گروه معماری بنیستا

طراحی دکوراسیون داخلی منزل و هزینه آن

طراحی دکوراسیون داخلی منزل و هزینه آن با آمدن وسایل جدید معمولاً بعد از چند سال زندگی در یک خانه به این نتیجه می رسید که فضای خانه تکراری شده است و در آن احساس خوشایندی ندارید.

از طرفی با توجه به قیمت بالای وسایل خانه توان تغییر دکوراسیون منزل را به صورت کامل ندارید. اما می توانید با هنر طراحی دکوراسیون داخلی منزل، خانه خود را به بهترین شکل طراحی کنید و از آن لذت ببرید.

برای انجام یک طراحی دکوراسیون خوب منزل با هزینه ی کم لازم است که  پنج اصل را رعایت کنید. ما در این مقاله به بررسی طراحی دکوراسیون داخلی منزل و هزینه آن پرداخته ایم.

طراحی داخلی منزل و هزینه آن

پنج اصل طراحی دکوراسیون داخلی منزل

قبل از این که به  پنج اصل طراحی دکوراسیون بپردازیم باید اول به این نکته توجه داشته باشیم که ما قصد انجام چه کاری را داریم؟ برای مثال آیا هدف ما طراحی داخلی به منظور شکیل نمودن روند بازسازی ساختمان اداری است و یا اینکه این کار را به منظور شکیل نمودن روند بازسازی منازل مسکونی انجام می دهیم. چرا که این دو از هم مجزا هستند.اما این پنج اصل می تواند برای هر دو مورد باشد.

اصل اول توازن و بالانس

توازن وبالانس اولین اصل مهم در طراحی داخلی منزل است. باید بگوییم که توازن و بالانس به این معنی است که توزیع اجسام و وسایل به صورت برابر در همه جای خانه انجام شود، معمولاً بالانس و توازن به سه دسته بالانس متقارن ، نامتقارن و شعاعی تقسیم می‌شود که انتخاب هر یک از این بالانس ها به سلیقه شما بستگی دارد.

اصل دوم نقطه کانونی

نقطه کانونی در حقیقت نقطه ای است که در ابتدای ورود به اتاق یا سالن توجه بیننده را به خود جلب می کند این نقطه علاوه بر جلب توجه باعث کنجکاو شدن بیننده می شود تا به سایر قسمت های خانه نیز نگاه کند. معمولاً از تلویزیون های بزرگ و شومینه برای نقطه کانونی استفاده میکنند.

اصل سوم ریتم

در اصول طراحی داخلی ریتم به معنای تکرار الگوی بصری است. ما باید به تکرار، کنتراست و گذار فکر کنیم. استفاده از ریتم باعث انتقال حس سیال به بیننده می شود.

اصل چهارم مقیاس و نسبت

مقیاس و نسبت اصول اصلی طراحی دکوراسیون داخلی منزل هستند و می تواند تاثیر زیادی در فضای داخلی خانه داشته باشند. مقیاس و نسبت به این منظور است که وسایل مورد استفاد نسبت به فضای خانه انتخاب شوند.برای مثال استفاده از یک ال ای دی بزرگ برای خانه با متراژ کم نه تنها نمی تواند کمکی به بهتر شدن طراحی دکوراسیون داخلی منزل کند بلکه باعث بالا رفتن هزینه طراحی نیز می شود.

اصل پنجم رنگ

این اصل رابطه مستقیمی با سلیقه شما دارد. البته می توانید با توجه به روانشناسی رنگ ها و تلفیق زیبای آنها رنگ وسایل، کفپوش ها و کاغذ دیواری ها را به یک هارمونی خاص تبدیل کنید.

طراحی داخلی منزل و هزینه آن

طراحی دکوراسیون داخلی منزل و هزینه آن چگونه محاسبه می شود؟

در ساختمان سازی همانگونه که ما هزینه زیادی صرف طراحی نمای خارجی ساختمان می کنیم باید بخشی از هزینه ها را نیز به طراحی دکوراسیون داخلی منزل اختصاص بدهیم اما هزینه‌ طراحی داخلی منزل چقد است؟
هزینه طراحی دکوراسیون داخلی منزل به عوامل مختلفی بستگی دارد.

طراحی داخلی منزل و هزینه آن

متراژ

یکی از مهم ترین عوامل کم و یا زیاد بودن هزینه طراحی منزل متراژ خانه است. هر چقدر که متراژ خانه بیشتر باشد مسلماً طراحی دکوراسیون خانه هزینه بیشتری در بر دارد.

سبک طراحی

از دیگر عوامل موثر در هزینه طراحی داخلی منزل می توان به سبک طراحی اشاره کرد. همانطور که می‌دانید طراحی داخلی سبک های گوناگونی دارد که از مهم ترین آنها می توان به سبک‌های
مدرن، صنعتی، مینیمال، سنتی، ترانزیشن یا انتقالی، مدیترانه ای، ساحلی و فرانسه ای اشاره کرد. باید توجه داشته باشید که اجرای هر یک از این طرح ها می تواند هزینه های مختلفی داشته باشد.

وسایل و ابزار

وسایل و ابزار استفاده شده در طراحی خانه می تواند در هزینه طراحی داخلی منزل و هزینه آن بسیار موثر باشد.

قرارداد

نوع قراردادی که شما با طراح دکوراسیون داخلی می‌بندید می تواند تا حد زیادی در هزینه اجرایی دکوراسیون داخلی موثر باشد. انواع قرارداد هایی که می توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی ببندید عبارتند از:
ساعتی، درصدی و توافقی

امیدواریم با خواندن این مطلب اطلاعات کافی در مورد طراحی داخلی منزل و هزینه آن به دست آورده باشید.

ارسال نظر