گروه معماری بنیستا

مرکز فرهنگی و هنری بین المللی چانگ شا میکسی هو در چین

مشخصات مرکز فرهنگی

    • نام پروژه: چانگ شا میکسی هو

    • طراحان:شرکت معماری زاها حدید

    • موقعیت پروژه:چین

    • سال ساخت:2019

"نمای

مقدمه

مرکز فرهنگی هنری جدید با طراحیِ شرکت معماری زاها حدید شامل یک موزه هنر معاصر،

یک تئاتر 1800 نفری همراه با تجهیزات پشتیبانی و یک سالن چند منظوره است.

معماری ارگانیک آن با مسیرهای عابر پیاده که به خیابان های اطراف وصل می شوند ،در معرض دید قرار دارد.

این مجموعه شامل سه موسسه فرهنگی جداگانه است که با ارائه ی چشم انداز دریاچه ی مجاورو دسترسی به پارک ها و مسیرهای پیاده ‌روی ، حیاط های خارجی را ایجاد می کند که با مسیرهای عابر پیاده و نمایشگاه های مجسمه سازی تلاقی پیدا می کنند.

"نمای

دسترسی مرکز فرهنگی

مرکز فرهنگی و هنری که بزرگترین و متنوع ترین مرکز فرهنگی در استان هونان است مستقیماً به ایستگاه مترو چانگشا متصل می شود. شهر سنتی چانگشا که در مسیرهای تجاری تاریخی واقع شده به عنوان یک مرکز مهم ارتباطی شناخته می شود و همچنین به قطب رسانه های پیشرو این کشور معروف است. این مرکز دارای یک تئاتر بزرگ است که میزبان اجراهای معروف و تولیدات تلویزیونی است.

"نمای

طراحی داخلی مرکز فرهنگی

تئاتر بزرگ که برای طیف وسیعی از هنرهای نمایشی طراحی شده است، کلیه ی مکان های اصلیِ مورد نیاز را در لابی ها، بارها و سوئیت های میهمان فراهم می کند و همچنین مکان های جانبی لازم از جمله دفاتر اداری، استودیوهای تمرین، تدارکات پشت صحنه، کمد لباس و رختکن را فراهم می آورد.

نمای داخلی تاتر

نمای داخلی تاتر

بخش های پروژه

موزه هنر با هشت گالری نمایشگاهی در کنار هم مجموعأ به وسعت 10 هزار متر مربع واقع شده است که شامل فضاهای اختصاصی برای کارگاه های اجتماعی، تئاتر سخنرانی، کافه و فروشگاه موزه است.

"نمای

تئاتر کوچک بخاطر انعطاف پذیری که دارد معروف شده است. این سالن چند منظوره با ظرفیت 500 نفر می تواند به فضاهای مختلفی تبدیل شود تا طیف گسترده ای از عملکردها و اجراها را شامل شود، از نمایش های کوچک، نمایش های مد و نمایش های موسیقی گرفته تا ضیافت ها و رویدادهای تجاری.

نمای داخلی تاتر

نمای داخلی تاتر

این سه موسسه که در مجموع 115000 متر مربع وسعت دارد، به طور انحصاری و جداگانه فعالیت می کنند، اما در عین حال مکمل یکدیگر هستند.

عکاس:ویرجیل سیمون برتراند، Seven 7 Panda

منبع:archdaily

ارسال نظر