گروه معماری بنیستا

طراحی داخلی واحد اداری

اکثر افراد تقریبا نصف روز خود را در محیط کار خود سپری می کنند، از این رو وجود آرامش در یک محیط اداری اهمیت بسار زیادی دارد. طراحی داخلی واحد اداری به صورت جذاب و زیبا، علاوه بر اینکه بر روی روند کسب و کارها تاثیرات بسیار زیادی دارد، آرامش زیادی به کارکنان و مراجعان هم می بخشد. اگر شما هم قصد طراحی محیط داخلی دفتر اداری خود را دارید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

ویژگی های طراحی داخلی واحد اداری

طراحی داخلی هرگونه دفتر اداری، باید نشان دهنده حوزه فعالیت های آن مکان باشد. طراحی داخلی یک مکان اداری علاوه بر اینکه باید کاملا حرفه ای باشد، باید یک حس آرامش و رضایت را در کارکنان و مراجعه کنندگان ایجاد کند. برخی از ویژگی های مهم برای طراحی داخلی یک محیط اداری عبارت است از:

  • رنگ: یک نکته بسیار مهم در طراحی داخلی واحد اداری، استفاده درست از رنگ ها است. با توجه به اینکه رنگ ها از لحاظ روانشناسی تاثیرات بسیار زیادی در افراد دارند، پس باید یک رنگ مناسب را برای محیط اداری انتخاب کرد. انواع رنگ های تیره رسمیت خاصی به یک محیط اداری می بخشند.
  • نورپردازی: در طراحی محیط اداری استفاده از پنجره ها و روشنایی های بیشتر، اهمیت بسیار زیادی دارد. همیشه دسترسی به نور طبیعی امکان پذیر نیست؛ بنابراین از انواع روش های نورپردازی هم می توان در داخل یک ساختمان اداری استفاده کرد.
  • مبلمان: انتخاب بهترین مبلمان برای طراحی داخلی واحد اداری تاثیر بسیار زیادی در محیط کاری دارد. همچنین چیدمان درست مبلمان علاوه بر اینکه به زیبایی و جذابیت محیط کمک می کند، از اتلاف وقت و انرژی هم جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری و تجاری

عوامل موثر در طراحی دکوراسیون داخلی مکان اداری

هنگام طراحی یک مکان اداری، باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت که بر روی ایجاد یک مکان زیبا و آرامش بخش تاثیر بسیار زیادی دارد. برخی از عوامل موثر بر طراحی داخلی واحد اداری عبارت است از:

سبک طراحی

پیش از اینکه برای طراحی یک مکان اداری اقدام کنید، باید سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. هنگام طراحی یک مکان اداری باید دکوراسیون خارجی و داخلی، دارای یک سبک خاص مانند مدرن، کلاسیک و … باشند.

علاقه کارفرما

بخش زیادی از طراحی داخلی یک مکان اداری به علاقه کارفرما بستگی دارد. البته باید در این زمینه معماران نظرات خود را در اختیار کارفرما قرار دهند تا آن ها بتوانند بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

همچنین بخوانید : دکوراسیون اداری مدرن

احتیاجات کارمندان

در یک محیط اداری کارمندان زیادی مشغول به فعالیت هستند، که هرکدام با توجه به حوزه فعالیت خود، به امکانات خاصی نیاز دارند. هر قسمت از محیط اداری باید با توجه به احتیاجات کارمندان طراحی شود.

 

طراحی داخلی واحد اداری بنیستا

فضای مورد نیاز برای طراحی واحد اداری

اندازه یک ساختمان اداری در روند کسب و کار تاثیر بسیار زیادی دارد. در داخل یک ساختمان اداری، ابعاد تمام اتاق ها و قسمت های داخلی یک اداره با یکدیگر برابر نیست. بنابراین باید با توجه به حوزه فعالیت کارکنان، اتاق هایی در اندازه های مناسب طراحی شود. بخش مدیریت مهمترین بخش برای یک ساختمان اداری است، به همین دلیل باید بزرگترین مکان به اتاق مدیریت تعلق گیرد.

علاوه بر این موارد در اتاق های ساختمان اداری، باید به نورپردازی، سیستم تهویه هوا، پنجره، روشنایی و … توجه ویژه ای شود. همچنین با توجه به ابعاد اتاق باید بهترین مبلمان را در اندازه ای مناسب انتخاب کرد تا رفت و آمد در اتاق دشوار نباشد. در اتاق هایی که فضا کمتر در نظر گرفته شده است، باید به زاویه و چیدمان مبلمان توجه کرد.

همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی 

هزینه های طراحی داخلی واحد اداری

هزینه طراحی داخلی واحد اداری به موارد زیادی بستگی دارد و به صورت دقیق نمی توان تمام هزینه ها را مشخص کرد. یکی از فاکتورهای بسیار مهم هنگام طراحی یک مکان اداری، توجه به هزینه های مورد نیاز برای طراحی دکوراسیون داخلی است. با توجه به اینکه در دکوراسیون داخلی ساختمان از چه نوع تجهیزات و مبلمانی استفاده می شود، هزینه ها نسبت به یکدیگر متفاوت هستند.

امروزه شرکت های معماری زیادی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان های اداری فعالیت می کنند. به همین دلیل یکی از موارد بسیار مهم که بر روی هزینه ها تاثیرگذار است، شرکتی است که مسئولیت های طراحی داخلی را بر عهده دارد. گروه معماری بنیستا یکی از مجرب ترین تیم هایی است که در زمینه طراحی داخلی واحد اداری فعالیت می کند. این شرکت طراحی دکوراسیون داخلی را با بهترین کیفیت و هزینه های مقرون به صرفه انجام می دهد.

همچنین بخوانید : طراحی نمای ساختمان 

سخن پایانی

طراحی داخلی واحد اداری نسبت به طراحی ویلا و سایر ساختمان ها اهمیت بیشتری دارد. روزانه افراد بسیار زیادی در مکان های اداری رفت و آمد می کنند، به همین دلیل طراحی داخلی ساختمان اداری در جلب توجه مشتری ها تاثیر بسیار زیادی دارد. ایجاد یک محیط شیک و زیبا علاوه بر جذب مراجعان بیشتر، یک محیط آرامش بخش را برای کارکنان ایجاد خواهد کرد.

مجموعه معماری بنیستا یکی از بزرگترین تیم های طراحی دکوراسیون داخلی است که با بهترین متخصصان خود آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان خود است. هر کارفرمایی می تواند با افراد متخصص در این شرکت مشورت کند و بهترین سبک را برای محیط اداری خود انتخاب کند.

ارسال نظر