گروه معماری بنیستا

نمای ویلا لاکچری

نمای ویلا لاکچری :زمانی که صحبت از نمای ویلای لاکچری مطرح می ‌شود اغلب افراد ساختمان های دوبلکس یا ساختمان هایی با نماهای مجلل و زیبا را در ذهن خود تصور می کنند. به طور کلی می توان نمای هر ساختمان را به عنوان لباس آن در نظر گرفت و هرچه ویلا نمای زیباتری داشته باشد، قطعا توجه افراد بیشتری را به خود جلب می کند.

اگر شما نیز می خواهید برای ویلای خود یک نمای لاکچری طراحی کنید، بهتر است مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

نمای ویلا لاکچری

طراحی ویلای لاکچری چگونه است؟

هنگامی که واژه ویلای لاکچری را بیان می کنیم احتمالاً شما ساختمان های اشرافی، زیبا و بزرگ را در ذهن خود مجسم می کنید. این تصور کاملا درست است و معمولاً ویلاهای لاکچری مساحت بسیار زیادی دارند و برای طراحی و ساخت آن ها هزینه های گزافی پرداخت می شود.

به طور کلی نمی توان هزینه طراحی نما و ساخت ویلای لاکچری را با یک ویلای معمولی و کوچک مقایسه کرد؛ زیرا طراحی این ویلاها کاملا خاص و منحصر به فرد صورت می گیرد. به همین دلیل است که که به نمای ویلای لاکچری اهمیت بسیار زیادی داده می شود.

آشنایی با نماهای مختلف در ویلای لاکچری

در دنیای مدرن امروزی به طراحی ساختمان ها اهمیت بسیار زیادی داده می ‌شود و اغلب افراد تلاش می کنند تا یک نمای خاص و منحصر به فرد را برای ساختمان خود طراحی کنند. برخی از جدید ترین نماهای مورد استفاده در ساختمان ها شامل موارد زیر می شود:

  • نمای رومی

نمای رومی یکی از نماهای جذاب و شیک است که می تواند جذابیت خاصی را در ویلای شما به وجود آورد. این نما به دلیل زیبایی خارق العاده ای که دارد، توجه اغلب افراد را به خود جلب می کند.‌

اگر تمایل دارید نمای خارجی ساختمان خود را مطابق مد روز طراحی کنید، پیشنهاد ما به شما نمای رومی است. معمولاً نمای رومی یا کلاسیک بیانگر مرفه و تجمل گرایی است و برای ویلا هایی که بزرگ و لوکس هستند، انتخاب ایده آلی است. در طراحی این نما از تزیینات زیادی مانند تاج، مجسمه، ستون و… استفاده می شود.

  • نمای چوبی

امروز برخی از افراد در طراحی نمای ویلای خود از چوب استفاده می کنند. چوب به دلیل بافت طبیعی که دارد می‌ تواند ظاهری جذاب و زیبا را در ساختمان به وجود آورد.

  • نمای مدرن

یکی از مدل نمایی هایی که می توانید در ویلای خود طراحی کنید، نمای مدرن است. در این نمای زیبا از پنجره های بزرگ و سرتاسری استفاده می شود.

معمولاً این نماها تراس های بزرگ و دلبازی دارد که می ‌توانید از نشستن در آن ها لذت ببرید و از هوای پاکیزه نهایت استفاده را کنید. معمولا در طراحی نمای مدرن زرق و برق و تزیینات اضافی وجود ندارد و تا حد امکان سادگی و مینیمالیست بودن رعایت می شود.

  • مصالح مورد استفاده در طراحی نما
  • نمای ویلا لاکچری
  • سنگ

یکی از پرطرفدارترین مصالحی که در طراحی نمای ویلای لاکچری از آن استفاده می شود، سنگ ها هستند. سنگ ها به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند بسیار پرطرفدار می باشند. به طور کلی قیمت سنگ نما با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال قیمت سنگ مرمر در مقایسه با گرانیت و تراورتن بیشتر است.

  • آجر

آجر یکی از پرکاربردترین مصالح در طراحی نما و معماری اصیل ایرانی است که در سال ‌های اخیر توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. شما می توانید برای طراحی نمای ویلای خود از آجر در کنار سایر مصالح ساختمانی دیگر مانند سیمان استفاده کنید.

  • چوب

چوب ها مصالحی هستند که اغلب در طراحی نمای ویلاها مورد استفاده قرار می گیرند. اما این مساله در برخی از مناطق کشور کمیاب است و به دلیل عدم دسترسی به آن قیمت بسیار زیادی دارد و افراد کمتر می توانند از آن استفاده کنند.

اگر شما در طراحی نمای خود از چوب استفاده کنید، می توانید شکوه و زیبایی ویلای خود را دو چندان کنید و احساس دنج بودن خاصی را در ویلای خود به وجود آورید. معمولاً در اغلب سبک های طراحی نما می توان از چوب استفاده کرد.

نمای ویلا لاکچری

کلام آخر

امروزه ساخت ویلا ها طرفداران بسیار زیادی دارد و اغلب افراد تلاش می کنند تا طراحی داخلی و خارجی آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. شما می توانید نمای ویلای لاکچری را با استفاده از متریال های گوناگون طراحی کنید و یک نمای خاص و خارق العاده را در ویلای خود به وجود آورید.

اما برای آنکه بتوانید یک نمای بی نقص و زیبا داشته باشید، بهتر است با افرادی که در این زمینه مهارت و تخصص دارند مشورت کنید. گروه معماری بنیستا در زمینه طراحی، بازسازی و… ساختمان ها فعالیت می کند. شما می توانید با راهنمایی معماران بنیستا طراحی نمای ویلای لاکچری خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. تنها کافی است که به معماران مجموعه بنیستا اعتماد کنید.

ارسال نظر