گروه معماری بنیستا

چگونگی بازسازی کف خانه

چگونگی بازسازی کف خانه: بازسازی فرایندی می‌باشد که در جهت ایجاد تغییر در یکی از قسمت های خانه و یا تمام قسمت های خانه انجام می گیرد. معمولاً بازسازی ها برای بالا بردن عمر مفید ساختمان انجام می شود ولی در بعضی از موارد به منظور تعویض برخی از متریال های مصرفی مانند کاشی و سرامیک بازسازی انجام می شود، یکی از قسمت های مهم هر خانه که معمولاً یک یا دو بار بازسازی می شود کف خانه می باشد.

اما اینکه چگونه می توان به بهترین شکل ممکن بازسازی کف خانه را انجام دهیم موضوعی است که ما در این مقاله تحت عنوان چگونگی بازسازی کف خانه به آن پرداخته ایم پس اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید و یا دوست دارید در این مورد اطلاعاتی به دست آورید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

چگونگی بازسازی کف خانه

چگونگی بازسازی کف خانه

دلایل بازسازی کف خانه چیست؟

بهتر از قبل از اینکه به چگونگی بازسازی کف خانه بپردازیم ابتدا دلایلی را بررسی کنیم که باعث بازسازی کف خانه می شوند. بازسازی کف خانه به دلایل مختلفی انجام می شود در بعضی از مواقع تغییر دکوراسیون باعث بازسازی کف خانه می شود. برای مثال کاشی و سرامیک های کف خانه شما با وسایل جدیدتان مثل میز و مبل و پرده همخوانی ندارد و به همین دلیل اقدام به بازسازی کف خانه می کنید.

در بعضی دیگر از مواقع بازسازی به منظور تعویض یا تعمیر کفپوش های فرسوده انجام می شود همانگونه که می دانید ممکن است که کفپوش ها بنا به دلایل مختلف مانند تمام شدن عمر مفیدشان و یا وارد شدن ضربه به آنها شکسته و یا فرسوده شوند. این دلایل در کنار دلایلی دیگر مانند رفع رطوبت کف خانه، رفع مشکلات لوله کشی کف خانه و نصب سیستم گرمایشی از کف خانه می‌توانند دلایل عمده بازسازی کف خانه باشد.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

چگونگی بازسازی کف خانه

چگونگی بازسازی کف خانه

مراحل و چگونگی بازسازی کف خانه

بازسازی کف خانه مانند خیلی از کارها و مراحل متنوعی دارد به منظور بازسازی کف خانه ابتدا باید لوله کشی های که قرار است از کف خانه انجام شود صورت گیرد و سپس زیرسازی برای آماده کردن اجرای کفپوش انجام شود و بعد از آن شیب بندی مناسب برای شستشوی احتمالی کف خانه انجام شود و در آخر نوسازی و اجرای کفپوش ها انجام می شود.

اگر بخواهیم به صورت کلی مراحل بازسازی کف خانه را بیان کنیم باید بگوییم که بازسازی کف خانه شامل سه مرحله زیر سازی، شیب بندی و روسازی می شود. که در ادامه به توضیح هر یک از این سه مرحله می پردازیم.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

چگونگی بازسازی کف خانه

چگونگی بازسازی کف خانه

زیرسازی

به جرات میتوانم بگویم که مرحله زیرسازی مهمترین مرحله چگونگی بازسازی کف خانه و اجرای کفپوش می باشد. اگر مرحله زیر سازی به درستی انجام نشود کفپوش ها خیلی زود فرسوده شده و نیاز به بازسازی مجدد می باشد در نتیجه اجرای صحیح کفپوش و جلوه زیبای آن منوط بر یک زیرسازی اصولی می باشد.

شیب بندی

برای اجرای برخی از کفپوش ها باید زیر سازی بسیار هموار انجام شود و شیب بندی سطحی به درستی انجام شود برای اجرای پارکت، لمینت، پی وی سی و غیره باید زیر سازی و شیب بندی مثبت تر رعایت شود. چرا که در غیر اینصورت قطعات پارکت به درستی با هم چفت نمی شوند و لق می زنند در برخی فضاها مانند آشپزخانه حمام و سرویس بهداشتی رعایت درصد مناسبی از شیب بندی برای هدایت آب به داخل چاه و یا کفشور می باشد اگر شیب مناسب در فضای خانه رعایت نشود در هنگام شستشو آب بر روی کفپوش میماند و کفپوش ها را خراب میکند.

روسازی

در بحث چگونگی بازسازی کف خانه دو مرحله قبلی بسیار ضروری می باشد در صورتی که این مرحله را به درستی انجام دادیم اجرای مرحله نوسازی کار بسیار آسانی خواهد بود.

نوسازی آخرین مرحله برای بازسازی کف خانه می باشد که در این مرحله کفپوش ها را بر روی سطحی که خوب زیرسازی و شیب بندی شده است قرار داده می شود.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

چگونگی بازسازی کف خانه

چگونگی بازسازی کف خانه

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی چگونگی بازسازی کف خانه پرداختیم و مراحل بازسازی و اهمیت این مراحل را برای شما بازگو کردیم با این وجود این مقاله به تنهایی نمی تواند موجب باسازی کف خانه به بهترین شکل ممکن شود چراکه بازسازی کف خانه فرایند تخصصی است که باید توسط متخصصین انجام شود.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که متریال های انتخابی شما به عنوان کفپوش خانه می تواند تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی داشته باشد. شما با توجه به سلیقه و نوع نیاز خانه خود می توانید از کفپوش های مانند لمینت پارکت پی وی سی و یا حتی کفپوش های چوبی استفاده کنید.

ارسال نظر