گروه معماری بنیستا

نمای خارجی ساختمان ویلایی

نمای خارجی ساختمان ویلایی: طراحی نمای خارجی ساختمان همواره از اهمیت بالایی برخوردار است، حال اینکه اگر ساختمان مد نظر شما یک ساختمان ویلایی باشد ارزش و اهمیت نمای خارجی آن دو چندان می شود. برای طراحی و اجرای نمای خارجی ساختمان ویلایی لازم است که نکاتی را رعایت کنید نکاتی که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم.

نمای خارجی ساختمان ویلایی

نمای خارجی ساختمان ویلایی

بهترین طراحی نمای خارجی ساختمان ویلایی

طراحی نمای ساختمان ویلا به خصوص در شمال یک موضوع بسیار با اهمیت می باشد که توجه سازندگان و پیمانکاران را به خود جلب می کند از آنجایی که نمای بیرونی ساختمان نیز به گونه ای است که در دید عموم می باشد بنابراین چگونگی طراحی آن بسیار مهم است.

امروزه برای نمای خارجی ساختمان ویلایی از طرح ها و سبک های مختلفی استفاده می شود که ما در دامه به معرفی و بررسی چند نوع از سبک های نمای خارجی ساختمان ویلایی می پردازیم.

نمای خارجی ساختمان ویلایی

نمای خارجی ساختمان ویلایی

سبک کلاسیک

مسلماً این سبک طرفداران خاص خود را دارد و تقریباً در میان افراد زیادی با اقبال مواجه می شود. از سبک کلاسیک معمولاً برای ویلا های بزرگ بیشتر استفاده می شود چرا که این سبک باعث می شود ساختمان بسیار مجلل و شکوهمند به نظر برسد و از طرفی ظاهر جذاب و گیرایی برای ویلا به وجود می آورد، خوب است که بدانید بر خلاف سبک مدرن در سبک کلاسیک از تزئینات بیشتر استفاده می شود و هدف بیشتر شکیل تر و مجلل تر به نظر رسیدن نمای خارجی ساختمان ویلایی می باشد.

سبک مدرن

یکی از جالب ترین و رایج ترین سبک ها برای نمای ویلا سبک مدرن می باشد. این سبک برخلاف سبک کلاسیک از تجهیزات و مواد مصالح جدید و مدرن استفاده می‌شود در این سبک طراحی ساده تر است و تزئینات زیادی در آن به کار نمی‌رود، جالب توجه است که اخیراً مردم بیشتر به سمت این سبک کشیده می‌شوند و تمایل دارند که نمای ویلای خودشان را به سبک مدرن کار کنند.

سبک ساحلی

بیشتر ویلاهایی که در نزدیک دریا هستند از سبک طراحی نمای خارجی ساحلی استفاده می شود. معمولاً این گونه ویلاها سقف های نوری و شیب دار دارند و در رنگ بندی های آن معمولاً از رنگ های روشن استفاده می شود و این به هماهنگی رنگ نمای بیرونی با رنگ دریا می انجامد، که اثرگذاری بسیار فوق العاده ای نیز دارد، همچنین در سبک ساحلی می توانید شاهد انحنا، طاق و قوس های زیادی باشیم.

سبک رومی

در طراحی نمای خارجی ساختمان ویلایی شمال کشور معمولاً از این سبک استفاده می‌شود چرا که این سبک بسیار محبوب می باشد، از ویژگی های بارز این سبک می‌توان به آفرینش جلوه های چشمگیر و دلربای این سبک اشاره کرد، دلیل نامگذاری این سبک ترکیب بودن جلوه های فرهنگ ایرانی و رومی است.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

نمای خارجی ساختمان ویلایی

نمای خارجی ساختمان ویلایی

اهمیت و اثر طراحی نمای خارجی ساختمان ویلایی

طراحی نمای ساختمان بسیار مهم و اثرگذار می باشد چرا با توجه به در معرض دید بودن نمای ساختمان بخش مهمی از هویت ساختمان نمای خارجی آن است. پس جذابیت و خاص بودن طراحی نمای خارجی ساختمان ویلایی و البته اجرای مطلوب این طرح می‌تواند در سرنوشت نهایی ویلا چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ اجاره بها بسیار موثر باشد. طراحی نمای خارجی ساختمان ویلا علاوه بر یک طراح خوب نیاز به یک مجری و اجرا کننده خوب دارد. البته مساله انتخابی بسیار در این راستا موثر می باشند.

چند راز مهم در مورد طراحی نمای خارجی ساختمان ویلایی

انتخاب طراحی یا سبک شیک و خاص که مناسب یک ساختمان ویلایی باشد در موارد مختلفی بستگی دارد که هر کدام به نوبه خود اثر گذار هستند از مهمترین عوامل موثر در نمای ویلایی عبارتند از:

ناحیه جغرافیایی ویلا

مواد و مصالح مورد استفاده

آب و هوای مختلف آن منطقه

اندازه ویلای شما(متراژ ویلا می تواند در طراحی نمای خارجی آن بسیار تاثیر گذار باشد)

و سلیقه مالک…..

همگی در طراحی نمای خارجی ساختمان ویلا موثر و تاثیر گذار هستند.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

نمای خارجی ساختمان ویلایی

نتیجه گیری

بعد از مطالعه این مقاله می توانید به این نتیجه برسید که طراحی نمای ساختمان ویلا اهمیت بسیار بالایی دارد و شما می توانید از سبک های مختلفی که در این مقاله ذکر شد برای طراحی نمای خارجی ساختمان ویلایی خود استفاده کنید. در نهایت می‌توانیم بگوییم که بیش از هر چیز دیگری سلیقه شما در اینکه خروجی طراحی نمای خارجی ساختمان شما موثر می باشد.امیدواریم که با خواندن این مقاله بهترین تصمیم را برای نمای خارجی ساختمان ویلایی خود بگیرید.

ارسال نظر