گروه معماری بنیستا

نکات مهم در طراحی نما که باید رعایت شود؟

نکات مهم در طراحی نما که باید رعایت شود؟ با توجه به اینکه اولین قسمتی که از یک ساختمان در معرض دید افراد قرار میگیرد نمای خارجی آن ساختمانی می باشد پس نقش نمای خارجی ساختمان بسیار پر رنگ و با اهمیت می باشد.

نمای خارجی ساختمان باید علاوه بر بالا بردن امنیت ساختمان به زیبایی بیشتر ساختمان نیز کمک کند. به همین دلیل خیلی از معماران و مالکین سعی می‌کنند که از طراحی نمای جدید در ساختمان استفاده کنند ولی طراحی و اجرای نمای جدید ساختمان مستلزم رعایت نکاتی می باشد.

که ما در این مقاله به این نکات تحت عنوان نکات مهمی که در طراحی نمای جدید باید رعایت شود پرداخته ایم پس اگر شما هم تمایل دارید که این نکات را بدانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

نکات مهمی که در طراحی نمای جدید باید رعایت شود؟

نکات مهم در طراحی نما که باید رعایت شود؟ نکات مهم در طراحی نما که باید رعایت شود؟

نمای خارجی ساختمان چیست؟

لازم می باشد که قبل از معرفی نکات مهمی که در طراحی نمای جدید باید رعایت شود ابتدا بدانید که نمای خارجی ساختمان چیست؟ به شکل کلی می توانیم بگوییم که به بیرونی ترین نمای ساختمان که در معرض دید مخاطب می باشد نمای ساختمان گفته می شود.

نمای ساختمان عضو جدایی ناپذیر در طراحی کلی ساختمان می باشد خیلی ها معتقدند که نمای خارجی ساختمان شناسنامه ساختمان است پس هر اندازه که نمای خارجی ساختمان با کیفیت و زیبا تر باشد کمک شایانی به زیباتر شدن و البته افزایش قیمت ساختمان می کند.

نکات مهم در طراحی نما که باید رعایت شود چه نکاتی هستند؟

در قسمت قبلی مقاله در مورد اهمیت نمای خارجی ساختمان گفتیم که نمای ساختمان هر چقدر که جدید تر و زیبا تر باشد کمک شایانی به ساختمان از هر لحاظ می کند. ولی برای اینکه بتوانیم یک طراحی نمای جدید برای ساختمان داشته باشیم رعایت چند نکته واجب می باشد این چند نکته عبارتند از:

نکات مهمی که در طراحی نمای جدید باید رعایت شود؟

نکات مهم در طراحی نما که باید رعایت شود؟

رعایت تقارن

اولین نکته از نکات مهمی که در طراحی نمای جدید باید رعایت شود، رعایت تقارن می باشد. نمای ساختمان به مانند هر طرح دیگری نیازمند تعادل و تقارن می باشد. چرا که تعادل و تقارن می تواند به زیباتر شدن هر طرحی مخصوصاً طرح نمای خارجی ساختمان کمک کنند.

راه های زیادی به منظور رسیدن به تقارن و تعادل در طراحی نمای ساختمان وجود دارد به عنوان مثال شما می توانید ساختمانی را در نظر بگیرید که در آن دقیقاً وسط بنا قرار داشته باشد پنجره ها باید با فاصله مساوی در دو طرف آن قرار بگیرند یا در بعضی دیگر از موارد شما می‌توانید از خطوط روی سقف و پنجره ها برای یک طراحی متعادل و متقارن استفاده کنید.

مواد و متریال مصرفی

مواد، مصالح یا متریال مصرفی یکی دیگر از نکات مهمی که در طراحی نمای جدید باید رعایت شود می باشد.توجه داشته باشید که انتخاب متریال مناسب برای نمای خارجی ساختمان با توجه به افزایش تنوع مصالحی که در بازار موجود می باشد بسیار مهم و با اهمیت می باشد. در هنگام انتخاب مصالح برای نمای خارجی ساختمان بهتر است که علاوه بر دوام مواد به زیبایی آن نیز توجه کنید.

نورپردازی ساختمان

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی نمای جدید ساختمان مسئله نورپردازی ساختمان می باشد.چرا که نور پردازی نمای ساختمان می تواند باعث برتری نمای ساختمان نسبت به سایر ساختمان ها در شب شود. شما به جز چراغ هایی که بالای درب ورودی آپارتمان نصب می شوند می توانید از چراغ های دیگری در نمای خارجی ساختمان استفاده کنید توجه داشته باشید که نور های انتخابی شما باید در راستای سبک نمای شما باشند.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

نکات مهمی که در طراحی نمای جدید باید رعایت شود؟

نکات مهم در طراحی نما که باید رعایت شود؟ نکات مهم در طراحی نما که باید رعایت شود؟

رنگ مناسب برای نمای ساختمان

بطور قطع رنگ نمای خارجی ساختمان نیز جز نکات مهمی که در طراحی نمای جدید باید رعایت شود می باشد.یکی از ویژگی‌های انتخاب رنگ مناسب این است که رنگ مناسب می‌تواند معایب طراحی نمای خارجی ساختمان را به کلی بپوشاند. البته این اتفاق می‌تواند به صورت عکس نیز رخ دهد یعنی در صورتی که رنگ انتخابی شما برای متریال نمای خارجی ساختمان رنگ مناسبی نباشد باعث جلب توجه به معایب ساختمان میشود.

به گفته یکی از طراحان بزرگ نمای خارجی ساختمان مطمئن ترین و مناسب ترین انتخاب برای رنگ نمای ساختمان انتخاب دو سایه و پایین یک رنگ است. تلفیق رنگ روشن تر یا تیره تر برای بدنه ساختمان و رنگ دیگر برای قسمت‌های دیگر ساختمان با استفاده از رنگ سوم برای درب و پنجره ساختمان می تواند یک ترکیب رنگ عالی برای نمای خارجی ساختمان باشد.

امیدواریم که شما با خواندن این مقاله متوجه نکات مهمی که در طراحی نمای جدید باید رعایت شود شده باشید و بتوانید با رعایت این نکات یک طراحی نمای خارجی عالی برای ساختمان خود داشته باشید.

ارسال نظر