گروه معماری بنیستا

چند نرم افزار طراحی نمای ساختمان

چند نرم افزار طراحی نمای ساختمان : امروزه خیلی از افراد معتقد می باشند که اهمیت و ضرورت نمای خارجی ساختمان اگر از نمای داخلی و دکوراسیون داخلی بیشتر نباشد کمتر نیست.

با توجه به اهمیت فراوان نمای خارجی ساختمان در صنعت ساختمان سازی امروز سعی بر این شده است تا به جای استفاده از روش های سنتی برای طراحی نمای خارجی ساختمان ها از نرم افزارهای مختص و مخصوص این امر استفاده شود، که هرکدام قابلیت‌هایی دارند تا نمای خارجی ساختمان را به وسیله آن ها به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که این نرم افزار ها چه نرم افزارهایی هستند؟ ما در این مقاله به معرفی چند نرم افزار طراحی نمای ساختمان می پردازیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

چند نرم افزار طراحی نمای ساختمان

چند نرم افزار طراحی نمای ساختمان

چند نرم افزار طراحی نمای ساختمان

در گذشته نه چندان دور به منظور طراحی نمای خارجی و البته اجرای آن از تجربیات طراحان و معماران استفاده می‌شد و به شکل کاملاً سنتی طرح ها را بر روی کاغذ می کشیدند و سپس با مشورت استادکار حرفه ای نمای خارجی ساختمان را به اجرا در می آورند. اما امروزه این موضوع متفاوت شده است و نرم افزارهای مختلفی در هنر معماری وجود دارند که می‌توانند کمک خیلی زیادی به طراحی نمای خارجی ساختمان کنند.

این نرم افزار ها قادرند که نمای ساختمان را به صورت سه بعدی طراحی و فضاهای مختلف را بسیار قدرتمند طراحی کنند. با کیفیت ترین و مهم ترین نرم افزار های طراحی نمای ساختمان عبارتند از:

نرم افزار طراحی نمای سنگی Revit

نرم افزار رِویت را می توان یکی از چند نرم افزار طراحی نمای ساختمان دانست که به نوعی یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان می باشد. که در هنر معماری و صنعت ساختمان سازی از آن به شکل ویژه استفاده می شود این نرم افزار دارای امکانات بی شماری می باشد که در ایجاد نمای بصری و بی نقص از ساختمان به کمک شما می آید. این دستگاه دارای مزایایی می باشد که از مهمترین مزایای این دستگاه می‌توان به:

امکان طراحی کلی ساختمان و طبقه های مختلف آن، ایجاد متریال ها با جزئیات زیاد، امکان پیش نمایش بخش های مختلف ساختمان، بالا بودن سرعت در کار و کاربردی آسان ایجاد طراحی سه بعدی و از همه مهمتر امکان استفاده از فایل های این نرم افزار در دیگر ابزار طراحی اشاره کرد.

نرم افزار طراحی نمای ساختمان تری دی مکس(3DMAX)

از نرم افزارهای تری دی مکس به عنوان یکی از چند نرم افزار طراحی نمای ساختمان معروف و معتبر یاد می شود از این نرم افزار در طراحی فضاهای مختلف مانند نمای داخلی دکوراسیون و البته نمای خارجی ساختمان استفاده می شود. نرم افزار تری دی مکس دارای مزایای زیادی می باشد که همین ازدیاد مزایا باعث شده است که به عنوان یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین نرم افزار طراحی نما در بین معماران به حساب بیاید از مهمترین مزایای این نرم افزار می توان به:

رابط کاربری آسان، پشتیبانی از مدل های ایجاد شده در نرم افزارهای اتوکد، امکان ساخت اِلمان های متعدد در بخش های مختلف ساختمان، امکان ایجاد بافت ها و متریال های مختلف،مناسب برای مدلینگ های سه بعدی و امکان پیش نمایش رنگ در نورپردازی و امکان پردازش، اشاره کرد.با توجه به مزایای ذکر شده می توانیم بگوییم که این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار های طراحی نمای ساختمان می باشد.

چند نرم افزار طراحی نمای ساختمان

چند نرم افزار طراحی نمای ساختمان

نرم افزار طراحی نمای ساختمان vray

یکی دیگر ازچند نرم افزار طراحی نمای ساختمان نرم افزار vray می باشدکه به شکل مخصوص برای طراحی نمای سنگی از آن استفاده می شود البته می‌توان طرح‌های دیگر را نیز با این نرم افزار برای نمای ساختمان طراحی کرد ویژگی جالب توجه و مفید این نرم افزار این است که امکان استفاده از فایل های طراحی شده توسط این نرم افزار درنرم افزارهای دیگر مانند تری دی مکس، آرشیکد و غیره می باشد این نرم افزار نیز مانند خیلی از نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان مزایایی دارد که از مهمترین آنها می توان به:

سرعت رندر بالا، امکان نورپردازی و استفاده از نیروها در رنگ های مختلف، استفاده از فایل های این نرم افزار در ابزارهای دیگری مانند تری دی مکس و اسکچاپ، شفافیت وضوح و مکان، جزئیات بیشتر در بافت و متریال های مختلف امکان ایجاد مدل ها با شباهت بسیار زیاد به واقعیت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

سخن آخر

ما در این مقاله به معرفی چند نرم افزار طراحی نمای ساختمان پرداختیم هرچند که به جز این سه مورد نرم افزار های دیگری مانند نرم افزارهای آرشیکد و اسکچاپ نیز وجود دارد. شما می توانید با مطالعه این مقاله و بررسی مزایای هر یک از این نرم افزار ها با توجه به کارایی که از آنها انتظار دارید نرم افزار خود را انتخاب کنید.

ارسال نظر