گروه معماری بنیستا

هزینه اجرایی دکوراسیون داخلی

هزینه اجرایی دکوراسیون داخلی امروزه دکوراسیون داخلی چه در ساخت و بازسازی منازل مسکونی و چه در بازسازی ساختمان اداری یکی از موارد مهم به حساب می آید،از طرفی طراحی و اجرای یک دکوراسیون داخلی خوب و زیبا بسیار هزینه بر است، اما اینکه هزینه طراحی دکوراسیون داخلی و اجرای آن چقدر می باشد سوالی است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم.

پس اگر شما هم به دنبال این هستید تا به صورت دقیق هزینه اجرای دکوراسیون داخلی را محاسبه کنید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

هزینه اجرایی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

باید بگوییم به هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه در آوردن رنگ ها، وسایل خانه و سایر اشیای موجود در یک اتاق و یا ساختمان به شکلی هنرمندانه دکوراسیون داخلی می گویند.

معمولاً برای یک طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خوب ترکیبی از وسایل، کفپوش ها و کاغذ دیواری ها لازم و ضروری است. اینکه شما بتوانید ترکیب  مبل، پرده ها ،کاغذ دیواری و کفپوش ها را چگونه انتخاب کنید که بتواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی شما داشته باشد بسیار مهم است.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر مساحت خانه شما کم است سعی کنید برای کل دکوراسیون داخلی از رنگ روشن استفاده کنید چراکه رنگ روشن بر خلاف رنگ تیره باعث بزرگتر نشان دادن خانه می شود.

اما بهترین راه برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مشاوره و استفاده از طراحان دکوراسیون داخلی است. هر چند که این کار هزینه بر است و قبل از انجام این کار باید برآورد بودجه انجام دهید.

دانستنی های دکوراسیون داخلی - رویال دیزاین

هزینه اجرایی دکوراسیون داخلی

باید بگویم که هزینه اجرایی دکوراسیون داخلی بستگی به عوامل مختلفی دارد.به عنوان مثال وسایلی که برای دکوراسیون داخلی استفاده می کنید می تواند در هزینه اجرایی دکوراسیون موثر باشد. به جز این مورد عوامل دیگری بر هزینه اجرایی دکوراسیون داخلی تاثیر دارد که این موارد عبارتند از:

عقد قرارداد:

نوع قراردادی که شما با طراح دکوراسیون داخلی می‌بندید می تواند تا حد زیادی در هزینه اجرایی دکوراسیون داخلی موثر باشد. انواع قرارداد هایی که میتوانید برای طراحی دکوراسیون داخلی ببندید عبارتند از:
ساعتی، درصدی و توافقی.

لازم به ذکر است که قراردادهای ساعتی بیشتر برای مشاوره گرفتن از طراحان دکوراسیون داخلی است ولی اگر قصد اجرای دکوراسیون داخلی دارید بهتر است که قرارداد درصدی امضا کنید.این کار بیشتر به نفع کارفرما است.

نوع طراحی:

از مهمترین عوامل تاثیر گذار در هزینه اجرای دکوراسیون داخلی نوع طراحی است که برای شما انجام می شود. به طور مثال باید بگوییم که اگر شما برای کمد دیواری ها طرح خاصی در نظر دارید هزینه بیشتری باید بپردازید. چرا که انجام طرح های خاص باید به وسیله افراد حرفه ای صورت گیرد و این افراد دستمزد بالایی را طلب می کنند.

مکان پروژه:

اینکه پروژه در کدام قسمت از شهر و با چه سطح قیمت قرار دارد می تواند در هزینه اجرای دکوراسیون تاثیر گذار باشد هر چقدر خانه مورد نظر در مکان بهتر و گرانتری باشد هزینه بیشتر می‌شود.

بهترین سایت های دکوراسیون داخلی دنیا در سال 2020

چگونگی کاهش هزینه اجرایی دکوراسیون داخلی

یکی از راه های کاهش هزینه‌های اجرایی دکوراسیون داخلی استفاده از عناصر و متریال های با قیمت کم و البته کیفیت بالا هستند. از دیگر راه های کاهش هزینه اجرای دکوراسیون داخلی عدم استفاده از کاغذ دیواری برای تمام دیوارها است.

شما می توانید فقط دیوار هایی را کاغذ دیواری کنید که بیشتر در دید هستند به عنوان مثال دیوارهایی که با پرده پوشش داده میشوند یا توسط قاب ها و مبلمان کمتر در دید هستند نیازی به کاغذ دیواری ندارند.

هزینه اجرایی دکوراسیون داخلی

نکته مهم : اگر بعد از بازسازی ساختمان اداری قصد طراحی دکوراسیون دارید به این نکته توجه داشته باشید که دکوراسیون داخلی شما متناسب با طراحی نمای خارجی ساختمان باشد.

تاثیر نورپردازی در هزینه اجرای دکوراسیون داخلی

از بارزترین ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی زیبایی است وجود نور پردازی می  تواند زیبایی دکوراسیون داخلی را دوچندان کند، اما استفاده از نورپردازی های برقی  هزینه اجرایی دکوراسیون داخلی را بسیار زیاد میکند، شما میتوانید چیدمان خانه را طوری طراحی کنید که نور پردازی ها از بیرون خانه توسط نور طبیعی صورت بگیرد.

نتیجه گیری:

همانطور که گفتیم طراحی دکوراسیون داخلی به منظور چیدمان همه وسایل خانه به زیباترین شکل و هماهنگ با کاغذهای دیواری کفپوش ها و سایر اشیای موجود در خانه است.

توجه داشته باشید همانگونه که طراحی نمای خارجی ساختمان به یک متخصص نیاز دارد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی نیز نیاز به متخصص داخلی دارد.

ارسال نظر