گروه معماری بنیستا

مراحل بازسازی ساختمان اداری

مراحل بازسازی ساختمان اداری یکی از مهم ترین شاخه های بازسازی بازسازی ساختمان اداری می باشد در این میان ممکن است سوالی مطرح شود که هزینه بازسازی ساختمان اداری چقدر است و یا اینکه بازسازی ساختمان اداری به صرفه تر است و یا تخریب کامل ساختمان اداری و ساختن مجدد آن جواب سوال این است که به طور قطع بازسازی ساختمان اداری هزینه کمتری نسبت به تخریب و ساخت مجدد خواهد داشت در کل مکانی که افراد بیشتر اوقات خود را در آنجا می گذرانند

باید از همه لحاظ چه از لحاظ زیبا شناختی و چه از نظر مقاومت و استحکام در درجه خوب و یا عالی باشد اما اینکه بازسازی ساختمان اداری چیست؟ موضوعی است که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نورپردازی در طراحی داخلی

مراحل بازسازی ساختمان اداری

مراحل بازسازی ساختمان اداری

دلایل انجام بازسازی ساختمان اداری چیست؟

همان گونه که می دانید بازسازی آن معمولاً به دلایل مختلفی انجام می‌شوند و بازسازی ساختمان اداری نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد و دلایلی دارد که از مهمترین این دلایل می‌توان به:

بالا بردن مقاومت ساختمان

بازسازی اداری به خاطر فرسودگی ساختمان بازسازی مبلمان و تمام دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان اداری و ایجاد تغییرات معماری داخلی اشاره کرد.

هزینه بازسازی ساختمان اداری چقدر است؟

امروزه نه تنها برای بازسازی ساختمان اداری بلکه برای هر پروژه میزان هزینه مصرفی برای کارفرما بسیار مهم میباشد بازسازی ساختمان اداری می تواند با هزینه های مختلفی انجام شود هزینه بازسازی واحد اداری یکی از عوامل تعیین کننده در انجام آن می باشد معمولاً هزینه بازسازی ساختمان اداری به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل شامل حجم و درجه بازسازی اداری دستمزد افراد نوع مواد به کار رفته بستگی دارد.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر تعمیرات فضای اداری فقط در حد تغییر دکوراسیون داخلی باشد مطمئناً در مقایسه با بازسازی ساختمان اداری به شکل کامل هزینه کمتری برای کارفرما در بر خواهد داشت.

مراحل بازسازی ساختمان اداری چیست؟

ابتدا باید تمامی فضاهای مورد نیاز را که کارفرما به بازسازی آنها تاکید کرده است را با توجه به موقعیت و متراژ تقسیم بندی کنید از کارفرما این سوال را بپرسید که دقیقاً به چند فضای مجزا نیاز دارد و میخواهد این موقعیت ها به چه شکلی باشند نکته دیگری که از همه این موارد مهم تر می باشد این است که در هر کدام از این موقعیت ها چه اشخاصی قرار بگیرند.

برای مثال طراحی قسمتی که منشی در آن قرار دارد با طراحی اتاق کنفرانس از جهت میزان نور پردازی و طرح دیوارها و در کل دکوراسیون و چیدمان تفاوت بسیار زیادی دارد پس اولین مرحله برای بازسازی ساختمان اداری درجه بندی لوکیشن ها با توجه به اهمیت آنها میباشد. بعد از اینکه با توجه به سفارش کارفرما اولویت ها را درجه بندی کردید با یک طرح و نقشه خوب می توانید عملیات بازسازی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون دفتر کار

مراحل بازسازی ساختمان اداری

مراحل بازسازی ساختمان اداری

نکات کلیدی در بازسازی ساختمان های اداری چیست؟

برای بازسازی ساختمان های اداری باید به نکات زیادی توجه کنید ولی در بین این نکات سه نکته از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند.

بیشتر بخوانید: سبک طراحی دکوراسیون صنعتی

مراحل بازسازی ساختمان اداری

مراحل بازسازی ساختمان اداری

نکته اول

در بازسازی ساختمان اداری باید حتماً کاربری اتاقهای فضا ها را مشخص کنید چرا که هر فضایی نیازمند دکوراسیون و رنگ آمیزی خاص دارد مثلاً اتاق انتظار حسابداری و آبدارخانه نمی تواند به هیچ عنوان فضای مثل هم داشته باشند و یا اینکه اتاق مدیر باید دکوراسیون منحصر به فرد خودش را داشته باشد.

نکته دوم نورپردازی ساختمان

به این نکته توجه داشته باشید که دکوراسیون ساختمان های اداری کار بسیار مهمی در بازسازی می باشد چرا که اگر نباشند یا ساعت کاری شرکت شب باشد حتماً به نورپردازی مصنوعی نیاز پیدا خواهد کرد پس باید در هنگام بازسازی به نورپردازی ساختمان توجه ویژه داشته باشید

نکته سوم

از دیگر نکات مهم در بازسازی دکوراسیون اداری رنگ آمیزی دیوارها می باشد دکوراسیون هم باید متناسب با رنگ دیوارها تعیین گردد پس باید سعی کنید که از رنگ های پر انرژی در بازسازی ساختمان های اداری استفاده کنید چرا که رنگ های خنثی و سرد محیط را کسل کننده نشان می دهند و موجب خستگی کارمندان آن اداره می شود.

بیشتر بخوانید: زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری

دیوارپوش های مناسب برای مراحل بازسازی ساختمان  اداری کدام است؟

در بحث بازسازی دیوارها از اهمیت قابل توجه برخوردار می باشند امروزه معمولاً برای دیوار ها از دیوارپوش ها استفاده میشوند دیوارپوش ها متریال هایی هستند که می‌توانند بر سطوح عمودی با هدف حفاظت و زیبایی قرار بگیرند یکی از دیوارپوش های سنتی کاشی چینی می باشد که معمولا از امنیت بالایی برخوردار است و معمولاً در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ادارات به کار می‌رود.

همچنین با توجه به اینکه کاغذ دیواری مدرن است و در نقش های گوناگون و طرح های متنوع یافت می شود می‌تواند انتخاب مناسبی برای پوشش دیوارهای ساختمان اداری در بازسازی به حساب آیند.

ارسال نظر