گروه معماری بنیستا

طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی با به روز ترین تکنولوژی

طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی یکی از تخصصی ترین موارد طراحی دکوراسیون داخلی است که مطمئنا هیچ کسی بدون داشتن دانش و شناخت فنون این حرفه، قادر به انجام نخواهد بود.

زیرا در کنار استفاده از تکنیک های خاص طراحی دکوراسیون داخلی باید شخصی که این وظیفه را بر عهده می گیرد با ماهیت کار آژانس هواپیمایی نیز آشنا باشد.

تا بتواند آنچنان که باید از پس این کار برباید. در ادامه مطالب اگر با ما بمانید برخی از مهمترین اصول این نوع طراحی دکوراسیون داخلی را برای شما بزرگواران بازگو خواهیم کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی

بهترین مجریان طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی چه کسانی هستند؟

طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی باید بسیار شیک و خاص باشد. همچنین باید تمامی ابزار به کار رفته در آن به روز و مدرن انتخاب شوند. شرایط کار آژانس هواپیمایی آنقدر حساس بوده که حتی علاوه بر طراحی دکوراسیون داخلی آن باید پوشش و رفتار کارمندان نیز در خور این حرفه باشد.

به هرحال مدیران دفاتر آژانس هواپیمایی می دانند که مخاطبان اصلی آن ها از اقشار مرفه بوده و در محیط و شرایطی زندگی می کنند که لوکس و شیک است.

بنابراین جهت پاسخ به نیاز آن ها و فراهم کردن محیطی در خور توجه آن‌ها تمام تلاش و کوشش خود را به خرج می دهند.

به همین دلیل مدیران این حوزه بر حسب نیاز، ترجیح می دهند طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی خود را به مراکز و اشخاصی که دارای تجربه و تخصص کافی در این باره هستند بسپارند.

با توجه به موارد ذکر شده باید گفت که بهترین کسانی که می توانند از پس طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر هواپیمایی بربیایند مهندسان معمار  می‌باشند.

زیرا این اشخاص با سپری کردن دوره‌های آموزشی در مراکز آموزش عالی با زیر بنای اصلی کار آشنا بوده و در صورتیکه که سابقه چندین طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی را نیز داشته باشند برای این منظور بسیار مناسب و ایده خواهند بود. به هر حال نتیجه تلفیق تجربه و تخصص همیشه خوب و قابل قبول است.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

اصول اصلی  طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی چیست؟

قبل از آنکه به مبحث اصلی بپردازیم، در ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی فقط مختص با مباحث مرتبط با معماری آن نیست بلکه هر فعالیتی که در دفاتر آژانس هواپیمایی صورت می گیرد باید کاملا برنامه ریزی شده باشد.

بنابراین یک طراحی موفق در این زمینه، طراحی است که تمام تمامی باید و نبایدهای مرتبط با آن را در نظر بگیرد.

اولین اصل در طراحی داخلی دفاتر آژانس هواپیمایی، داشتن یک ساختمان خوب در محله خوب است. محله های که رفت آمد در آن خوب بوده و به قولی اعیانی نشین هستند براین منظور بهترین انتخاب می باشند. البته نا گفته نماند که شهری هم که یک آژانس هواپیمایی در آن فعالیت دارد نیز مهم بوده و بر میزان بازده آن تاثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال داشتن یک دفتر آژانس هواپیمایی در شهر تهران، درآمد بسیار بهتری نسبت سایر شهرها دارد.

یکی دیگر از اصول مهم در دکوراسیون داخلی دفاتر مسافرتی این است که ساختمان مورد نظر از همان اول برای این امر بنا شود. بنابراین ساختمان های که به منظور سکونت و زندگی بنا شده اند اصلا به درد آژانس هواپیمایی نمی خورند. اما در صورتی که ساختمان مورد نظر از همان ابتدای امر برای امور اداری و تجاری ساخته شده است با یک سری تغییرات جزئی در دکوراسیون داخلی آن قابلیت تبدیل به یک دفتر حرفه ای مسافرتی را دارد.

دیگر اصل طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی طراحی پلان آن است که حتما باید به وسیله یک گروه معماری کارکشته و وارد صورت بگیرد. زیرا این امر باید بر اساس یک سری فاکتورهای اساسی تکنیکی و مارکتینگ انجام شده و تمام اصول فنی معماری نیز در آن رعایت شود.

اصل دیگر اجرای طرح بر اساس فضایی است که برای این منظور در اختیار قرار دارد. به نحوی که با توجه به فضای موجود بهترین محیط برای این منظور را ایجاد کرد.

همچنین بخوانید : هزینه طراحی دکوراسیون داخلی چقدر است؟

دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی

طراحی داخلی دفتر مسافرتی باید چه ویژگی های داشته باشد؟

در طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی هر بخش باید در جای مناسب خود قرار بگیرد. به عنوان مثال محل دفتر منشی در دفاتر آژانس هواپیمایی باید به نحوی باشد که با همه بخش های دیگر در ارتباط باشد.

همچنین باید فضای کاملا بازی بوده و امکان دسترسی همه کارمندان به آن میسر باشد. اتاق انتظار و دفتر منشی باید با هم هماهنگی داشته و به طور کلی طراحی حرفه صورت گرفته و فضا بیهوده هدر نرود.

همچین باید بخش مدیریت از فضای اصلی جدا شود که برای این منظور از پارتیشن استفاده می گردد. البته باید به راحتی مراجعین که سرمایه اصلی کار شما هستند نیز توجه شده و فضای را به شکلی طراحی کرد که آن‌ها از حضور در آن لذت ببرند.

نتیجه گیری

طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی یکی از شاخه های بسیار تخصصی طراحی و چیدمان است که باید طبق مقررات مختص با این هنر پیش برود. در واقع بهترین کسانی که قادر به انجام پروژه طراحی دکوراسیون داخلی هستند مهندسان معماری می باشند زیرا هم دانش وهم تخصص لازم در این باره را دارا هستند.

ارسال نظر