گروه معماری بنیستا

زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری

زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری امروزه، نوسازی یا بازسازی ساختمان ها، از جمله ساختمان اداری، عملی کاملا رایج است. برای اینکه بدانیم، پروژه بازسازی ساختمان اداری، قرار است چقدر زمان ببرد، ساده ترین راه فهمیدن آن مقایسه کردن پروژه مورد نظرمان با پروژه های دیگری است که بازسازی شده اند؛ زیرا  از مدت زمان اجرای آن ها مطالع هستیم. با ما همراه باشید تا بایگر بررسی کنیم که، جهت بازسازی یک ساختمان اداری، چقدر زمان نیاز داریم.

بشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

مدت زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری

زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری

مراحل بازسازی ساختمان

در حالت کلی، مراحل بازسازی یک پروژه عبارت است از:

  • مرحله تحقیق

  • مرحله برنامه ریزی مناسب

  • مرحله پیش از اجرای ساخت و ساز

  • مرحله ساخت و ساز و مرحله تکمیل پروژه

با توجه به این مراحل به صورت تقریبی مدت زمان بازسازی ساختمان اداری ممکن است چهار تا هشت ماه طول بکشد. این مدت زمان به حجم کار و میزان تخریب فضا نیز بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: نکات طراحی نمای مدرن ساختمان اداری

مدت زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری

زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری

انواع بازسازی ساختمان اداری و مدت زمان لازم برای آن ها

  • بازسازی جزئی ساختمان اداری: در این نوع پروژه، بیشتر بر روی تغییرات داخلی تمرکز می شود؛ لذا در حین فعالیت ساختمان اداری نیز می ‌توانند اجرا شوند. حتی می توانید شرکت را نیز تعطیل نکنید.
  • بازسازی کلی ساختمان اداری: این پروژه نیاز به تخلیه ساختمان دارد و قطعاً مدت زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.
  • مدت زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری

    زمان لازم برای بازسازی ساختمان اداری

عوامل تعیین کننده مدت زمان بازسازی ساختمان اداری

  • مساحت ساختمان: از جمله عوامل تعیین کننده مدت زمان پروژه بازسازی ساختمان، متراژ آن است. مهندسین بیان کردند که ساختمان هایی که متراژ بیشتری دارند، به مدت زمان کمتری جهت بازسازی نیاز دارند؛ زیرا در ساختمان های با متراژ کمتر مشکلاتی مثل دست و پا گیر بودن محیط، سرعت بازسازی را کم خواهد کرد.
  • وضعیت آب و هوا: فصلی که در آن بازسازی پروژه را انجام می دهید، بسیار مهم است. مسلماً در فصول سرد سال نیروی کار کمتر است. از طرفی بارش برف و باران ممکن است، انجام بازسازی پروژه را به تاخیر بیاندازد. همچنین انجام برخی از کارهای بنایی به عنوان مثال گچ کاری و رنگ کاری با درجه هوا ارتباط مستقیم دارند.
  • مصالح مورد نیاز جهت بازسازی ساختمان اداری: این مورد نیز از عوامل مهم تعیین کننده مدت زمان بازسازی ساختمان اداری است. چنانچه مصالح مورد نیاز به موقع به محل کار نرسد، قطعاً روند کار با تاخیر انجام خواهد شد.
  • اخذ مجوز برای بازسازی ساختمان اداری: از موارد کمی زمان بر در بازسازی ساختمان اداری اخذ مجوز است. ابتدا باید از شهرداری مجوز تعمیرات را دریافت کنید. دریافت مجوز برای برخی از فعالیت ها مانند، رنگ آمیزی، سفید کاری، نقاشی، نصب کاشی، کاغذ دیواری و نما کاری دیوار و غیره لازم نیست. شما می توانید بدون دریافت مجوز از شهرداری به تعمیر و بازسازی ساختمان اداری خود اقدام کنید. اما برای سایر بازسازی ها باید مجوز را از قبل تهیه نمایید. مواردی که نیاز به اخذ مجوز دارند، عبارتند از:

تعویض محل راه پله در ساختمان اداری

تغییر مکان دیوارهایی که منجر به حذف پارکینگ خواهند شد

تغییر مکان قسمت هایی از ساختمان اداری که منجر به هم خوردن ضوابط شهرداری خواهد شد

برداشتن تیغه های داخلی ساختمان اداری که در صورت حذف آن ها ساختمان کلاً تخریب می شود و ریزش پیدا می کند

ایجاد و ساختن طبقه اضافی بر روی ساختمان اداری.

لذا برای این که به زمان اجرای پروژه سرعت ببخشید، کمی زودتر به اخذ مجوز اقدام نمایید.

  • میزان نیروی کار: هر چقدر که نیروی کار بیشتری داشته باشیم، مدت زمان اتمام بازسازی ساختمان اداری کمتر خواهد بود. همچنین می توانید علاوه بر افزایش نیروی کار، ساعت شیفت کاری را نیز افزایش دهید. در این صورت قطعا مدت زمان کمتری جهت بازسازی پروژه خود نیاز خواهید داشت. البته دقت داشته باشید، که کیفیت انجام کار را فدای کاهش مدت زمان بازسازی ساختمان نکنید؛ زیرا در صورتی که پروژه بازسازی با دقت کافی انجام نشود، مشکلات دیگری برای شما به وجود خواهد آورد؛ ممکن است دچار هزینه‌ های اضافی شوید و یا برای همسایگان مزاحمت ایجاد کنید و یا اینکه مدت زمان بازسازی ساختمان اداری خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: بازسازی نمای ساختمان اداری فرسوده

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این متن به عوامل تعیین کننده بر روی مدت زمان بازسازی ساختمان های اداری اشاره کردیم. طبق شرایط ذکر شده شما بایستی برنامه ریزی کاملا منعطفی داشته باشید. همچنین زمان مناسبی را برای انجام پروژه خود در نظر بگیرید. شما می توانید جهت اطلاع دقیق از زمان باسازی پروژه مدنظر خود با معماران مجموعه بنیستا مشورت کنید. امیدواریم نهایت استفاده را از این مطلب برده باشید.

ارسال نظر