گروه معماری بنیستا

دکوراسیون داخلی لاکچری

دکوراسیون داخلی لاکچری برای خانه های دوبلکس جزو ملزومات آن به شمار می رود. زیرا این سبک خانه ها دارای فضای آزاد زیاد و ساختار شکیلی بوده و برای متناسب کردن عناصر داخلی در این خانه ها با یکدیگر نیاز است که یک چیدمان و دکوراسیون شیک و مجلل در آن ها صورت بگیرد. اگر تمایل دارید در این باره اطلاعات بیشتری به دست بیاورید لطفا تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

دکوراسیون داخلی لاکچری چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که مستحضر هستید خانه های دوبلکس جزو آن دسته از خانه هایی هستند که بسیار شیک و مجلل می باشند. بنابراین یک دکوراسیون داخلی لاکچری برای خانه های دوبلکس بسیار متفاوت از دیگر خانه ها بوده و شرایط خاص و منحصر به فرد خود را دارد. در ادامه مطالب برخی از مهمترین عناصر تاثیر گذار بر دکوراسیون داخلی لاکچری برای خانه های دوبلکس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • پوشش فضای بزرگ سالن پذیرای در این منازل

اولین ویژگی خانه های دوبلکس، بزرگ بودن و داشتن فضای زیاد است، به این ترتیب یک دکوراسیون داخلی لاکچری برای خانه های دوبلکس باید به نحوی صورت بگیرد که فضای موجود به بهترین شکل ممکن پوشش داده شود.

خانه های بزرگ نا زیبا و بی روح نه تنها دارای جذابیت و زیبایی نیستند بلکه به شدت خسته کننده نیز می باشند. بنابراین طراحی و چیدمان آن ها باید به شکل خاص و حرفه ای صورت بگیرد. به همین دلیل است که هر فردی دارای استعداد لازم جهت دکوراسیون داخلی لاکچری برای خانه های دوبلکس نیست و اغلب کسانی که دارای چنین منازلی هستند طراحی آن را به افراد حرفه ای در این زمینه می سپارند.

  • وجود تعادل بین طراحی نمای داخلی و خارجی با سبک دکوراسیون

سبک چیدمان و دکوراسیون داخلی لاکچری برای خانه های دوبلکس باید به نوعی با طراحی نمای درونی و بیرونی آن در تناسب باشد. به عنوان مثال برای منازلی که دارای طراحی با سبک مدرن هستند، باید سبک دکوراسیون یا چیدمان نیز به همین سبک و یا نزدیک به این سبک صورت بگیرد. زیرا انتخاب سبک چیدمان متضاد یا مثلاً سبک کلاسیک برای سبک چیدمان مدرن به شدت کیفیت طراحی را پایین خواهد آورد.

طراحی جذاب راه پله

به جرات می توان گفت که راه پله زیباترین عنصر در خانه های دوبلکس به شمار می رود. بنابراین طراحی درست و اصولی بسیار مهم است. به این ترتیب اجرای درست دکوراسیون داخلی لاکچری برای خانه های دوبلکس با نحوه طراحی و چیدمان آن رابطه مستقیمی دارد.

در این خانه های یک طبقه راه پله عنصری است که هم قسمت های مختلف را از هم جدا می کند و هم آن که آنها را به هم متصل می کند. سیستم این مدل خانه ها به نحوی است که سالن پذیرایی و اتاق نشیمن در قسمت پایین بوده و اتاق خواب ها نیز در قسمت بالایی قرار دارند. به این ترتیب پل ارتباطی سالن پذیرای و اتاق خواب ها راه پله است.

فرایند تزئین و طراحی راه پله ها کاملا سلیقه ای بوده و اغلب افراد پله های گرد در سبک کلاسیک به سایر مدل های پله ترجیح می دهند زیرا پله های گرد در فضای این مدل منازل جذابیت بیشتر داشته و سالن پذیرایی را مجلل تر نشان می دهند.

دکوراسیون داخلی لاکچری بنیستا

  • طراحی صحیح سقف

طراحی سقف نیز از جمله مواردی است که در اجرای دکوراسیون داخلی لاکچری برای خانه های دوبلکس حائز اهمیت بوده و بر فضای کل منزل تاثیر چشمگیری دارد. در واقع طراحی مناسب سقف در هر دو سبک کلاسیک و مدرن مهم بوده و هر کدام از دو سبک اصول خاصی برای طراحی سقف در منازل دوبلکس ارائه می دهند.

البته نا گفته نماند که لازم است که بین سبک انتخابی برای طراحی سقف با دیگر المان های منزل تناسب وجود داشته باشد. بهره بردن از سلایق شخصی نیز در این باره دخیل است. اما در هر حالت باید هماهنگی مورد نیاز برای طراحی سقف که از جمله عناصر مهم در منازل دوبلکس بوده با دیگر قسمت های منزل وجود داشته باشد.

نقش سلایق شخصی در دکوراسیون داخلی لاکچری چیست؟

دکوراسیون داخلی لاکچری برای خانه های دوبلکس همانند دکوراسیون داخلی دیگر خانه‌ها رابطه مستقیمی با سلایق شخصی دارد. بنابراین در طراحی و چیدمان منازل دوبلکس نیز افراد قبل از هر چیزی به سلیقه شخصی خود و سایر افراد خانواده رجوع می کنند.

البته سبک های مختلفی برای طراحی اصولی خانه های دوبلکس وجود دارد که انتخاب یک سبک مناسب از بین موارد موجود نیز کاملا سلیقه ای صورت می گیرد. منتهی نباید سلیقه و علایق شخصی در دکوراسیون این منازل به قدری حاکم شود که اصول مهم و اولیه برای طراحی پایمال شود.

به طور کلی ایجاد تعادل بین سلیقه های شخصی و اصول دکوراسیون خانه های لاکچری دوبلکس بهترین راه حل برای این مورد است. از آنجایی که چنین مهارتی در وجود همه افراد  وجود ندارد بهترین راهکار این است که فرایند دکوراسیون داخلی لاکچری برای خانه های دوبلکس به یک تیم فنی و متخصص واگذار شود.

نتیجه گیری

به طور کلی اجرای دکوراسیون داخلی لاکچری برای خانه های دوبلکس فرایند سخت و پیچیده ای دارد. زیرا نمای درونی این منازل به نوعی متفاوت از دیگر از منازل بوده و فرایند طراحی و چیدمان آن ‌ها نیز خاص است. به همین دلیل توصیه ما این است که برای دستیابی به دکوراسیونی مجلل و لاکچری در خانه های دوبلکس از تیم های حرفه ای فعال در این حوزه درخواست کمک شود.

ارسال نظر