گروه معماری بنیستا

علت بازسازی منازل مسکونی

علت بازسازی منازل مسکونی شاید وقتی برای اولین بار انسان های نخستین غارها را به عنوان خانه و یا محل استراحت برگزیدن خانه تعریف دیگری داشت و فقط برای در امان بودن از سرما و گرما بود. اما امروزه خانه و منازل مسکونی چیزی بیشتر از سرپناه بودن هستند.

طوری که  به روز و زیبا بودنشان تأثیر شگرفی در زندگی افراد ساکن در آن خانه دارد، به همین دلیل انسان ها گاهی دست به بازسازی منازل می زنند اما اینکه علت بازسازی منازل مسکونی چیست؟ سوالی است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

علت بازسازی منازل مسکونی

علت بازسازی منازل مسکونی

بازسازی چیست؟

شاید بهتر باشد قبل از اینکه به علت بازسازی منازل مسکونی بپردازیم، ابتدا تعریف کلی از بازسازی به شما ارائه دهیم. بازسازی مترادف کلمه مرمت می باشد و معنی آن این است که شخص یا گروهی به منظور افزایش عمر و بهبود کیفی بر روی یک بنا فعالیت هایی انجام می دهند.

ولی به منظور جدا نمودن مفهوم مرمت و  بازسازی باید به این نکته اشاره کرد که بازسازی غالباً برای منازل مسکونی به کار میرود در صورتی که مرمت برای اکثر بنا ها صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

علت بازسازی منازل مسکونی

علت بازسازی منازل مسکونی

علت بازسازی منازل مسکونی چیست؟

باید بگویم که بازسازی منازل مسکونی به علت‌های مختلفی انجام می شود که ما در ادامه این مقاله به بررسی مهم‌ترین علت‌های بازسازی منازل مسکونی می پردازیم.

علت اول  تعمیر و رفع خرابی به وجود آمده:

در بعضی از مواقع ممکن است که قسمتی از خانه خراب می شود و این می تواند علت بازسازی خانه باشد، معمولاً این بازسازی به صورت نازک کاری و رفع مشکلات تاسیسات خانه انجام می شود، ممکن است که لوله آب ترک بخورد و یا حتی بشکند و همین موضوع سبب نشت آب به طبقه پایین و دیگر قسمت های خانه بشود.

جهت رفع این مشکل باید زمین کنده شود و لوله خراب شده تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض گردد و در مرحله بعد لوله را جا انداخته و قسمت های کنده شده را مرمت و بازسازی کرد.

علت دوم باز شدن فضای خانه:

در بعضی از مواقع علت بازسازی منازل مسکونی تغییر ظاهر خانه و بزرگ کردن این فضا می باشد، این تغییر به دلیل کسل کننده بودن فضا و یا به دلیل کم بودن فضا اعمال می شود، اضافه کردن مساحت یک قسمت از خانه مستلزم برداشن دیوار و یا تعویض فضای بین دیوارها است.
برای مثال در قسمت سالن و آشپزخانه ها با برداشتن یک دیوار می توان به بزرگتر نشان دادن فضای سالن کمک کرد.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

علت بازسازی منازل مسکونی

علت بازسازی منازل مسکونی

افزایش اتاق ها:

معمولاً با افزایش افراد خانواده و بیشتر  شدن بچه ها و در بعضی از مواقع با بالاتر رفتن سن آنها نیاز به اتاق های بیشتر در یک خانه بیش از حد به چشم می خورد، یکی دیگر از علت های بازسازی منازل مسکونی افزایش اتاق ها است، بسیاری از  صاحب خانه ها وقتی با همچین مشکلی مواجه می شوند به جای تعویض خانه سعی در بازسازی خانه می کنند.

برای مثال با یه حرکت هوشمندانه شما می توانید یک خانه یک خوابه بزرگ را دارد به یک خانه با دو اتاق کوچک تر تبدیل کرد. شما بدون اینکه هزینه خاص انجام دهید فقط با کشیدن یک تیغه و باز کردن در یک اتاق به داخل سالن و یا حتی آشپزخانه می‌توانید دو اتاق خواب داشته باشید. برای اینکه این کار  را بهتر انجام دهید، بهتر است که با متخصصین این امر مشورت هایی داشته باشید.

قدیمی شدن خانه:

از این مورد نیز می شود به عنوان علت بازسازی خانه نام برد، معمولا بعد از مدتی با گذشت زمان طرح هایی که در یک روز طرح های زیبا و دلنشین بوده اند به یک طرح های قدیمی تبدیل می شوند مثلاً یک زمانی کاشی های کوچک در آشپزخانه به عنوان یک کاشی کاری لاکچری محسوب می شد.

اما امروزه دیگر کمتر کسی از کاشی های کوچک در آشپزخانه استفاده می کند و یا این که زمانی کف سالن خانه ها را در بهترین حالت موزاییک می کردند اما امروزه در بیشتر خانه ها از کاشی ها و کفپوش های به روز استفاده می شود که این موضوع هم تاثیر به سزایی در تازه شدن خانه و هم در زیباتر شدن خانه ی شما دارد.

علت بازسازی منازل مسکونی

علت بازسازی منازل مسکونی

نکته مهم

یک نکته مهم در بازسازی منازل مسکونی که باید در نظر بگیرید هزینه بازسازی است. قبل از اینکه وارد بازسازی شوید بهتر است که با یک متخصص در این زمینه مشورت کرده و برآورد هزینه را انجام دهید.

ارسال نظر