گروه معماری بنیستا

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک یکی از سبک تجمل گرایی دکوراسیون داخلی بوده و علی رغم، ظهور انواع و اقسام سبک دکوراسیون داخلی نو و مدرن این سبک هنوز بر روی بورس بوده و طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. در این مقاله ما قصد داریم در رابطه ویژگی و مشخصات دکوراسیون سنتی یا کلاسیک داخلی بیشتر سخن بگویم.

لطفا شما نیز تا انتهای مطالب با ما همراه بمانید تا این سبک را بهتر بشناسد. امیدواریم مطالب ما مفید و مثمر ثمر بوده و مورد قبول شما واقع گردد.

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

سبک طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک چه مشخصه های دارد؟

سبک طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک برخلاف سبک نئوکلاسیک، یک سبک قدیمی بوده و به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد در دنیای دکوراسیون و طراحی طرفداران خاص خود را دارد. مهمترین شاخص های این نوع سبک، دیوارهای گچبری شده، مبلمان های سلطنتی و آنتیک، ابزارآلات دکوری چوبی و فلزی گران قیمت،  سقف های بلند، پرده های بسیار خاص و‌فاخز با رنگ‌بندی متنوع می باشد که با یک آرامش عمیق و بی مثال همراه است.

دیگر شاخه مهم طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک لایحه های تاریخی آن است که شما با مشاهده آن احساس اصالت و بزرگی می کنید. به طور کلی دکوراسیون داخلی کلاسیک یک فضای بسیار زیبایی را برای شما پدید می آورد که بودن در آن پر از احساس آرامش و لذت بخش است.

به عبارت دیگر سبک کلاسیک، به سبک سنتی غربی نیز معروف بوده و تمامی عناصر تشکیل دهنده این سبک دارای تعریفی دقیق و معینی می باشد.

وجود تقارن و نظم دیگر ویژگی بارز این سبک دکوراسیون داخلی بوده و همواره در تمامی طرح ‌های اجرا شده با این سبک، اصل تقارن و نظم به طور جدی و دقیق رعایت می گردد. در واقع در تمامی مراحل اجرای دکوراسیون جفت بوده و استفاده به صورت تکی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

همچنین این سبک یک سبک پایدار بوده و ریشه اصلی آن برگرفته از دکوراسیون قرن هجدهم انگلیسی و دکور روستایی کشور فرانسه و سرزمین های خاور دور است. در کل ویژگی های خاص و منحصر به فرد طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک منجر شده تفاوت های بارز و فاحشی بین این سبک با دیگر سبک های رایج و پر کاربرد شود.

معمولا در اجرای این سبک شلوغی و بی نظمی هیچ جایگاهی نداشته و تمام وسایل و ابزار مورد استفاده برای اجرای طرح باید دقیقا در محل مد نظر قرار بگیرند. نظم و انضباط حاکم بر طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک موجب ایجاد یک فضای پایدار و با استقامت بالا می شود.

استفاده از رنگ نیز در این سبک نیاز به توجه بالایی داشته و باید، مواردی استفاده شوند که به زندگی و محیط اطراف حس وقار را عرضه کند.

همچنین بخوانید : طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک ارزان

تاریخچه طراحی داخلی دکوراسیون کلاسیک به چه زمانی بر می گردد؟

ریشه اصلی و تاریخچه طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک با کشورهای متمدن و دارای تاریخ کهن نظیر روم پیوند خورده است. پژوهشگران بر این باور هستند که ابداع کنندگان این سبک رومی ها بوده و در حال حاضر نیز اساتید بزرگ و بنام دنیا در این حوزه در روم زندگی می کنند.  البته کشور ما نیز به دلیل کهن بودن و داشتن فرهنگ و تمدن غنی دراین باره حرف های برای گفتن دارد.

تمایل افراد ثروتمند برای به نمایش گذاشتن دارایی خود فقط مختص به حال نیست. بلکه در زمان های بسیار دور نیز یک سری تفاوت های فاحشی بین سبک زندگی اقشار مرفه و ضعیف وجود داشته است. در واقع اقشار مرفه و ثروتمند دارای زندگی های بسیار لوکس و مجلل بوده و حتی برخی بر این باور هستند که دلشتن زندگی مجلل موجب ارتقا بخشیدن به جایگاه اجتمایی آن ها میشود.

ابزارهای مختلفی برای خلق یک آثار هنری کلاسیک در محیط زندگی وجود دارد. به همین دلیل این از متنوع ترین طرح نیز بهره‌مند می باشد.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری

طراحی سالن پذیرایی در دکوراسیون داخلی کلاسیک چگونه است؟

در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک سالن پذیرایی از انواع رنگ های گرم و کرم قهوه ای استفاده می شود. همچنین مبلمان مورد استفاده در این سبک، مبلمان سلطنتی و یا همان کلاسیک بوده که با روکش های مخمل مزین می شوند.

همچنین استفاده از مجسمه های سنگی، گچی، و تابلو فرش های گران قیمت و فاخر بسیار متداول می باشد. دیگر ابزار مورد استفاده در سالن پذیرایی منازل طراحی شده به سبک قدیمی آلات موسیقی و آباژور های برنز و کریستال است.  همچنین استفاده از فرش، مخصوصا فرش دستبافت ابریشم ایرانی در این سبک بسیار مهم بوده و مورد توجه قرار دارد.

نتیجه گیری

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک، یکی از طرح های خاص و ماندگار است که علی رغم گذشت سالیان سال از ظهور آن هنوز هم بسیار پر طرفدار هست. نظم و تقارون دو‌ فاکتور بسیار مهم در این طراحی داخلی است و باید به طور کامل مورد توجه طراح قرار بگیرد. همچنین استفاده از ابزار لوکس نیز جزو اصول اولیه می‌باشد.

ارسال نظر