گروه معماری بنیستا

عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه

عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه به جرات می توانم بگویم که خانه هرکس برای او می تواند امن ترین و آرامش بخش ترین مکان باشد. به همین دلیل خانه ای که ما در آن زندگی می کنیم باید همواره از زیبایی و ایمنی بالایی برخوردار باشد، چرا که اگر فضای خانه دلنشین باشد تاثیرات مثبتی در احساسات و کیفیت زندگی ما خواهد داشت. به همین خاطر عده ای هر از چندگاهی تصمیم به بازسازی خانه می گیرند.

اما با توجه به تورم افسار گسیخته و بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی هزینه بازسازی خانه برای افراد بسیار مهم است، اما اینکه عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه چه عواملی هستند موضوعی است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه

چه پارامتر هایی باعث افزایش هزینه بازسازی می شود؟

قبل از این که مشغول به بازسازی خانه شوید باید چند سوال از خود بپرسید این سوال های پرسیده شده شما دقیقاً همان عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه است. این سوال ها عبارتنداز:
قدمت خانه چقدر است؟
آیا زیرساخت های تاسیساتی خانه مانند آب و برق و گاز به دلیل فرسودگی باید عوض شوند؟
در چه قسمتی از خانه باید تغییرات کلی و در چه قسمتی از خانه باید تغییرات جزئی حاصل شود؟
به چند کارگر و چه معماری نیاز داریم؟
همانگونه که گفتیم این سوال ها عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه هستند که ما به اختصار به توضیح آن ها می پردازیم.

عوامل موثر در هزینه بازسازی ساختمان - شرایط و هزینه بازسازی ساختمان و خانه های قدیمی

قدمت خانه

باید بگویم یکی از عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه قدمت خانه است، برای مثال هر چقدر خانه قدیمی تر باشد هزینه ها بالاتر می رود مثلاً در بسیاری از خانه های قدیمی به خصوص خانه هایی که ۵۰ سال بیشتر قدمت دارند. این گونه خانه ها با توجه به معماری قدیمی که دارند برای بازسازی نیاز به آهن دارند. باید توجه داشته باشید که در بازسازی منازل مسکونی قدیمی هزینه را باید برای تخریب نیز در نظر بگیرید.

عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه

تاسیسات

تاسیسات یک خانه از دیگر عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه است، اگر شما در تعمیر و بازسازی یک خانه تاسیسات گاز، آب و برق خانه سالم باشند و نیاز به تعویض نداشته باشد مسلماً برای بازسازی خانه هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

عوامل موثر در هزینه بازسازی ساختمان - شرایط و هزینه بازسازی ساختمان و خانه های قدیمی

تغییرات کلی و جزئی

این که شما قصد داشته باشی ساختمان خود را به صورت کلی و جزئی بازسازی کنید یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه است برای مثال اگر شما فقط قصد بازسازی و تعمیر آشپزخانه را داشته باشید باید فقط برای آشپزخانه هزینه کنید اما اگر علاوه بر آشپزخانه شما بخواهید اتاق خواب ها و رنگ آمیزی سالن را نیز در بازسازی داشته باشید به طور طبیعی هزینه شما افزایش می یابد.

معماری و تعداد کارگر

نمیتوانیم از این موضوع به سادگی عبور کنیم چرا که معماری و تعداد کارگر در بازسازی خانه نقش مهمی در بالا و یا پایین بودن هزینه دارد، برای بازسازی خانه فرسوده معمولاً علاوه بر بازسازی نیاز به کارگرانی برای تخریب خانه وجود دارد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که حتی مسیر خانه شما نیز در هزینه بازسازی تاثیر دارد، برای مثال فرض کنید که خانه شما در انتهای یک کوچه که امکان عبور ماشین در آن وجود ندارد قرار دارد، پس به همین خاطر شما مجبورید که برای آوردن مصالح و یا بردن پسمانده های مصالح ساختمانی از چند کار استفاده کنید و همین امر باعث افزایش هزینه بازسازی خانه شما می شود.

وسایل خانه

یکی دیگر از مهم ترین عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه وسایل خانه است، این که شما بعد از بازسازی خانه بتوانید از وسایل قبلی خانه استفاده کنید می‌تواند تا حدود زیادی به نفع شما باشد ولی در بعضی از مواقع به دلیل بازسازی و یا حتی قبل از بازسازی وسایل خانه مانند کابینت به کلی از بین رفته و یا قابل استفاده نمی باشند.

به همین خاطر شما علاوه بر هزینه بازسازی باید هزینه هایی را صرف ساخت و نصب کابینت کنید. با توجه به هزینه بالای کابینت شما مجبور به پرداخت هزینه های اضافی در این زمینه خواهید بود.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه

مساحت و متراژ قابل بازسازی

به جرات می توانیم بگویم یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل موثر در هزینه بازسازی خانه مساحت خانه است. این امری طبیعی است که اگر شما قصد ساخت و بازسازی خانه با مساحت بزرگ داشته باشید هزینه های شما بالاتر می رود و در نقطه مقابل هر چقدر مساحت کمتر باشد هزینه شما نیز کمتر می شود.

ارسال نظر