیر درب و پنجره های قدیمی
  • نقاشی ساختمان، رفع نم و رطوبت ساختمان با ایزوگام کردن
  • تعمیر و تعویض کفپوش منزل، آشپزخانه ،توالت و حمام
  • تعمیر نمای ساختمان
  • تعمیرات و  تعویض کاغذ دیواری و نقاشی ساختمان از جمله مواردی هستند که در تعمیرات اساسی ساختمان باید به آنها پرداخته شود.

نتیجه گیری پایانی

تعمیرات اساسی ساختمان می‌تواند علاوه بر جنبه ظاهری جنبی کاربردی و زیبایی نیز داشته باشد. انجام تعمیرات در کوتاه مدت باعث افزایش عمر ساختمان می شود و از به وجود آمدن هزینه های بیش از حد معمول در تعمیرات طولانی مدت جلوگیری می کند. با توجه به این مورد بررسی وضعیت ساختمان و فاصله زمانی منظم بسیار اهمیت دارد. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد بازسازی اساسی ساختمان به دست آورده باشید.

ارسال نظر