گروه معماری بنیستا

هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان

هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان:  شما چه به عنوان یک شخص که در شغل ساختمان سازی فعال هستید و یا اینکه به عنوان یک شخص قصد دارید خانه قدیمی پدری خود را در اصطلاح بکوبیدوآن را دوباره بسازید برای شروع ساختمان سازی و ایجاد سطح مناسب جدید باید ابتدا اقدام به تخریب ساختمان قدیمی کنید.

تخریب ساختمان با مرور زمان دستخوش تغییرات زیادی شده است در گذشته تبدیل ساختمان کلنگی تنها به وسیله دست و یا توسط چند کارگر انجام میشد اما امروزه توسط مهندسین و پیمانکاران انجام می شود به همین خاطر یکی از مسائل مهم هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان می باشد اما اینکه تخریب چقدر می تواند هزینه داشته باشد موضوعی است که ما در این مقاله تحت عنوان تخریب خانه های کلنگی ساختمان به آن خواهیم پرداخت پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان

هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان

انواع روش های تخریب خانه های کلنگی و ساختمان های فرسوده

یکی از عوامل موثر در هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان روش تخریب می باشد. معمولاً تخریب به روش های مختلفی انجام می شود.اینکه برای چه ساختمانی از چه روشی استفاده شود و عوامل مختلفی مانند شرایط جغرافیایی ساختمان وضعیت ساختمان های مجاور تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای تخریب نوع سازه و از همه مهم تر نظر کارشناس مهندسی در انتخاب روش تقریب تاثیرگذار می باشد ولی چند روش به عنوان مرسوم ترین روش ها  تخریب خانه های کلنگی و ساختمان وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

تخریب دستی ساختمان

در روش تخریب دستی از هیچگونه ماشین آلات برای تخریب استفاده نمی شود این نوع تخریب خانه های کلنگی و ساختمان توسط کارگران ساده انجام می شود. امروز به خاطر اینکه دستمزد کارگران بالا رفته است خیلی ها به منظور کم کردن هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان از این روش استفاده نمی کنند.

هر چند که در تخریب به روش دستی مصالح قابل بازیافت می باشند و به همین خاطر برای صرفه جویی در هزینه ها و استفاده مجدد از مصالحی مانند آجر از این روش استفاده می کنند.یکی دیگر از دلایل استفاده از این روش موقعیت جغرافیایی خانه کلنگی و یا ساختمان می باشد چرا که در بعضی از مواقع به دلیل کوچک بودن کوچه و یا ماشین رو نبودن امکان ورود ماشین آلات تخریب مانند بیل مکانیکی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان

هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان

تخریب با بیل مکانیکی

از این نوع روش معمولاً برای تخریب خانه های کلنگی و ساختمان های بزرگ و البته محکم بتنی استفاده میشود. از آنجایی که ماشین آلات تخریب ساعتی کار می کنند ممکن است که هزینه ساخت تخریب ساختمان برای کارفرما زیاد شوند.

تخریب ساختمان با گوی

این روش یکی از قدیمی ترین روش های تخریب خانه های کلنگی و ساختمان می باشد که می توانیم بگوییم یک روش منسوخ شده برای تخریب ساختمان می باشد. هرچند که برای تخریب برخی از ساختمان های بتنی از این روش هنوز هم استفاده میشود عملکرد این روش به این صورت است که گوی بتونی یا فولادی از بازوی یک جرثقیل آویزان است.

این گوی با حرکت جرثقیل تکان میخورد وبه دیواره سازه برخورد و باعث ریزش آنها می‌شود هرچند که امروزه این گوی بیشتر شبیه گلابی است که پس از برخورد راحت تر و سریع تر به جایگاه اولیه خود برمیگردد. این که میزان هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان با این گوی چقدر است موضوعی است که بستگی به متراژ و ساعت کاری جرثقیل دارد.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان

هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان

عوامل موثر در هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان

روش تخریب در قسمت قبلی مقاله به آن پرداخته ایم و عوامل دیگری در تعیین هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان موثر می باشد این عوامل عبارتند از:

تعداد کارگرانی که برای تخریب ساختمان استخدام می شوند.

اینکه شما برای تخریب یک ساختمان به روش دستی به چند کارگر نیاز داشته باشید تا حدود زیادی به هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان بستگی دارد هر چقدر که تعداد افراد بیشتر باشد مسلماً باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان

هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان

متراژ خانه مد نظر

به شکل طبیعی هر چقدر که متراژ خانه ای که قصد تخریب آن را دارید بیشتر باشد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید در بعضی از مواقع مواردی هستند که کار را بصورت کنترات بر می‌دارند و با توجه به متراژ برای تخریب ساختمان هزینه از شما دریافت می کنند.

استحکام

یکی از عوامل موثر در تعیین هزینه تخریب خانه های کلنگی و ساختمان استحکام خانه می باشد. به شکلی می توانیم بگوییم که هزینه تخریب ساختمان های بتنی که استحکام بیشتری دارند نسبت به تخریب ساختمان های آجری و گلی بسیار بیشتر است چرا که مدت زمان تخریب سازه های بتنی از مدت زمان تخریب سازه های آجری و یا گلی خیلی بیشتر می باشد.

ارسال نظر