گروه معماری بنیستا

طراحی پارکینگ کلاسیک

امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر فردی حداقل یک ماشین شخصی دارد، به همین دلیل وجود پارکینگ در هر خانه‌ای الزامی است. ازاین‌رو در هر نوع ساختمان، آپارتمان، ویلا و … به یک پارکینگ نیاز است. آیا شما هم به فکر طراحی پارکینگ کلاسیک برای ساختمان خود هستید؟ پس ادامه مطلب را دنبال کنید.

نکاتی مهم در مورد طراحی پارکینگ کلاسیک

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی یک نوع پارکینگ کلاسیک، ابعاد آن و میزان استحکامی است که پارکینگ از آن برخوردار است. اندازه و ابعاد پارکینگ یک گزینه بسیار مهم است؛ زیرا باید فضای کافی جهت رفت‌وآمد ماشین‌ها داشته باشد. در انواع پارکینگ‌های سرپوشیده و بزرگ که رفت‌وآمد در آن‌ها زیاد است، نصب یک نوع سیستم تهویه هوا  اهمیت بسیار زیاد دارد.

باتوجه‌به رفت‌وآمدهای زیادی که در پارکینگ صورت می‌گیرد، کف آن باید توسط یک نوع کف‌پوش قابل شستشو ساخته شده باشد. برای اینکه پارکینگ زیباتر و جذاب‌تر شود، معماران می‌توانند از انواع رنگ‌ها و تجهیزات متنوع در طراحی داخلی آن استفاده کنند.

مراحل مختلف طراحی پارکینگ کلاسیک

تمام افرادی که قصد ساخت یک پارکینگ کلاسیک را دارند، در ابتدا باید مراحل مختلفی را طی کنند. برخی از مراحل مهم برای طراحی پارکینگ کلاسیک عبارت است از:

  • هدف خود را تعیین کنید

  • قبل از اینکه برای طراحی پارکینگ گامی بردارید، باید توجه داشته باشید که آن را برای چه نوع ماشین‌هایی طراحی می‌کنید. معمولاً پارکینگ‌هایی که برای کامیون‌ها طراحی می‌شوند با سایر پارکینگ‌ها تفاوت‌هایی دارند.
  • به ابعاد پارکینگ توجه داشته باشید

  • اندازه‌ای که برای پارکینگ در نظر گرفته می‌شود، بسیار مهم است. باتوجه‌به مساحت در نظر گرفته شده برای پارکینگ، معماران تصمیم می‌گیرند که باید از چه نوع تجهیزاتی استفاده کنند.
  • ضخامت کف‌پوش

  • باتوجه‌به اینکه چه نوع وسایل نقلیه‌ای در پارکینگ موردنظر رفت‌وآمد دارد، باید ضخامت کف‌پوش را تغییر داد. معمولاً در پارکینگ‌هایی که کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین رفت‌وآمد دارند، باید ضخامت کف‌پوش بسیار زیاد باشد تا هیچ‌گونه مشکلاتی ایجاد نشود.
  • تعداد جای پارک

  • بعد از تمام این مراحل، باید تعداد جایگاه‌های موردنظر خود را برای پارک ماشین‌ها تعیین کنید.
  • همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی 

طراحی پارکینگ کلاسیک بنیستا

اصول طراحی پارکینگ کلاسیک

افرادی که سبک کلاسیک را برای طراحی پارکینگ خود در نظر می‌گیرند، باید اصولی را رعایت کنند. برخی از قواعد و اصول موردنیاز برای طراحی پارکینگ کلاسیک عبارت است از:

  • ارتفاع سقف: یک نکته بسیار مهم در طراحی پارکینگ به‌صورت کلاسیک، این است که ارتفاع سقف نسبت به سایر پارکینگ‌های دیگر باید بیشتر باشد. این ارتفاع سقف، باعث زیبایی و جذابیت بیشتر پارکینگ می‌شود.
  • وجود تقارن: انواع وسایل و تجهیزاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی پارکینگ به کار می‌روند، باید دارای تقارن باشند. در این صورت یک نوع حس آرامش را در افراد ایجاد می‌شود.
  • نصب ستون: در طراحی پارکینگ کلاسیک، نصب ستون‌ها بسیار مهم است. باتوجه‌به اینکه فضا و ارتفاع موجود در پارکینگ بسیار زیاد است، پس وجود ستون‌ها ضروری است. همچنین نصب ستون‌ها باعث کاهش هزینه، افزایش ایمنی و … می‌شود.
  • همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی

 

هزینه‌های موردنیاز برای طراحی پارکینگ به سبک کلاسیک

مهم‌ترین فاکتوری که قبل از طراحی پارکینگ کلاسیک، فکر افراد را به خود مشغول می‌کند، هزینه‌های موردنیاز برای طراحی پارکینگ است. امروزه قیمت انواع تجهیزات و وسایل نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، پس بدیهی است که قیمت طراحی پارکینگ هم‌افزایش پیدا کرده باشد. باتوجه‌به اینکه در طراحی پارکینگ از چه نوع مواد و تجهیزاتی استفاده شده است و اندازه پارکینگ چند است، هزینه‌ها متفاوت خواهند بود. در کل طراحی یک پارکینگ به سبک کلاسیک هزینه بیشتری نسبت به سایر سبک‌ها دارد، اما درعین‌حال از زیبایی و جذابیت بیشتری برخوردار است.

امروزه انواع شرکت‌های معماری، طراحی پارکینگ‌ها را انجام می‌دهند که باتوجه‌به این مورد هم هزینه‌های ساخت یک پارکینگ کلاسیک متفاوت خواهد بود. قبل از اینکه برای طراحی پارکینگ کلاسیک اقدام کنید، با انواع شرکت‌های معماری در ارتباط باشید تا بهترین مورد را انتخاب نمایید. شرکت معماری بنیستا یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌ها در زمینه طراحی پارکینگ است. این مجموعه با معماران متخصص و ماهری که دارد، می‌تواند انواع طرح‌های کلاسیک را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

 

سخن پایانی

باتوجه‌به اینکه روزانه رفت‌وآمد در پارکینگ بسیار زیاد است، پس در طراحی آن باید از موادی استفاده شود که استحکام بسیار بالایی داشته باشند. در طراحی پارکینگ کلاسیک از انواع تجهیزات محکم و فضای بیشتر استفاده می‌شود، به همین دلیل فضایی مطمئن را در اختیار افراد قرار می‌دهد. گروه معماری بنیستا چندین سال است که در زمینه طراحی پارکینگ‌ها و دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کند، و در این عرصه سابقه درخشانی دارد. این شرکت با کادر مجرب خود، طراحی پارکینگ به سبک کلاسیک را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه‌ها انجام می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

ارسال نظر