گروه معماری بنیستا

طراحی لابی مدرن

در معماری نوین امروزی لابی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین بخش یک ساختمان محسوب می‌شود. زیرا لابی اولین مکانی است که افراد به‌محض ورود به یک ساختمان با آن مواجه می‌شوند. قطعاً طراحی یک زیبا و خلاقانه می‌تواند حس خوبی را در ذهن افراد ایجاد کند. اگر شما نیز قصد دارید با طراحی لابی مدرن آشنا شوید، بهتر است مطالعه ادامه این مطالب را از دست ندهید:

لابی چیست؟

لابی بخشی از ورودی ساختمان است که می‌تواند مطابق اندازه ساختمان، بزرگ یا کوچک باشد. لابی‌ها می‌توانند روباز یا مسقف باشند. برخی از لابی‌ها شبیه به یک حیاط‌خلوت کوچک هستند. در کل لابی به محیطی گفته می‌شود که دو یا چند مکان را به یکدیگر ارتباط می‌دهد. این فضا می‌تواند درون خانه نیز قرار داشته باشد. در حقیقت اتاق نشیمن اغلب خانه‌ها همان لابی آن هستند که اتاق‌خواب آب را به آشپزخانه و سایر بخش‌های خانه متصل می‌کند.

لابی چه کاربردی دارد؟

لابی بخشی از ساختمان، هتل، آپارتمان یا هر ساختمان دیگری است که عموم می‌توانند از آن استفاده کنند. لابی سالنی است که معمولان مسافران یک هتل جهت گرفتن اتاق در آن منتظر می‌مانند، یا اگر فردی قصد ملاقات با مسافری که در هتل اقامت دارد را داشته باشد، می‌توانند او در لابی ملاقات کنند. در آپارتمان‌ها و ساختمان‌های امروزی از لابی جهت برگزاری جشن‌های کوچک یا گردهمایی‌های ماهانه همسایه‌ها نیز استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری

انتخاب مبل در طراحی لابی مدرن

یکی از عناصر مهم در طراحی لابی مدرن، مبلمان هستند. زیرا مبلمان نخستین چیزی است که پس از ورود به سالن ساختمان مشاهده می‌شود. اینکه شما مبلمان خود را چه نوعی انتخاب می‌کنید، به مساحت سالن شما بستگی دارد. در اغلب هتل‌ها یک یا چند ست کامل مبلمان را در لابی قرار می‌دهند اما معمولاً آپارتمان‌ها چنین فضایی ندارد و بیشتر در آن‌ها از ست‌های دونفره و کوچک آن‌هم صرفاً جهت انتظار آسانسور استفاده می‌شود.

طراحی لابی مدرن بنیستا

فرم در طراحی لابی مدرن

مهم‌ترین مرحله طراحی لابی مدرن، فرم است. به‌کارگیری انواع فرم‌ها با ایده‌های ناب و خلاقانه می‌تواند فضای کوچک کلابی را بزرگ‌تر از آنچه که هست جلوه دهد. جهت انجام این کار می‌توانید از پر و خالی‌کردن دیوارها یا فرم‌های عمودی استفاده نمایید.

نورپردازی در طراحی لابی مدرن

نورپردازی عمودی در اطراف درب ورودی آسانسور و سقف معلق می‌تواند یک طراحی بسیار زیبا باشد. همچنین در فرورفتگی‌های دیوار نیز می‌توان از این نوع نورپردازی‌ها استفاده کرد. شما می‌توانید با استفاده از چراغ‌های اتوماتیک، زمانی که کسی در لابی نیست در مصرف برق صرفه‌جویی کنید. در طراحی لابی مدرن نورپردازی‌های خطی برای راه‌پله‌ها، و نورپردازی‌های نقطه‌ای برای کف مناسب هستند.

همچنین بخوانید : طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

چند توصیه مهم در انتخاب مصالح طراحی لابی مدرن

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی لابی مدرن اهمیت بسیار زیادی دارد، مصالح است. برخی از ترفندها در طراحی لابی عبارت‌اند از:

  • اگر لابی شما به‌گونه‌ای است که تردد در آن زیاد نیست، می‌توانید در آن از آینه استفاده کنید. وجود یک آینه می‌تواند موجب بزرگ‌نمایی و پرنور شدن فضا شود. این ترفند موجب بزرگ جلوه‌ دادن محیط کوچک لابی خواهد شد.
  • استفاده از درب‌ های اتوماتیک می‌ تواند موجب کنترل و پیشگیری از هد ررفتن انرژی شود. در حالت کلی شما باید درب ورودی لابی خود را متناسب با سبک معماری ساختمان انتخاب کنید.
  • اگر بچه‌ ها در فضای لابی شما بازی می‌ کنند، بهتر است از شیشه و آینه کمتری استفاده کنید. همچنین کف لابی را با مصالحی بپوشانید که امکان سرخوردن بر روی کف‌ پوش‌ ها وجود نداشته باشد.
  • شما می‌توانید با قرار دادن یک قالیچه کوچک و زیبا به سبک مدرن در کف لابی، طراحی آن را بی‌نقص کنید. اما این عامل به نوع آپارتمان شما بستگی دارد.

کلام آخر

این روزها طراحی لابی مدرن مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. زیرا امروزه اغلب آپارتمان‌های جدید دارای لابی هستند. جهت طراحی لابی مدرن اصولی و خلاقانه باید حتماً از یک شرکت طراحی دکوراسیون کمک بگیرید. گروه معماری بنیستا در زمینه طراحی داخلی و یا اجرای دکوراسیون فعالیت می‌کند و کلیه این اقدامات را با همکاری اکیپ طراحی خود انجام می‌دهد. در صورت ایجاد هرگونه پرسش و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس بگیرید. ما در بنیستا وعده بهترین‌ها را به شما می‌دهیم؛ زیرا شما لایق بهترین‌ها هستید.

ارسال نظر