گروه معماری بنیستا

هزینه بازسازی منازل مسکونی

هزینه بازسازی منازل مسکونی یکی از مهم‌ترین دغدغه افرادی است که قصد بازسازی منازل خود را دارند. اما در هزینه بازسازی منازل مسکونی چه عواملی دخالت دارند؟ مطلبی است که در ادامه بنستا به بررسی آن می‌پردازد. اگر شما نیز قصد بازسازی منزل خود را دارید، بهتر است مطالعه ادامه این مطالب را از دست ندهید!

بازسازی ساختمان چیست؟

به ایجاد تغییرات در ظاهر و رفع فرسودگی‌های ساختمان‌های قدیمی، بازسازی آن‌ها گفته می‌شود. ساختمان‌ها نیز مانند هر چیز دیگری پس از گذشته چندین سال حالت و ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهند و در بخش‌های مختلف دچار فرسودگی می‌شوند. می‌توان گفت: هزینه بازسازی منازل مسکونی کاملاً به خود فرد و میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته است بستگی دارد. زیرا شما می‌توانید بازسازی منازل خود را کاملاً جزئی انجام دهید و تنها در بخش ظاهری ساختمان خود تغییراتی را ایجاد کنید. زیرا گاهی برداشتن یک دیوار که هزینه بسیار ناچیزی دارد، می‌توانید تحولات شگرفی را در منزل مسکونی خود ایجاد کنید. اما ممکن است قصد داشته باشید بازسازی منزل خود را کاملاً جدی و اساسی انجام دهید.

مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بازسازی منازل مسکونی چیست؟

به‌طورکلی در هزینه بازسازی منازل مسکونی عوامل متعددی دخالت دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه سبک بازسازی ساختمان

معمولاً هزینه بازسازی منازل مسکونی را باتوجه‌به هر مترمربع در نظر می‌گیرند. این هزینه به عوامل متعددی مانند میزان بازسازی و سبک طراحی ساختمان بستگی دارد. پس از آنکه شما سبک موردنظر خود را انتخاب کردید، باید توسط پیمانکار مشخص شود که به چه وسایلی نیاز است. سپس کارفرما باتوجه‌به سبک دکوراسیون و اقداماتی که باید صورت گیرد، دستمزد کلی بازسازی ساختمان را محاسبه می‌کند.

به‌عنوان‌مثال اگر شما قصد داشته باشید از سبک معماری مدرن در بازسازی منزل خود استفاده کنید، دیگر نیازی نیست تا از گچ‌بری‌ها و یا کابینت‌های طرح کلاسیک استفاده نمایید. تفاوت در همین مسائل در هزینه بازسازی منازل مسکونی تأثیر بسیار زیادی دارد. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم که پیش از هر اقدامی نخست سبکی را که به آن علاقه‌مند هستید را انتخاب نمایید.

بازسازی پذیرایی

شما باید جهت بازسازی پذیرایی یا اتاق نشیمن خود هزینه‌های مربوط به گچ‌بری دیوارها و سقف، کاغذ دیواری، پارکت کف و… را بپردازید. هزینه بازسازی این بخش از خانه کاملاً به خود شما بستگی دارد که قصد دارید چه اقداماتی را در فضای پذیرایی خود ایجاد کنید. همچنین هزینه مربوط به خرید کاغذ دیواری، پارکت و… متفاوت است.

به‌عنوان‌مثال هزینه خرید کاغذ دیواری معمولی با کاغذ دیواری لوکس بسیار متفاوت است. شاید این عوامل به نظر شما کمی ناچیز به نظر برسد، اما همین عوامل کوچک می‌توانند هزینه بازسازی منزل شما تأثیرگذار باشند.

هزینه بازسازی منازل مسکونی بنیستا

بازسازی سرویس بهداشتی

یکی دیگر از بخش‌هایی که در هزینه بازسازی منازل مسکونی تأثیرگذار است، سرویس بهداشتی است. بازسازی این قسمت می‌تواند هزینه‌های ناشی از لوله‌کشی آب و فاضلاب، نصب و خرید کاشی و سرامیک جدید، تعویض روشویی و شیرآلات، تعمیر سقف سرویس بهداشتی، گچ‌کاری و… باشد. هزینه کلی انجام این عملیات به متریال‌هایی بستگی دارد که شما قصد دارید از آن‌ها در سرویس بهداشتی خود استفاده کنید.

دستمزد پیمانکاران

یکی از عوامل مهمی که در هزینه بازسازی منازل مسکونی تأثیر دارد، دستمزد پیمانکاران است. معمولاً شرکت‌های معماری و دکوراسیون داخلی قیمت‌های متفاوتی را جهت بازسازی منازل مسکونی و طراحی نمای خارجی ساختمان بیان می‌کنند. شما می‌توانید جهت برآورد هزینه کلیه بازسازی منزل مسکونی و دستمزد معماران با شماره‌های درج شده تماس بگیرید. گروه معماری بنیستا می‌تواند بازسازی منزل مسکونی شما را با بهترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به و بسایت این مجموعه نمونه کارهای آن را مشاهده کنید.

ایمن‌سازی ساختمان

فاکتور دیگری که در این هزینه‌ها تأثیرگذار است ایمن‌سازی ساختمان می‌باشد. معمولاً ساختمان‌هایی که نیاز به بازسازی دارند، احتمالاً دارای خرابی‌هایی در بخش‌هایی مانند عدم وجود سیستم سرمایش و گرمایش مناسب، نشت آب، خرابی در و پنجره‌ها و… هستند.

بازسازی آشپزخانه

اگر قصد بازسازی آشپزخانه خود را دارید بهتر است این موضوع را بدانید که هزینه بازسازی آشپزخانه، می‌تواند بر متوسط هزینه بازسازی منزل مسکونی شما تأثیر بسیار زیادی بگذارد. زیرا هزینه تغییراتی که در آشپزخانه صورت می‌گیرد معمولاً زیاد است. در بازسازی آشپزخانه می‌توان کاشی مابین کابینت، کف‌پوش کف آشپزخانه، شیرآلات و سینک ظرف‌شویی، گچ‌کاری و نقاشی آشپزخانه، کابینت و هر آن چیزی که می‌تواند موجب تغییرات در این فضا شود را تعویض و بازسازی کرد. جهت به‌کارگیری هر یک از این متریال‌ها می‌توان هزینه‌های متعددی را پرداخت نمود. این عامل به سلیقه و انتخاب خود شما بستگی دارد که چگونه تمایل دارید آشپزخانه خود را بازسازی کنید.

سخن پایانی

به‌طورکلی یک پیمانکار یا معمار باید بتواند پس از انتخاب طراحی هر یک از فضاهای منزل مسکونی، هزینه‌های آنها را به‌صورت جداگانه محاسبه کند. او باید شمارا به‌صورت کامل از هزینه بازسازی منزل شما مطلع سازد تا شما بتوانید مطابق با بودجه خود در مورد بازسازی منزل خود تصمیم‌گیری کنید. آن چیزی که در هزینه بازسازی منازل مسکونی اهمیت دارد مشورت با افراد کاردان و باتجربه در این زمینه است. گروه معماری بنیستا در زمینه طراحی داخلی و بازسازی ساختمان‌ها تجربه بسیار زیادی دارند.

گروه معماری بنیستا بازسازی ساختمان‌ها را با رعایت کلیه استانداردهای فنی، اجرایی و با همکاری مهندسان کاردان این مجموعه انجام می‌دهد. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و استفاده از خدمات این مجموعه حرفه‌ای، با شماره‌های درج شده تماس بگیرید. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که با اعتماد به بنیستا بهترین‌ها را تجربه خواهید کرد.

ارسال نظر