گروه معماری بنیستا

طراحی دکوراسیون داخلی چوبی برای خانه‌های مدرن امروزی

طراحی دکوراسیون داخلی چوبی برای خانه های امروزی و مدرن می تواند ایده ای جالب و مناسب بوده و زیبای کار را دوچندان نماید. طراحی دکوراسیون داخلی چوبی به دلیل زیبایی ظاهری و در دسترس بودن انواع سازه های چوبی به شکل گسترده ای از طرف طراحان و سلیقه های مختلف برای ارتقاء کیفیت فضای داخلی خانه ها در دستور کار قرار گرفته است.‌

از انواع چوب می توان به تناسب فضای داخلی برای پوشش دهی دیوارها، کف و حتی سقف خانه ها استفاده نمود علاوه بر استفاده از چوب برای پوشش دهی سطوح مختلف، انواع سازه های چوبی مثل کمد ها و کابینت ها هم در این نوع طراحی مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل آنکه چوب ها مواد طبیعی هستند علاوه بر زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی چوبی باعث می شوند تا در فضای داخلی نوعی طبیعت گرایی و  حس دوری از سازه های مصنوعی هم پدیدار گردد.

استفاده از چوب در سالن پذیرایی

در طراحی دکوراسیون داخلی چوبی  فضای های مختلف خانه می توانند به صورت مجزا یا هماهنگ با هم مورد توجه قرارگیرند. یکی از فضاهایی که می تواند نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی چوبی داشته باشد سالن پذیرای است.

از روش های مختلفی متناسب با سلیقه طراح یا صاحبان خانه می توان برای استفاده از چوب در دیزاین فضاهای مختلف سالن پذیرای استفاده کرد. یکی از ساده ترین روش ها استفاده از انواع پارکت های چوبی است که علاوه بر زیبایی باعث عایق شدن کف می شود و در فضا های آپارتمانی به نوعی می تواند عایق حرارتی بوده و از انتقال سرو صدا جلوگیری کند.

همچنین در سالن پذیرای می توان از پارتیشن های چوبی برای جدا کردن فضاهای مختلف استفاده نمود. حتی در صورت تمایل اگر سقف از ارتفاع مناسبی برخوردار باشد می توان از چوب در طرح ها و روش های مختلف برای پوشاندن سقف هم به شکل سقف کاذب و دوم یا تیر ریزی در طرح ها و ابعاد مختلف استفاده نمود. از انواع دیوار کوب های مختلف هم می توان متناسب با شرایط برای فضاهای مختلف استفاده نمود.‌

علاوه بر موارد یاد شده، طراحی دکوراسیون داخلی چوبی، به این موارد محدود نشده و برای افزایش کیفیت کار می توان از انواع سازه های چوبی مثل انواع مبل در طراحی های مختلف، میز جلو مبلی، میز تلویزیون و انواع کمد ها در طرح های مختلف استفاده کرد.

رنگ انواع وسایل و سازه های چوبی که برای دکوراسیون داخلی استفاده می شوند.‌  بین طیف های روشن و تیره در نوسان است که هرکس می تواند با توجه به سلیقه و هماهنگی با سایر وسایل طیف مورد نظر خود را انتخاب و جا نمایی کند.

 استفاده از چوب در اتاق خواب ها

چوب یکی از موادی است که می تواند گرما و صمیمیت را  به فضای اتاق خواب ها اضافه کرده و سردی و بی حسی این فضا ها را از بین ببرد.

در طراحی دکوراسیون داخلی چوبی اتاق خواب ها هم می توان با توجه به نوع طراحی و سلیقه ساکنان متناسب با شرایط از انواع کفپوش ها در مدل های مختلف برای پوشاندن کف استفاده نمود همچنین می توان از انواع دیوار کوب ها برای پوشش دیوارهای کناری یا سقف ها استفاده کرد.

علاوه بر این موارد نوع تخت و طراحی تاج آن یا میزهای کنار تختی هم می توانند تاثیر شگفت انگیزی در طراحی چوبی اتاق خواب ها داشته باشند.

نوع چوب و رنگ درب کمد های دیواری های اتاق خواب هم می تواند نقش مهمی در زیبایی کار داشته باشند.‌ همچنین می توان  برای دلربا شدن فضای اتاق خواب ها یک قاب چوبی بزرگ از کف تا سقف بالای تخت خواب درست کرده و با قرار دادن قاب های عکس مختلف نمایی زیبا و نوستالژی برای دکوراسیون چوبی رقم زد.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

نمایش تصویر طراحی دکوراسیون داخلی چوبی بنیستا

استفاده چوب برای آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون داخلی چوبی، آشپزخانه یکی از فضاهایی است که می تواند نقش مهمی در زیبایی کار داشته باشد. در این فضا یا از چوب های طبیعی یا چوب های صنعتی مثل ام دی اف، اچ دی اف، لترون و … برای کابینت کاری استفاده می شود. که البته چوب های طبیعی از زیبایی و چشم نوازی بیشتری برخوردار هستند.

علاوه بر کابینت از انواع دیوار پوش ها و کفپوش های چوبی هم متناسب با نوع و رنگ کابینت می توان استفاده نمود تا زیبای کار بیشتر شود. در خیلی از موارد متناسب با سلیقه می توان به روش های مختلف از چوب برای سقف آشپزخانه هم استفاده نمود.

مثلا تیرهای چوبی مدور، مستطیل و مربع با فاصله مشخص در امتداد هم جا نمایی شده و داخل آنها متناسب با شرایط در اندازه های مختلف چراغ های مخصوصی جا نمایی گردد که می تواند زیبایی کار را دوچندان کند.‌ همچنین برای پوشش دیوار های بین کابینت زمینی و هوایی می توان از کاشی و سرامیک های طرح چوب استفاده نمود تا هماهنگی فضای آشپزخانه افزایش پیدا کند.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی

استفاده از چوب در سرویس های بهداشتی

برای هماهنگی سرویس های بهداشتی با فضاهای مختلف خانه در طراحی دکوراسیون داخلی چوبی می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که این کار بهتر است متناسب با فضای سرویس ها انجام شود تا در آینده دچار پوسیدگی نشوند.

امروزه در سرویس های بهداشتی برای استفاده از طرح چوب از المان های مختلفی مانند وان چوبی، روشویی های چوبی، پنل ها و پارتیشن ها در طرح ها و مدل های مختلف استفاده می شود.

همچنین بخوانید : بازسازی آپارتمان های کوچک با روشی بسیار خلاقانه

نتیجه‌ گیری

چوب یکی از مواد و مصالحی است که اگر به درستی در طراحی داخلی از آن استفاده شود می تواند باعث زیبایی و بالا رفتن کیفیت طراحی دکوراسیون داخلی شود. چوب یک ماده اولیه با ساختار طبیعی است اگر در فضاهای داخلی به درستی جا نمایی گردد می تواند طراوت و تازگی خوبی به فضای داخلی بدهد.

ارسال نظر