گروه معماری بنیستا

شرایط بازسازی خانه

شرایط بازسازی خانه: خانه ها معمولا بعد از گذشت چند وقت رو به فرسودگی و خراب شدن می روند. در بعضی از موارد اگر در زمان مناسب اقدام به تعمیر و یا بازسازی این خانه‌ها نشود ممکن است که خانه‌ها حتی تخریب شوند و علاوه بر خسارات مالی ممکن است که خسارات جانی به بار بیاورد، به همین خاطر برخی از افراد تصمیم به بازسازی خانه های فرسوده و یا در حال فرسوده شدن می گیرند شاید در شهرهای کوچک شما در هر شرایطی بتوانید اقدام به بازسازی خانه کنید ولی در شهرهای بزرگ بازسازی خانه شرایط و قوانین خاص خود را دارد که ما در این مقاله سعی کردیم که به بررسی شرایط بازسازی خانه بپردازیم.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

شرایط بازسازی خانه

شرایط بازسازی خانه

بازسازی و نوسازی چه مراحلی دارد؟

شاید اولین شرط از شرایط بازسازی خانه روشن کردن تکلیف خود شما در باره ساختمان و یا خانه باشد. شما باید ابتدا به این نتیجه برسید که قصد بازسازی خانه را دارید و یا قصد نوسازی خانه را دارید. همانطور که می دانید بازسازی و نوسازی دو معقوله کاملاً جدا از هم هستند اما اکثر افراد این دو اصطلاح را اشتباه به جای هم استفاده می کنند.

بازسازی ساختمان به معنی انجام تعمیرات و مجموعه اقدامات مرمتی بر روی یک بنای قدیمی می باشد، که باعث افزایش عمر بنا می شود. در بازسازی تمام تلاش بر این است که طی این تعمیرات کمترین تغییرات در بنا ایجاد شود.

اما نوسازی ساختمان به این معنی است که یک خانه یا ساختمان قدیمی را به طور کامل تغییر دهید. در بازسازی تا حدود زیادی ظاهر و باطن ساختمان تغییر می‌کند به طوری که تاسیسات، نمای داخلی، نمای خارجی و داخلی تغییر میکند.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

شرایط بازسازی خانه

شرایط بازسازی خانه

درخواست مجوز بازسازی و تعمیرات

شرط بعدی از شرایط بازسازی خانه درخواست مجوز تعمیر و بازسازی می باشد. بر طبق قوانین بازسازی ساختمان همه عملیات های مورد نظر برای بازسازی و نوسازی ساختمان نیاز به مجوز ندارند.

اما برخی از اصلاحات و تعمیرات فقط با تایید شهرداری و اقدامات امکان پذیر می باشد چیزی که مشخص می باشد این است که انجام این اقدامات نیاز به مجوز شهرداری دارد. این اقدامات شامل همه اقدامات مربوط به تعمیر و تعویض، کف سازی طبقات و زیرزمین، سیمان کاری و سفید کاری و کلیه اقدامات مربوط به تعمیر و تعویض نمای ساختمان و اقدامات برای نقاشی ساختمان و غیره می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

شرایط بازسازی خانه

شرایط بازسازی خانه

داشتن بودجه لازم

یکی دیگر از شرط های واجب در شرایط بازسازی خانه برآورد بودجه لازم برای این کار می باشد شما قبل از هر اقدامی باید بودجه لازم را برای بازسازی خانه در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید یک برآورد پروژه تحقیق و منطقی داشته باشید بهتر است که در این زمینه با شرکت های معتبر بازسازی مشورت کنیم چرا که این شرکت‌ها با توجه به تجربه ای که در این کار دارند می‌توانند برآورد بودجه دقیقی برای شما انجام دهند.

اولویت بندی

اولویت بندی یکی از شرایط بازسازی خانه می باشد اولویت بندی در بازسازی خانه به این معنی می باشد که شما بتوانید مکان ها و قسمت هایی از خانه را که برای بازسازی در اولویت هستند را مشخص کنید.برای مثال در بعضی از مواقع لازم است که سالن پذیرای بیشتر به بازسازی نیاز دارد. ولی در بعضی از مواقع بازسازی آشپزخانه مهم تر می باشد‌

بستن قرارداد

بستن قرارداد یکی دیگر از شرایط بازسازی خانه می باشد. شما به منظور انجام بازسازی خانه باید تصمیم بگیرید که خودتان قصد انجام این کار را دارید و یا نه، اینکه به هر دلیلی شما قادر به انجام این کار نیستید و می خواهید که این کار را به یک شرکت و یا پیمانکار بسپارید در صورتی که قصد  بازسازی خانه خود را دارید حتما در قرارداد بازسازی دقت کامل به خرج داده و تنظیم قرارداد را با مشورت یک مشاور مورد اعتماد تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

شرایط بازسازی خانه

شرایط بازسازی خانه

 

نتیجه گیری

شرایط بازسازی خانه به محل زندگی شما بستگی دارد، اگر شما در شهرهای کوچک و روستا ها زندگی می کنید احتیاج به گرفتن مجوز ها برای تعمیرات و بازسازی خانه نمی باشد ولی در صورتی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنید برای گرفتن پایان کار به این  مجوز ها نیاز خواهید داشت ولی به جز این مورد شرایط بازسازی برای همه یکسان می باشد و شما باید همه شرایطی که در این مقاله گفتیم را انجام دهید. امیدوارم که با نوشتن این مقاله توانسته باشیم شرایط بازسازی خانه را به درستی برای شما بیان کنیم.

ارسال نظر