گروه معماری بنیستا

اشتباهات رایج در تعمیرات فضا های اداری

اشتباهات رایج در تعمیرات فضا های اداری در خیلی از مواقع بنا به دلایل مختلف کارفرمایان اقدام به تعمیرات دفاتر و یا ساختمان های اداری می کنند. ولی از آنجایی که اطلاعات کمی در این زمینه دارند اشتباهاتی انجام می‌دهند که این اشتباهات بسیار رایج می باشد. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به بررسی اشتباهات رایج در تعمیرات فضاهای اداری بپردازیم پس اگر شما نیز مایل هستید که این اشتباهات را شناسای کنید و در تعمیرات از انجام آن اجتناب کنید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

اشتباهات رایج در تعمیرات فضا های اداری

اشتباهات رایج در تعمیرات فضا های اداری

تعمیرات فضا های اداری به چه صورت است؟

هر ساختمان و بنای عمر مفیدی دارد و بعد از آن نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد اگر به موقع این تعمیرات و بازسازی ها انجام نشود ممکن است که بنا چه ساختمان مسکونی باشد و چه ساختمان اداری تخریب شود.

از آنجایی که با تعطیل شدن فضاهای اداری بیکار می شوند و خیلی از کارها عقب می افتد خیلی از کارفرمایان زودتر اقدام به تعمیرات قسمت های نیاز به تعمیرات دارند می کنند ولی ممکن است که در هنگام تعمیرات اشتباهاتی رخ دهد. ما در ادامه این مقاله به بررسی اشتباهات رایج در تعمیرات فضاهای اداری می پردازیم.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

اشتباهات رایج در تعمیرات فضا های اداری

اشتباهات رایج در تعمیرات فضا های اداری

اشتباهات رایج در تعمیرات فضا های اداری چیست؟

وقتی یک ساختمان به منظور تبدیل شدن به یک دفتر کار یا یک فضای اداری ساخته می شود در طراحی های آن از المان های مشخص و دکوراسیون خاص استفاده می شود پس ما باید دقت کنیم تا در زمان تعمیرات این اصول را رعایت کنیم و اگر این اصول از قبل رعایت نشده اند خودمان در تعمیرات ساختمان آنها را اضافه کنیم ولی متاسفانه در بعضی از مواقع برعکس این ماجرا است و در هنگام تعمیرات اشتباهاتی انجام میدهیم که بسیار رایج می باشند. این اشتباهات عبارتند از:

جلوگیری از ورود  نور طبیعی و روشنایی  فضا های اداری

شاید اولین اشتباه از اشتباهات رایج در تعمیرات فضاهای اداری ممانعت از روشنایی و نور طبیعی به دفتر کار می باشد. اگر بخواهیم در مورد اهمیت این موضوع تنها یک جمله بگوییم آن هم این است که: روشنایی کم و نور ضعیف می تواند به شکل قابل توجهی بهره ولی کلیه سازمان را کاهش دهد.

یکی از بهترین انواع نور در فضاهای اداری و دفاتر کار نور طبیعی میباشد شما به عنوان مسئول تعمیرات فضاهای اداری باید این اطمینان را حاصل کنید که به تمامی کارکنان مقدار مورد نیاز نور خواهد رسید پس در هنگام تعمیرات به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید مانع از وارد شدن نور طبیعی به دفتر کار شوید و در صورتی که قبل از تعمیرات دفتر کار مورد نظر هم چنین خصوصیاتی را نداشته است حتماً خودتان این نقیصه را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

اشتباهات رایج در تعمیرات فضا های اداری

اشتباهات رایج در تعمیرات فضا های اداری

عدم  کنترل  صدا های  مزاحم

عدم کنترل صداهای مزاحم از دیگر اشتباهات رایج در تعمیرات فضاهای اداری می باشد. حکم فرما بودن سکوت در فضاهای اداری و دفاتر کار از مهمترین نکته ها می باشد که باید حتماً که در زمان ساخت ساز و در زمان تعمیرات به آن توجه کرد برای کنترل صداهای مزاحم از روش ها و استراتژی های مختلفی مانند استفاده از پوشاننده های سطوح و یا عایق های صدا استفاده می شود.

عدم  تعادل  بین  زیبایی  دفتر و عملکرد دفتر

همانگونه که می دانید یک دفتر کار باید هم از زیبایی برخوردار باشد و هم عملکرد مناسبی با توجه به کاربری دفتر داشته باشد. در بعضی از مواقع در هنگام تعمیرات زیبایی را فدای عملکرد دفتر کار و یا برعکس عملکرد دفتر را فدای زیبایی دفتر کار می کنند. و این یکی از اشتباهات رایج در تعمیرات فضاهای اداری می باشد.

عدم  توجه  به  خلاقیت  کارکنان

یکی از نکات مهمی که در طراحی داخلی دفتر کار و همچنین در هنگام تعمیرات فضاهای اداری باید در نظر گرفته شود توجه به خلاقیت کارکنان می باشد شما  باید به گونه‌ای تعمیرات دفتر کار و یا فضاهای اداری را انجام دهید که برای خلاقیت کارکنان در نظر گرفته شده است از بین نرود.

خیلی از مدیران به این موضوع اعتقاد دارند که عملکرد در طراحی دفتر کار بسیار مهم می باشد و یک دفتر کار با طراحی داخلی جذاب و مبلمان زیبا راحت و شکیل می تواند به طرز چشمگیری به احساس آرامش و رضایت کارمندان بیانجامد.

شما در تعمیرات فضاهای اداری می‌توانید با گنجاندن برخی از هنر های دیواری استفاده از تندیس ها گیاهان گلدانی و صندلی‌ها تابلوهای نقاشی را به گونه‌ای طراحی کنید که بسیار جذاب باشد.

اشتباهات رایج در تعمیرات فضا های اداری

نتیجه  گیری

ما در این مقاله به بررسی اشتباهات رایج در تعمیرات فضاهای اداری پرداختیم. مواردی مانند عدم توجه به نور طبیعی فضاهای اداری،عدم توجه به خلاقیت کارمندان شاغل در اداره و عدم توجه به کنترل صداهای مزاحم و عدم تعادل بین زیبایی دفتر و عملکرد دفتر در هنگام تعمیرات به عنوان شبهات رایج در تعمیرات فضا های اداری اشاره کردیم.

ارسال نظر