گروه معماری بنیستا

طراحی داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران با ایده گرفتن از سبک های مدرن و به روز تاثیر بالقوه ای بر جذب مشتری دارد. در واقع طراحی داخلی رستوران یک امر کاملاً تخصصی است که باید به صورت حرفه ‌ای و کارشناسی شده صورت بگیرد. به عبارت دیگر هر چقدر طراحی این مکان تجاری با استفاده از عناصر و المان های متناسب با این نما صورت بگیرد، بازدهی این فضا نیز افزایش خواهد یافت.

در این مقاله ما تصمیم داریم به صورت مفصل در رابطه با این موضوع صحبت کنیم. اگر شما صاحب یک رستوران یا هتل بوده و اکنون بنا به دلایلی تصمیم به بازسازی طراحی داخلی آن دارید می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطالب به همراهی خود با ما ادامه دهید.

مهمترین اصول طراحی داخلی رستوران شامل چه مواردی است؟

طراحی داخلی رستوران از جمله اموری است که رابطه کاملاً مستقیمی با میزان بازدهی آن دارد. به عبارت دیگر اگر سبک طراحی یک رستوران و واحدهای تجاری با کاربری مشابه به صورت تخصصی تر صورت بگیرد، اهداف مورد نظر از راه اندازی جنین کسب و کاری نیز راحت تر به دست می آید.

زیرا طراحی داخلی تاثیر بسیار زیادی در میزان جذب مشتری مخصوصاً در این مکان دارد. به طور کلی مهمترین اصول تاثیرگذار بر طراحی دکوراسیون داخلی رستوران شامل گزینه های زیر است.

همچنین بخوانید : طراحی نمای خارجی ساختمان از 0 تا 100 

  • استفاده از ایده های مدرن و نو

همانطور که مستحضر هستید امروزه مردم توجه خاصی به ایده و طرح های نو، جدید و متفاوت از سبک های قدیمی دارند. به همین دلیل اغلب مردم طرفدار آن دسته از رستوران هایی هستند که طراحی داخلی آن متناسب با ایده های نو و مدرن صورت گرفته است.

به عبارت دیگر علاوه بر کیفیت غذا، یکی دیگر از عواملی که مردم برای انتخاب رستوران مورد نظر خود برای گذران اوقات فراغت یا هر مناسبت دیگر در نظر می گیرند، سبک طراحی آن است. در واقع هر چقدر که سبک طراحی خلاقانه تر مدرن تر و به روز تر باشد به طبع مشتریان نیز رضایت خاطر بیشتری از خدمات دریافتی دارند.

یک رستوران برای آن که بتواند در ذهن مشتریان خود خاطرات شیرین و به یادماندنی را به یادگار بگذارد، باید طراحی زیبا و حتی المقدور منحصر به فردی داشته باشد. البته ناگفته نماند که در طراحی رستوران باید هر دو قسمت این مکان تجاری مورد توجه قرار بگیرد.

به عبارت دیگر یک رستوران علی رغم تمام جذابیت های خاص و منحصر به فردی که در طراحی داخلی خود به کار می گیرد، اگر از طراحی نمای ایده آل و قابل قبولی برخوردار نباشند نمی تواند آنچنان که باید مشتریان را به سمت خود جذب کند.

  • توجه به سبک معماری کشور

یکی دیگر از اصول مهم طراحی دکوراسیون رستوران توجه به اصول ثبت طراحی کشوری است که رستوران در آن قرار دارد. در واقع مردم هر منطقه رستورانی را دوست دارند که طراحی نمای بیرونی و داخلی آن متناسب با معیارهای کلی اصول معماری آن کشور بوده و به نحوی مورد پسند مردم همان کشور قرار بگیرد.

به عنوان مثال در کشورهایی نظیر کشور چین استفاده از چوب برای طراحی رستوران ها و کافی شاپ ها بسیار رایج بوده و اغلب مردم این کشور نیز طرفدار رستوران هایی هستند که با استفاده از این متریال طراحی و دیزاین شده باشد. بر عکس کشور چین در کشورهای اروپایی و آمریکایی مهمترین متریالی که در طراحی رستوران مد نظر قرار دارد نورپردازی آن است.

در واقع نورپردازی در کشورهای آمریکایی و اروپایی جزو هایلات های دیزاین داخلی بوده و رستوران‌هایی مورد توجه مردم قرار دارد که نورپردازی ایده آلی داشته باشند.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی 

طراحی داخلی رستوران بنیستا

  • استفاده درست از رنگ بندی

استفاده درست در طراحی دکوراسیون داخلی از ترکیب رنگ ها در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن نیز مهم می باشد در به طور کلی امروزه برای طراحی داخلی رستوران به سبک مدرن استفاده از رنگ‌های آبی روشن و خاکستری بیشتر از سایر موارد مورد توجه است. زیرا این رنگ ها موجب می شود که بافت و فضای داخلی رستوران روشنایی بیشتری به محیط ببخشد.

البته ناگفته نماند که آن دسته از عزیزانی که دوست دارند طراحی داخلی رستوران آنها به صورت کاملاً مجلل و گران قیمت صورت بگیرد معمولاً ترجیح می دهند به سراغ بافت های قویتر همچون اکسسوری های چوبی، سنگ های قیمتی و آجرهای گران بها بروند که خود این موارد به صورت طبیعی دارای رنگ های خاص و جذابی هست.

  • نورپردازی رستوران

دیگر عاملی که بر طراحی داخلی رستوران تاثیر می‌گذارد نحوه نور پردازی آن است. به طور کلی در رستوران های مجلل و شیک نورپردازی  ملایم بسیار مورد توجه بوده و طراحان بر این باور هستند که این انتخاب موجب می شود مشتریان در حین گفتگو غذای خود را با آرامش خاطر و لذت بیشتر میل کنند.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری در تهران به صورت کاملا حرفه ای و کم هزینه 

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که ارائه کردیم می توان نتیجه گرفت که برای طراحی داخلی رستوران باید به معیارهای مختلفی توجه کرد تا نتیجه طراحی با خواسته های کارفرما و همچنین مشتریان هماهنگی و همخوانی داشته باشد. همانطور که همه ما می‌دانیم هدف اصلی فردی که صاحبان رستوران، این است که بتوانند از فضای که به عنوان رستوران راه‌اندازی می کند سود و منفعت بیشتری را بدست بیاورد.

به همین دلیل باید در کنار ارائه خدمات با کیفیت، راهکارهایی را در پیش بگیرد که مشتریان بیشتری را به سمت واحد تجاری خود بکشاند. به این ترتیب برای این امر علاوه بر آنکه باید غذاهای با کیفیت و خوشمزه را به مشتری ارائه کنند باید بر سبک طراحی داخلی و خارجی دکور رستوران نیز توجه نموده و از قابلیت های این مورد نیز برای رسیدن به هدف خود نهایت استفاده را ببرند.

ارسال نظر