گروه معماری بنیستا

نمای بیرونی ساختمان دو طبقه با طراحی مدرن و کلاسیک

نمای بیرونی ساختمان دو طبقه به دلیل داشتن ارتفاع کم از انعطاف پذیری بیشتری برای طراحی و اجرا برخوردار بوده و طراحان و معماران بیشتر می توانند از هنر و دانش خود برای طراحی آن ایده بگیرند. به همین دلیل است که اغلب زیباترین و جذاب ترین نماهای بیرونی متعلق به ساختمان های دو طبقه است. اگر شما هم قصد دارید نمای خارجی ساختمان دو طبقه خود را نماسازی و بازسازی کنید، لطفا با ما همراه باشید تا مهمترین نکات در این رابطه را خدمت شما عرض کنیم.

برای طراحی نمای بیرونی ساختمان دو طبقه چه باید کرد؟

نمای بیرونی ساختمان دو طبقه به دلیل موقعیت آن همیشه زیباترین حالت نما را می تواند داشته باشد. به همین دلیل معماران و طراحان اغلب زیباترین شاهکار نما را برای ساختمان های دو طبقه اجرا می کنند.

البته از آنجایی که افزایش جمعیت و کمبود فضا برای ساخت و ساز فضای زندگی را محدود کرده و در حال حاضر حجم زیادی از خانه ها مخصوصا در شهرهای بزرگ را برج های چندین طبقه دربر گرفته اند، تعداد ساختمان های دو طبقه نیز نسبت به گذشته با کاهش چشمگیری به همراه بوده است.

نمای بیرونی ساختمان دو طبقه به دلیل انعطاف پذیری بالا نسبت به ساختمان های چندین طبقه قابلت طراحی متنوعی را دارد. بنابراین طراحان و معماران می توانند به راحتی از انواع و اقسام سبک ها به صورت ترکیبی یا جداگانه و‌ حتی ارائه ایده های جدید و مدرن از خود طراحی نمای بیرونی ساختمان دو طبقه را انجام دهند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دارای یک ساختمان دو طبقه بوده و اکنون در صدد طراحی نمای بیرونی آن هستید و یا می خواهید نمای بیرونی ساختمان دو طبقه خود را بازسازی کنید، جهت دستیابی به یک منظره جذاب و مدرن لازم است که حتما از نقطه نظرات کارشناسان و متخصصان این حوزه بهره بگیرید و به این ترتیب به نمای بیرونی ساختمان خود را به زیباترین شکل ممکن طراحی کنید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

دلیل اهمیت نمای بیرونی ساختمان

نمای بیرونی ساختمان هر چقدر زیباتر و جذاب تر و همچنین جدیدتر باشد، ارزش آن از نظر اقتصادی نیز بالاتر خواهد رفت. البته منظور ما از زیبایی و برخورداری از سبک مدرن در صورتی است که در چهارچوب قوانین حاکم بر نماسازی ساختمان صورت گرفته باشد.

به هر حال همانند تمامی مراحل ساخت و ساز نماسازی در همه جای دنیا نیز باید مطابق با قوانین حاکم بر محل ساختمان صورت بگیرید. نمای بیرونی ساختمان دو طبقه نیز همانند تمامی ساختمان ها باید در چهار چوب قوانین اجرا شود و هر چقدر که زیبا و به روز و همچنین تخصصی صورت گرفته باشد بر ارزش و بهای اقتصادی آن افزوده خواهد شد.

به طور کلی نماسازی برای ساختمان مخصوصا ساختمان های دو طبقه نیاز به صرف هزینه زیادی دارد. به همین دلیل جهت پیشگیری از هدر رفت منابع، شما باید قبل از شروع به کار و اجرای طرح مورد نظر خود ابتدا نتیجه اجرای طرح های مشابه طرح خود را مشاهده کرده و همچنین از کارشناسان این حوزه راهنمایی و مشاوره های مورد نیاز را دریافت کنید.

همچنین بخوانید : طراحی نمای خارجی ساختمان از 0 تا 100

تصویر نمای بیرونی ساختمان دو طبقه بنیستا

چند نکته مهم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان دو طبقه

همانطور که متوجه شدید؛ طراحی نمای بیرونی ساختمان دو طبقه همانند تمام مراحل و ساخت و ساز آن یک حرفه تخصصی بوده و نیاز است که تحت نظارت های یک مهندس معمار و طراح خبره صورت بگیرد.

نکته دوم در رابطه با سلیقه شخصی است. به هر حال شما دوست دارید، نمای ساختمان تان با سلیقه شما نیز سازگار باشد. در این رابطه نیز پیشنهاد ما کمک گرفتن از نقطه نظرات کارشناسان این حوزه است.

همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی با برآورد قیمت + تضمین کیفیت

به هر حال مهندسان معمار با توجه به دانشی و تسلطی که بر قوانین و همچنین اصول نماسازی در کشور دارند به راحتی قدرت تلفیق سلیقه شما با طرح مورد اجرا را داشته و به این ترتیب شما طراحی نمای بیرونی ساختمان دو طبقه خود را به نحوی اجرا می کنید که هم در چهارچوب قوانین باشد و هم مطلوب و مورد پسند تان قرار بگیرد.

نکته دیگر در رابطه با انتخاب متریال برای نما است. امروزه برای اجرای نما از انواع و اقسام متریال استفاده می شود. معمولا مهمترین موارد موثر بر انتخاب نوع متریال برای نما نوع طرح مورد نظر، بودجه و سلیقه است. در واقع شما می توانید با توجه به سه معیار ذکر شده از انواع متریال نظیر اجر، شیشه، سیمان، چوب، کامپوزیت، انواع و اقسام سنگ و غیره استفاده کنید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی

نتیجه گیری

نمای بیرونی ساختمان دو طبقه به دلیل ویژگی هایی که سبک طراحی این ساختمان ها دارند نسبت به دیگر ساختمان ها منعطف تر بوده و به همین دلیل دست شما جهت انتخاب طرح مورد نظر بازتر است. البته سبک انتخابی شما برای این منظور باید در چهار چوب قوانین اعمال شده از طرف شهرداری منطقه باشد.

همچنین جهت اجرای حرفه ای طرح مورد نظر و مطلوب دل خود توصیه می کنیم برای نماسازی ساختمان دو طبقه حتما از کارشناسان این حوزه کمک بگیرد تا ساختمان شما داری نمایی کاملا مدرن و به روز شود. تا در صورت نیاز به فروش با چالش رو به رو نشوید.

ارسال نظر