گروه معماری بنیستا

چند ترفند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

چند ترفند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک: خیلی از افراد وقتی صحبت از دکوراسیون و چیدمان خانه می شود، اولین مکانی که به ذهنشان می رسد دکوراسیون سالن پذیرایی می باشد. در صورتی که باید بگویم اهمیت دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت دکوراسیون پذیرایی اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.با توجه به اینکه زمان استراحت ما در خواب می گذرد پس دکوراسیون اتاق خواب  از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دغدغه خیلی از افراد کوچک بودن اتاق خواب است و همیشه این سوال مطرح می‌شود که با وجود کوچک بودن اتاق خواب چگونه می‌توانند دکوراسیون خوبی برای اتاق خواب در نظر بگیرند. ما در این مقاله به بررسی چند ترفند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک پرداخته‌ایم که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

چند ترفند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

چند ترفند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

بررسی چند ترفند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

همانگونه که در قسمت مقدمه مقاله گفتیم چند ترفند برای چیدمان اتاق خواب کوچک وجود دارد که در ادامه به بررسی این ترفندها خواهیم پرداخت.

ترفند اول استفاده از فضای عمومی بلا استفاده اتاق

معمولا در اتاق خواب های کوچک فضاهای عمودی بلا استفاده می مانند این فضاها عبارتند از بالای تخت، بالای میز تحریر، بالای میز آرایش و حتی زیر تخت، تمام این فضاها می توانند برای چیدمان دکوری ها و وسایل شما مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال شما می توانید از تخت کشودار جکدار استفاده کنید.

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که در اتاقشان تخت دارند، می توانید اسباب اثاثیه و وسایلی که کمتر به آنها نیاز دارید را زیر تخت پنهان کنید.

البته پیشنهاد ما این است که برای این کار از جعبه و باکس های مخصوص به منظور چیدمان وسایل استفاده کنید. اما در صورتی که فکر خرید تخت جدید هستید می توانید با انتخاب تخت های کشویی جک دار کمک شایانی به دکوراسیون اتاق خواب کنید.استفاده از تخت دو طبقه با میز تحریر و همچنین شلف و قفسه های دیواری می‌تواند در این زمینه کمک شایانی به شما کند.

پس یکی از چند ترفند برای دکوراسیون  اتاق خواب کوچک استفاده از فضاهای عمودی اتاق می باشد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی اتاق خواب

چند ترفند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

چند ترفند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

ترفند دوم استفاده از مبلمان چند منظوره

یکی دیگر ازچند ترفند برای چیدمان اتاق خواب کوچک استفاده از مبلمان چند منظوره می باشد. امروزه تخت خواب به عنوان یک عضو لاینفک اتاق خواب به حساب می آید. اما به غیر از تخت خواب شما به مبلمان و وسایل دیگری مانند میز تحریر،میز آرایش و پاتختی نیاز دارید. شما می توانید برای رفع این مشکل از مبلمان چند منظوره استفاده کنید.

برای مثال شما میتوانید با استفاده از این نوع مبلمان بعد از مطالعه کردن و انجام کارهایتان آن را تبدیل به تختخواب کنید. یا در حالت دیگری آن را در صورت نیاز به میز آرایش مبدل سازید.

ترفند سوم داشتن رویکرد مینیمال و مدرن

داشتن رویکرد مینیمال و مدرن می تواند یکی از چند ترفند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک باشد. خوب است بدانید که پرهیز از جزئیات غیرضروری در فضا یکی از ویژگی های اصلی سبک مینیمال و مدرن می باشد. مطمئن باشید که این ویژگی یکی از ایده های خوب برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک می باشد.

پس فکر قرار دادن وسایل و اثاثیه غیر ضروری را در اتاق خواب تان را از سرتان بیرون کنید و همه وسایل هایی که به آنها نیاز ندارید را از اتاق خواب خارج کنید.

بیشتر بخوانید: اتاق خواب نئوکلاسیک ، دکوراسیونی ترکیبی چیست؟

سایر ترفند ها برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

ما در قسمت قبلی مقاله به بررسی چند ترفند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک اشاره کردیم. شما می‌توانید به این موارد عدم استفاده از رنگ های تیره و استفاده از رنگ های شاد در اتاق خواب و استفاده از آینه در اتاق خواب را اضافه کنید.

نکته قابل توجه در مورد دکوراسیون اتاق خواب و مشخصاً اتاق خواب های کوچک، استفاده مناسب از کاغذ دیواری می باشد.هرچند که استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق های کوچک باعث می شود که اتاق خواب کوچک تر از چیزی که هست به نظر برسد اما در صورت اینکه به کاغذ دیواری کردن اتاق اصرار دارید پیشنهاد ما به شما انتخاب طرح های بزرگ و جسورانه می باشد.

نتیجه گیری

همانگونه که در این مقاله مطالعه کردید شما می توانید با چند ترفند دکوراسیون اتاق خواب کوچک را به بهترین شکل ممکن دیزاین کنید. پس شما با توجه به سلیقه و بودجه ای که دارید و به کار بردن مطالبی که در این مقاله یاد گرفتید  می توانید بهترین دکوراسیون را برای اتاق خواب کوچک داشته باشید.

ارسال نظر