گروه معماری بنیستا

بازسازی انواع خانه ها بر اساس متراژ

بازسازی انواع خانه ها بر اساس متراژ بازسازی و نوسازی از جمله عملیات های ساختمانی محسوب می‌شود که در سال های اخیر شاهد رواج پیدا کردن آن هستیم. عملیات نوسازی و بازسازی برای تمام ساختمان ها قابل اجرا است. این باور اشتباهی است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بازسازی فقط در محیط هایی با متراژ بالا و مساحت زیاد قابل اجرا می باشد.

در واقع بازسازی یا نوسازی ساختمان ها در متراژهای مختلف امکان پذیر است. فاکتورها و عوامل مختلفی در تعیین هزینه بازسازی خانه ها تاثیر دارد. آنچه که مشخص است ثابت نبودن قیمت بازسازی خانه است. از جمله فاکتورهایی که تاثیر مستقیمی در برآورد قیمت بازسازی خانه دارد متراژ و مساحت خانه می باشد.

معمولاً برآورد هزینه بر اساس متراژ به ازای یک متر مربع تعیین می شود. در این مقاله قصد داریم بازسازی خانه ها در متراژ پایین و متراژ بالا را به طور ویژه بررسی کنیم.

بازسازی انواع خانه ها بر اساس متراژ

بازسازی انواع خانه ها بر اساس متراژ

بازسازی خانه با متراژ پایین

بدون شک بازسازی یک خانه با متراژ پایین بسیار مقرون به صرفه تر از ساخت مجدد ساختمان است. بنابراین در مجموع می‌توان گفت که از نظر اقتصادی بازسازی یک خانه به صرفه تر می باشد. از آنجایی که محیط خانه بر کیفیت و آرامش زندگی افراد تاثیر مستقیم دارد، باید همواره به دنبال ایجاد تنوع و جذابیت جهت دوری از یک زندگی کسالت بار بود.

در این شرایط نو کردن و بازسازی محیط خانه می تواند راهکار بسیار مناسبی در جهت افزایش روحیه افراد خانواده باشد. در بازسازی خانه با متراژ پایین به راحتی می توان حتی بخشی از ساختمان که دارای بافت تخریب شده و قدیمی است را خراب کرد و یا در جهت تغییر کاربری آن اقدام نمود. این کار همچنین با هدف افزایش مقاومت، دسترسی به فضای بزرگتر و جدید کردن ساختمان نیز انجام می پذیرد.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

بازسازی انواع خانه ها بر اساس متراژ

بازسازی انواع خانه ها بر اساس متراژ

نکات بازسازی خانه با متراژ پایین

در صورت رعایت نکات و قوانین، بازسازی خانه با متراژ کم امری ساده به شمار می‌رود. اما رعایت نکردن این نکات مهم می تواند باعث بروز مشکلات متعددی شود. توجه به سیستم لوله کشی ساختمان و تاسیسات خانه از جمله موارد مهمی است که باید در بازسازی خانه با متراژ پایین مورد توجه قرار بگیرد.

در صورت نیاز به ایجاد تغییر و تعویض تاسیسات و یا سیستم گرمایشی و سرمایشی، باید قبل از هر اقدامی به بررسی نقشه کلی خانه پرداخت. این امر از بروز هرگونه اختلال در روند بازسازی جلوگیری می کند. از دیگر نکاتی که رعایت آن همواره حین فرایند بازسازی توصیه می شود توجه به اجرای صحیح هرگونه عایق حرارتی و صوتی است.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

بازسازی انواع خانه ها بر اساس متراژ

از آنجایی که عایق ها از عوامل کاربردی و تاثیرگذار در فضای خانه هستند، توجه به آن ها باید در اولویت روند بازسازی قرار بگیرد. توجه به سیستم برق ساختمان های قدیمی تر نیز از نکات ایمنی حین بازسازی خانه های قدیمی می باشد.

هزینه بازسازی خانه با متراژ پایین

هزینه نهایی بازسازی خانه همواره برای متقاضیان اصلی ترین دغدغه است. مزیتی که بازسازی خانه با متراژ کم دارد این است که هزینه کمتری را متحمل می شود. در مجموع می‌ توان گفت که هزینه فرایند بازسازی یک خانه به نحوه بازسازی و مقدار تخریب در روند بازسازی وابسته است.

میزان بازسازی نیز از دیگر فاکتورهایی است که در قیمت نهایی تاثیر مستقیم دارد. مثلاً تخریب دیوار ها و ساختن دوباره آن ها طبیعتاً هزینه بیشتری نسبت به استفاده از کاغذ دیواری و دیوارپوش در پی خواهد داشت. کیفیت متریال به کار گرفته شده و نوع مصالح استفاده شده در فرایند بازسازی نیز در قیمت پایانی دخالت دارد.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

بازسازی انواع خانه ها بر اساس متراژ

بازسازی انواع خانه ها بر اساس متراژ

به طوری که هرچه کیفیت مواد اولیه بیشتر باشد طبیعتاً هزینه بیشتری به دنبال خواهد داشت. در مجموع از ابتدای کار نمی توان قیمت مشخصی جهت اجرای بازسازی یک خانه برآورد کرد. بعد از مشخص شدن میزان بازسازی و شرایط آن می‌توان به قیمت مشخصی از بازسازی دست یافت.

سخن پایانی

به عنوان مطلب پایانی می‌توان گفت که قوانین و اصول بازسازی یک خانه با متراژ پایین با سایر ساختمان ها تفاوتی ندارد. این تفاوت تنها در اجرای جزئیات فرایند بازسازی می باشد. در واقع این جزئیات بازسازی خانه است که در نهایت منجر به ایجاد یک فضای زیبا و دل انگیز خواهد شد. افزایش میزان صمیمیت محیط خانه با رعایت اصول و نکات مهم بازسازی امکان پذیر است. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید بسیار سپاسگزاریم.

ارسال نظر