گروه معماری بنیستا

هزینه اجرای نمای بیرونی ساختمان چقدر است؟

هزینه اجرای نمای بیرونی ساختمان چقدر است؟ خوب است بدانید که نمای ساختمان به عنوان شناسنامه یک ساختمان معرف ساختمان است. در واقع نمای خارجی ساختمان میتواند معرفی یک ساختمان باشد این بخش از ساختمان به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های معماری یک بنا است.

با توجه به اهمیت نمای خارجی ساختمان خیلی از افراد سعی می کنند که با بهترین طراحی نما و استفاده از متریال های مرغوب و ایده آل اقدام به اجرای نمای خارجی ساختمان کنند. اما نکته‌ای که برای خیلی از کارفرمایان حائز اهمیت می باشد هزینه نمای خارجی ساختمان است. ما در این مقاله قرار است که به شکل مفصل بگوییم که هزینه اجرای نمای خارجی ساختمان چقدر است؟ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

هزینه اجرای نمای بیرونی ساختمان چقدر است؟

هزینه اجرای نمای بیرونی ساختمان چقدر است؟

نمای خارجی ساختمان چیست؟

در این قسمت از مقاله لازم دانستیم که قبل از اینکه به بررسی این موضوع که هزینه اجرای نمای خارجی ساختمان چقدر است؟ ابتدا بگوییم که نمای خارجی ساختمان چیست؟

در لغت نما به معنای دید و مشاهده ای می باشد که برای عموم قابل مشاهده کردن و دیدن است. به همین دلیل در صنعت ساختمان سازی به قسمتی که در بیرون یک ساختمان قرار دارد نمای ساختمان گفته می شود. بسیاری از افراد بر این عقیده می باشند که یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش های یک ساختمان نمای خارجی آن می باشد.

دلیل اهمیت نمای ساختمان این است که علاوه بر اینکه باعث زیباتر شدن خود ساختمان میشود به صورت کلی باعث زیبایی منطقه یا محل میشود. به شرطی که طراحی نمای خارجی ساختمان همگام و همگون با سایر ساختمان های آن محل باشد. همانگونه که میدانید برای طراحی و نمای خارجی از متریال های مختلفی استفاده می‌شود که از مهمترین آنها می توان به:

چوب، سنگ، آجر ، ورق های کامپوزیت، سرامیک و حتی شیشه اشاره کرد.

هزینه اجرای نمای بیرونی ساختمان چقدر است؟

در مورد هزینه اجرای نمای خارجی ساختمان باید بگوییم که هزینه نمای خارجی به عوامل گوناگونی بستگی دارد که ما در ادامه به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت. البته باید توجه داشته باشید که موارد ذکر شده بدون اولویت می باشند.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

هزینه اجرای نمای بیرونی ساختمان چقدر است؟

هزینه اجرای نمای بیرونی ساختمان چقدر است؟

متراژ نمای خارجی

اولین موردی که ما می‌توانیم بر اساس آن بگوییم هزینه اجرای نمای خارجی ساختمان چقدر است؟متراژ نمای خارجی می باشد آنچه که مسلم است این می باشد که هر چقدر متراژ نمای خارجی ساختمان بیشتر باشد هزینه بیشتری در بر دارد، چرا که شما باید علاوه بر اینکه دستمزد بیشتری می دهید از مصالح بیشتری نیز برای نمای خارجی استفاده کنید.

متریال مصرفی

از دیگر موارد مهم در هزینه نمای خارجی ساختمان می توانیم به متریال مصرفی اشاره کنیم. همانگونه که در قسمت ابتدایی این مقاله گفتیم برای طراحی نمای خارجی از متریال های مختلفی مانند آجر، سرامیک، شیشه و کامپوزیت استفاده می شود.

البته متریال های دیگری مانند سیمان و سیمان سفید وجود دارند. هزینه نمای خارجی یک ساختمان تا حدود ۷۰ یا ۸۰ درصد به متریال مصرفی بستگی دارد، برای مثال هزینه نمای خارجی ساختمانی که برای نمای آن از سیمان و سیمان سفید استفاده شده است مسلم است که کمتر از نمای ساختمانی می باشد که در نمای آن سنگ نما به کار رفته است.

دستمزد معماری

اینکه هزینه اجرای نمای خارجی ساختمان چقدر است؟تا حدود زیادی به دستمزد معماری که وظیفه طراحی نما و اجرای آن را بر عهده دارد بستگی دارد. در بعضی از مواقع قرارداد با مصالح می باشد و در بعضی دیگر از موارد قرارداد بدون مصالح می باشد. شما باید توجه داشته باشید که در چه صورتی و با کدام قرارداد هزینه ها به نفع شما می باشند.

پس از انتخاب یک استاد کار و یا معمار ماهری که هم توانایی بالایی در این زمینه داشته باشد و هم دستمزد مناسب تری دریافت کند می تواند تا حدود زیادی در هزینه اجرای نمای خارجی ساختمان تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

هزینه اجرای نمای بیرونی ساختمان چقدر است؟

هزینه اجرای نمای بیرونی ساختمان چقدر است؟

ارزانترین نمای خارجی ساختمان

معمولاً برای ساختمان هایی که بودجه و هزینه مد نظر کار فرما اهمیت دارد،درخواست ها به سمت نما های ارزان قیمت می رود.اما در اینجا یک پرسش اساسی مطرح می‌شود که با چه نوع طراحی و چه نوع متریال میتوان یک نمای زیبا جذاب و البته ارزان قیمت اجرا کرد به شکل معمول ارزانترین و کم هزینه ترین نماهای ساختمان نما هایی می باشند. که میتوان آنها را با متریال هایی مانند سیمان و نهایتاً سیمان سفید انجام داد.

امیدوارم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد این موضوع که هزینه اجرای نمای خارجی ساختمان چقدر است؟ به دست آورده باشید.

ارسال نظر