گروه معماری بنیستا

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی: نقش رنگ و تاثیرات روانشناختی آن در دکوراسیون داخلی و کلاً زندگی انسان ها آنقدر پررنگ است که هیچ کس نمیتواند آن را کتمان کند. رنگ ها وجود خارجی ندارند و صرفاً حاصل واکنش ذهن و چشم انسان با موج های الکترومغناطیسی هستند.

رنگ ها بر روح و روان انسان تاثیر به سزایی دارند انتخاب رنگ در دکوراسیون و طراحی منزل اهمیت ویژه ای دارد در کنار جدیدترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی استفاده هوشمندانه از رنگ ها انرژی و پویایی را به خانه هایتان هدیه می دهد. برای این که بتوانید خانه تان را به درستی و متناسب با تمایلات خود طراحی کنید اول باید خودتان و روحیات تان را کاملا بشناسید، در این مقاله قرار است که به برسی نقش رنگ در دکوراسیون داخلی بپردازیم و نکاتی را در مورد چگونگی استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل خواهیم گفت پس  تا پایان این  مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

 

بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل

در بحث نقش رنگ در دکوراسیون داخلی باید جنبه‌های مختلفی را در نظر بگیرید، باید رنگ و سایه درست را انتخاب کنید یادتان باشد اشباع رنگ می تواند سایه  رنگ ها را تغییر دهد و این نکته در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای  برخوردار است. به طور کلی رنگ ها به سه دسته تقسیم می شوند این سه دسته عبارت اند از:

رنگ های خنثی، رنگ های فعال و رنگ های غیرفعال

این دسته بندی در انتخاب تم مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه به شما کمک شایانی خواهد کرد. رنگ های خنثی کدامن؟ از جمله رنگ های خنثی  میتوان به:

رنگ سیاه، سفید ،طوسی، نقره‌ای، بژ، کرمی و شیری اشاره کرد. استفاده از این رنگ ها در کنار رنگ های فعال و غیرفعال تعادل را در رنگ بندی خانه‌تان برقرار می کند.

رنگ های فعال

رنگ های فعال از جمله رنگ های براق هستند که خلاقیت و هیجان را در ذهن انسان افزایش می دهند انتخاب رنگ های فعال بهترین گزینه برای دیوار اتاق های نشیمن هستند. این رنگ ها مانند رنگ های نارنجی زرد و قرمز این رنگ های پرانرژی و گرم برای قسمت ورودی خانه نیز انتخاب مناسبی به شمارمی روند.

رنگ های سرد

رنگ های غیر فعال رنگ های سرد هستند، این رنگ ها فضا را آرام می‌کند و تمرکزتان را افزایش می دهند. اگر میخواهید محیط اطرافتان آرام باشد از رنگهای ضعیف استفاده کنیم رنگ های غیر فعال گزینه مناسب برای دیوار کف خانه دکوراسیون خانه تان می باشند و  تاثیر بسزایی در روحیه و زندگی شما خواهند داشت. به همین دلیل انتخاب رنگ های مناسب در کنار یکدیگر اهمیت بالایی درطراحی دکوراسیون داخلی خانه دارد. پس نباید از جایگاه ویژه نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه غافل شد.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

 

اثرات روان شناختی رنگ ها درخانه

اینکه مغز و ذهن انسان دارای ساختار پیچیده است بر کسی پوشیده نیست عوامل زیادی بر تفکر و نحوه نگرش انسان به جهان وجود دارد یکی از همین عوامل رنگ ها هستند. رنگ ها احساسات مختلفی را در انسان ایجاد می کنند از جمله هیجان اشتیاق آرامش باید به این نکته توجه داشته باشید که تاثیر رنگ ها بر همه آدم ها یکسان نیست بدون شک هر کسی دوست دارد رنگ های متناسب با روحیه و شخصیت خودش را برای خوانش انتخاب کند. برای مثال انسان های پر هیجان برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل شان از رنگ های قرمز یا نارنجی استفاده می کنند.

تا احساس شادی شور و هیجان در وجودشان جریان پیدا کند در این بین طراحان دکوراسیون داخلی منزل باید از روحیات و سلیقه اعضای خانواده آگاه باشند و بر اساس آن رنگ هایی را انتخاب کنند برای طراحی دکوراسیون داخلی که متناسب با روحیه همه آنها باشد.

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

نتیجه گیری

رنگ ها در ایجاد احساسات متفاوت به شدت می توانند در احوالات افراد تاثیر بگذارند نقشه رنگ ها بر احساسات افراد شگرف و حیرت انگیز است و می تواند آینه ای تمام نما برای جلوه گر ساختن خصوصیات اخلاقی و روحی افراد باشد انتخاب درست و هوشمندانه رنگها در دکوراسیون داخلی خانه برای آرامش و لذت بیشتر افراد نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌تواندفضایی دل انگیز برای اهل خانه فراهم آورد با انتخاب مناسب رنگ ها محیط زندگی تان را سرشار از آرامش و انرژی وزیبایی سازید.

ارسال نظر