گروه معماری بنیستا

نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان

نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان امروزه نمای خارجی ساختمان از اهمیت بالایی در صنعت ساختمان سازی برخوردار می باشد به شکلی که برای طراحی نمای خارجی به جای روش های سنتی از نرم افزارهای مختلفی استفاده می شود که هر کدام این قابلیت را دارند تا نمای خارجی ساختمان را به وسیله آن ها به بهترین شکل ممکن طراحی کنید

اما اینکه نرم‌ افزار های طراحی نمای ساختمان چه نرم افزار هایی هستند  موضوعی است که ما در این مقاله تحت عنوان نرم افزار های طراحی نمای ساختمان به آن پرداخته ایم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راه های بازسازی ساختمان با کمترین هزینه

نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان

نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان

بهترین نرم افزار های طراحی نمای ساختمان چه نرم افزارهایی هستند؟

درگذشته برای طراحی نمای خارجی ساختمان و البته اجرای آن از تجربیات معماران و طراحان استفاده می‌شد و به شکل کاملاً سنتی طرح ها را بر روی کاغذ می کشیدند و سپس با مشورت معماران بر روی نمای ساختمان به اجرا در می‌ آوردند اما امروزه نرم افزارهای مختلفی در هنر معماری مورد استفاده قرار می گیرند، این نرم افزار ها با قابلیت هایی که دارند می توانند نمای ساختمان را به صورت سه بعدی طراحی و فضاهای مختلف را بسیار قدرتمند طراحی نمایند. مهم ترین و با کیفیت ترین نرم افزار ها عبارتند از:

بیشتر بخوانید: معماری یا طراحی دکوراسیون سه بعدی

نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان

نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان

نرم افزار3DMAX

نرم افزار تری دی مکس یکی از معروف ترین نرم افزارهای طراحی در معماری ساختمان می باشد از این نرم افزار در طراحی فضاهای مختلف از جمله نمای داخلی دکوراسیون و البته نمای خارجی ساختمان استفاده می شود نرم افزار تری دی مکس مزایای زیادی دارد که همین مزایا باعث شده است که به عنوان یک طرفدار محبوب در بین معماران شناخته شود از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به:

رابط کاربری آسان، پشتیبانی از مدل های ایجاد شده در نرم افزارهای اتوکد، امکان پیش نمایش رندر نورپردازی و امکان پردازش، امکان ساخت اِلمان های متعدد در بخش های مختلف ساختمان ، مناسب برای مدلینگ های سه بعدی و امکان ایجاد بافت ها و متریال های مختلف اشاره کرد.با توجه به مزایای ذکر شده می توانیم بگوییم که این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار های طراحی نما دانست.

بیشتر بخوانید: برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

نرم افزار طراحی نما سنگی Revit

رِویت هم به عنوان یکی از شناخته شده ترین نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان می باشد که در هنر معماری و صنعت ساختمان سازی استفاده می شود، این نرم افزار با امکانات بی شماری که دارد در ایجاد نمای بصری و بی نقص از ساختمان شما را همراهی می کند.

دستگاه نیز دارای مزایای می باشد که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به:

امکان طراحی کلی ساختمان و طبقه های مختلف آن، امکان پیش نمایش بخش های مختلف ساختمان، ایجاد متریال ها با جزئیات زیاد، امکان استفاده از فایل های این نرم افزار در دیگر ابزار طراحی ،بالا بودن سرعت در کار و کاربری آسان و ایجاد طراحی سه بعدی اشاره کرد.

نرم افزار طراحی نمای ساختمان vray

یکی دیگر از نرم افزار های طراحی نمای ساختمان نرم افزار وی ری میباشد که مختص طراحی نمای سنگی است البته می‌توان طرح‌های دیگر را نیز با آن طراحی کرد.

ویژگی جالب توجه و مفید این نرم افزار این است که امکان استفاده از فایل های طراحی شده توسط این نرم افزار در نرم افزارهای همچون تری دی مکس، رِویت، آرشیکد و غیره می باشد.

بیشتر بخوانید: عوامل موثر در طراحی نمای خارجی ساختمان

نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان

نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان

این نرم افزار نیز مثل سایر نرم افزارهای طراحی نمای سنگی دارای مزایایی مانند:

سرعت رندر بالا، امکان ایجاد مدل ها با شباهت بسیار زیاد به واقعیت،امکان نورپردازی و استفاده از نیروها در رنگهای مختلف، استفاده از فایل های این نرم افزار در ابزارهای دیگری مانند تری دی مکس و اسکچاپ، شفافیت وضوح و مکان، جزئیات بیشتر در بافت و متریال های مختلف.

نکته مهم: شما قبل از استفاده هر یک از این نرم افزار را ابتدا باید به شکل کامل در مورد آن ها آموزش ببینید. کارکردن با هر یک از نرم افزارهای نامبرده اطلاعات مختص به آن نرم افزار را نیاز دارد.

نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان

نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی انواع نرم افزارهای طراحی نمای ساختمان پرداختیم هر چند که به جز این سه مورد نرم افزار های دیگری مانند نرم افزارهای اسکچاپ و ارشیکد نیز وجود دارند که آنها نیز از قابلیت های بالای بر خوردار هستند. شما می توانید با مطالعه این مقاله و بررسی مزایای هر یک از این نرم افزار ها با توجه به کارایی هایی که از آن انتظار دارید نرم افزار خود را انتخاب کنید و با آن بهترین طراحی نمای ساختمان را انجام دهید.

ارسال نظر