گروه معماری بنیستا

طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری

طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری: شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که نما های خارجی متنوعی از ساختمان های متفاوت در ذهن تان باشد، از نمای خارجی گرم و سرسبزی که توسط گیاهان  ساخته شده است یا ساختمان چوبی رستورانی با تم جنگلی و یا حتی نمای تمام شیشه ای در ورودی دفتر مرکزی یک شرکت، همه اینها میتوانند طراحی نمای خارجی یک ساختمان باشند ولی مشخصاً برای طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری نیاز به یک طراحی متمایز و  منحصر به فرد می باشد ما در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم،پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری

طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری

معماری ساختمان های اداری و تجاری

خوب است که بدانید در معماری و بازسازی ساختمان های اداری و تجاری همواره نما از مهمترین جنبه های است که معماران در نظر میگیرند، همچنین در طراحی نمای ساختمان های اداری و تجاری بهتر می باشد که توجه ویژه ای به روحیه مشتری شود. بجز این موارد عوامل مهمی در طراحی نمای خارجی ساختمان اداری و تجاری تاثیر گذار هستند که از مهمترین آنها می توان به توابع یک نما، مصالح نما،  مبانی طراحی نما و وظایف نما اشاره کرد. ما در ادامه این مقاله به بررسی هر یک از این عوامل می پردازیم.

طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری

طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری

توابع نمایی

برای اینکه بهتر متوجه تاثیر گذاری این عامل در طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری شوید به این  مثال توجه کنید، تصور کنید که در وسط یک خیابان شلوغ ایستاده اید که رستوران های زیادی دارد، شما در مورد خدمات و کیفیت غذا های  آنها هیچ چیزی نمی دانید ولی به احتمال زیاد وارد رستورانی می شوید که نمای خارجی آن بسیار چشمگیر است، نما هایی که به خوبی طراحی شده اند میتوانند به موقعیت و هر کسب و کاری کمک کنند از سوی دیگر نماهای با طراحی ضعیف می تواند عملکرد کلی ساختمان را به چالش بکشانند.

مصالح نما

شما هر چقدر هم که در طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری حساسیت به خرج دهید ولی در نهایت چیزی که نتیجه کلی را برای شما رقم میزند اجرای صحیح آن طرح می باشد. مصالح تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی نمای ساختمان دارد در طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری معمولاً با توجه به کاربرد یا کاربری  ساختمان مصالح انتخاب می شوند.

همخوانی مصالح انتخاب شده  با مصالح به کار رفته در سایر ساختمان ها بسیار اهمیت دارد، مثلاً در اکثر مناطق آجرکاری را برای نمای خارجی ترجیح می دهند. ولی اگر ساختمان شما یک ساختمان اداری یا تجاری است فضای شیشه ای می تواند کمک بیشتری به شما کند.

مبانی طراحی نما

در مبانی طراحی باید به نکات مهمی توجه کرد  این نکات شامل هدف مورد نظر از طراحی نمای خارجی یک ساختمان و همچنین محدودیت های قانونی و علمی مختلف می باشد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که اولین و مهمترین چیزی که در بخش طراحی نما باید لحاظ شود هدف نما می باشد و پس از اینکه هدف نما را مشخص کردید معیارهای دیگری را مانند  بودجه و نگرانی های نظارتی را در نظر میگیرید. و با توجه به تمام این نکات طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری را انجام می دهید.

وظایف نما

از مهمترین وظایف یک نمای خوب رابطه بین محیط داخلی و خارجی یک ساختمان می باشد، ایجاد تصویری که در آینده به کسب و کار چشم انداز و آینده  یک شرکت باشد از وظایف نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری  می باشد.

باید در طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری توجه داشته باشید که امکان دسترسی به فضای بیرونی میسر باشد، توجه داشته باشید که شما طراحی نمای این ساختمان ها را باید به گونه ای انجام دهید که به فضای بیرون مشرف باشید البته به گونه ای که باران و باد های سنگین در کار شما اختلال ایجاد نکند.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری

طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری

نتیجه گیری

می‌توان اهمیت طراحی نمای جلوی ساختمان های اداری و تجاری را یک لباس خوب تشبیه کرد.اولین قضاوت ها درباره شما با توجه به لباس شما صورت میگیرد پس اولین تحلیل در مورد اداره و یا واحد تجاری شما با توجه به نمای خارجی ساختمان انجام می شود. پس یک طراحی نمای خوب و البته اجرای خوب میتواند قدم مهمی در موفقیت شما بردارد.‌

امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد طراحی نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری به دست آورده باشید و بایک طراحی نمای خوب باعث پیشرفت کسب و کارتان شوید.

ارسال نظر