گروه معماری بنیستا

پوشش کف و سقف خانه

پوشش کف و سقف خانه :امروزه انواع کفپوش های جدید و انواع پوشش برای سقف در نمونه های متنوع در بازار موجود است. متریال و مواد جدیدی در تولید کفپوش ها و پوشش های سقف در بازار به چشم میخورد. از طرفی ظاهر مدرن و جدید آن ها طیف وسیعی از این مصالح را جهت استفاده در دسترس قرار می دهند.

انتخاب صحیح این مصالح به شناخت و آگاهی کافی احتیاج دارد. افزایش کیفیت و زیبایی ساختمان به انتخاب درست کفپوش و پوشش سقف خانه بستگی دارد. این امر در بازسازی منازل مسکونی نیز دارای اهمیت است. در ادامه این مطلب انواع و اقسام کفپوش ها و پوشش های سقف خانه را مورد بررسی قرار می دهیم.

پوشش کف و سقف خانه

پوشش کف و سقف خانه

پوشش سقف خانه

پوشش سقف در طراحی نمای خارجی ساختمان در معرض دید قرار می‌گیرد. پوشش سقف در واقع خانه را در مقابل عوامل غیر طبیعی مانند سقوط اجسام و عوامل طبیعی مانند برف و باران حفاظت می کند. قبل از انتخاب نوع پوشش سقف باید فاکتورهایی مانند هزینه، ظاهر، مقاومت و طول عمر آن را بررسی کرد.

پوشش های سقف را از جهات مختلف دسته بندی می کنند؛ اما رایج ترین نوع دسته بندی این پوشش ها دسته بندی طبق نوع متریال و مواد است. پنل های خورشیدی پرکاربرد ترین و جدیدترین نوع پوشش سقف می باشند که از مزایای آن می توان کاهش سطح مصرف انرژی را نام برد. این نوع پوشش هزینه زیادی نیز دارد.

پوشش کف و سقف خانه

پوشش کف و سقف خانه

از جمله پوشش هایی که در شرایط محیطی مختلف کاربرد دارد، پوشش سقف آسفالتی می باشد. این نوع پوشش کیفیت های مختلفی نیز دارد و از مزیت های آن می توان به سهولت در نصب و هزینه کم اشاره کرد. نصب پوشش سقف آسفالتی امکان این را دارد که در معرض عوامل طبیعی ترک بخورد.

همچنین نداشتن ظاهری زیبا از جمله معایب این نوع پوشش است. سقف فلزی از دیگر نمونه های پوشش سقف خانه می باشد. مقاومت بالا و وزن پایین آن از مزایای این نوع پوشش به شمار می رود.

بهترین مدل‌ها برای طراحی سقف خانه چیست؟ | کیلیدمگ

پوشش کف و سقف خانه

نمونه های دیگر پوشش سقف

انتخابی مانند سقف فولادی که دارای روکش سنگ است از هر نظر تضمین شده می باشد. این پوشش مقاومت بالایی در برابر آسیب های طبیعی، رطوبت، آتش سوزی و باد دارد. از طرفی هزینه بالا از معایب آن به شمار می رود. از نمونه های دیگر پوشش سقف می توان پوشش تخت سنگی را نام برد.

تنها در صورتی پوشش تخت سنگی انتخابی درست است که در شرایط و موقعیت مناسب و مطلوبی به کار برده شود. عمر این نوع پوشش از دیگر پوشش های سقف بیشتر است. از طرفی ضد آب، ضد قارچ و ضد کپک نیز می باشد. شکسته شدن با فشار پا و قیمت بالا از معایب این نوع سقف است.

پوشش لاستیکی از نوع تخت سنگ ظاهر طبیعی و زیبا داشته اما آسیب پذیر است. اگر می خواهید پوششی انتخاب کنید که در مقابل زلزله مقاومت زیادی داشته باشد، کاشی های بتنی و سفالی بهترین گزینه است. اجرای این پوشش به زیرسازی نیاز دارد. طبیعی ترین نوع پوشش سقف، بام سبز می باشد که جلوه زیبایی دارد.

دیگر نمونه پوشش سقف، پوشش سنگین سقف پیش ساخته است که از ترکیب قیر، چسب و آسفالت تشکیل می شود. این نوع پوشش فقط در سقف های مسطح قابل اجرا است.

پوشش کف و سقف خانه

پوشش کف و سقف خانه

 

انواع کفپوش یا پوشش کف وسقف خانه

کفپوش ها قابل تعویض هستند و تاثیر زیادی در جلوه اتاق دارند. قبل از اقدام جهت انتخاب نوع و مدل کفپوش بهتر است برای ایجاد یک هماهنگی در طراحی دکوراسیون داخلی، تم وسایل خانه را مد نظر قرار داد. پرطرفدارترین و محبوب ترین مدل پوشش کف، کفپوش چوبی است که خود انواع مختلفی دارد.

نمونه پارکت و لمینت بیشتر برای اجرا در خانه گزینه مناسب و مقرون به صرفه تری می باشد. کفپوش های pvc نمونه دیگری از انواع کفپوش با مقاومت بسیار بالا هستند. این نوع کفپوش ها دارای خاصیت انعطاف پذیری و ضد آب بوده و در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار وجود دارند. نگهداری و نصب آسان کفپوش های pvc، مزیت استفاده از این نوع کفپوش است. کفپوش سرامیکی نوعی پوشش کف می باشد که دارای یک سری معایب است.

امکان شکسته شدن، لغزنده بودن و پایین بودن دمای سطح آن از جمله عیب های این مدل کفپوش به شمار می رود. پوشش کف بتنی نیز به دلیل هزینه کم، مقاومت و دوام بالا همواره مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال نظر