گروه معماری بنیستا

روش های کم هزینه برای بازسازی خانه

روش های کم هزینه برای بازسازی خانه همه ما بعد از مدتی زندگی در یک خانه به صورت ناخودآگاه ممکن است به این نتیجه برسیم که دکوراسیون خانه برای ما تکراری و یا قدیمی شده است.

در همچین مواقعی ممکن است که ما به فکر بازسازی دکوراسیون خانه باشیم اما اولین مانعی که بر سر راه ما است هزینه بالای تغییر دکوراسیون و بازسازی دکوراسیون منزل است.

اما روش هایی وجود دارد که با کمترین هزینه می توانید تغییرات اساسی در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید. ما در این مقاله به بررسی روش های کم هزینه برای بازسازی خانه پرداخته ایم،پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

روش های کم هزینه برای بازسازی خانه

روش های کم هزینه برای بازسازی خانه

تغییر کف آشپزخانه

تغییر کف آشپزخانه می تواند تا حدود زیادی در بازسازی منازل مسکونی موثر باشد. شما میتوانید برای کف آشپزخانه از طرح های تلفیقی استفاده کنید. برای تغییر کف آشپزخانه می توانید از برچسب های پی وی سی PVC و یا کفپوش وینتل استفاده کنید.

روش های کم هزینه برای بازسازی خانه

استیکر دیواری

در این روش از روش های کم هزینه برای بازسازی خانه می توانید از استیکر های دیواری برای ایجاد طرح و ایده های جذاب استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که استیکرهای دیواری معمولاً قابل شستشو هستند و به راحتی می توانید آنها را نصب کنید.از این استیکر ها می توانید در فضاهای گوناگون خانه مانند سالن پذیرایی، آشپزخانه، اتاق کودک و حتی اتاق خواب استفاده کنید.

رنگ یک دیوار

رنگ یک دیوار می تواند تاثیر بسزایی در طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه داشته باشد. شما می توانید با متفاوت کردن و برجسته کردن یک دیوار از سایر دیوارهای خانه تغییرات شگرفی در خانه ایجاد کنید. استفاده از رنگ های گرم بسیار کارآمد است.

روش های کم هزینه برای بازسازی خانه

استفاده از ریسه های نورانی

از دیگر روش های کم هزینه برای بازسازی خانه می توان به استفاده از ریسه های نورانی مخصوصاً در پشت پنجره ها اشاره کرد، این کار علاوه بر شکیل شدن فضای داخلی خانه می تواند نقش پر رنگی در طراحی نمای خارجی ساختمان شما نیز ایفا کند.

ایجاد یک دیوار آجری

اگر به دنبال ایجاد یک فضای سنتی در قسمتی از خانه هستید ایجاد دیوار آجری می تواند کمک شایانی به شما کند. با توجه به وجود متریال های گوناگون این نوع آجر ها می توانید با توجه به سلیقه خودتان از انواع آجرهای موجود در بازار برای این کار استفاده کنید.

روش های کم هزینه برای بازسازی خانه

شلف های منحصر به فرد

این روش یکی از کاربردی ترین روش های کم هزینه برای بازسازی خانه است. ممکن است که خانه ما باتوجه به نوع معماری اشتباه و یا سلیقه صاحب قبلی خانه ایرادات عمده ای بر روی دیوارها داشته باشد. شما می توانید با نصب انواع شلف های خلاقانه بر روی این دیوار ها این ایرادات عمده را بپوشانید.

تغییر رنگ کابینت

تغییر خود کابینت ها شاید یکی از روش های بازسازی خانه باشد ولی به دلیل بالا بودن قیمت کابینت ها جزء روش های کم هزینه بازسازی خانه نیست. پس شما می توانید با تغییر رنگ کابینت ها می توانید کمک زیادی به بازسازی خانه خود انجام دهید. برای تغییر رنگ کابینت ها می توانید هم از رنگ و هم از برچسب های مخصوص استفاده کنید.

بازسازی وسایل قدیمی

شاید ما با قدیمی و فرسوده شدن میز ها و کنسول ها به فکر تعویض کردن آنها باشیم. ولی اگر میخواهید که بازسازی خانه شما کمترین هزینه را داشته باشد به جای تعویض این وسایل  آنها را بازسازی کنید.

راه های مختلفی برای بازسازی میز ها و کنسول های چوبی وجود دارد، شما می توانید با مشورت یک نجار و صبرو حوصله این وسایل را به خوبی تعمیر و رنگ آمیزی کنید و باعث تغییرات عمده ای در تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه خود شوید.

دیوار سبز

دیوار سبز یکی از روش های کم هزینه برای بازسازی منازل مسکونی است ،که بسیار محبوب می باشد. شما می توانید از دیوار سبز در هر جای خانه استفاده کنید،ولی معمولاً از دیوار سبز در بالکن استفاده می شود.

روش های کم هزینه برای بازسازی خانه

سخن آخر

با توجه به بالا رفتن قیمت لوازم ، ابزارآلات و مصالح ساختمانی تغییر دکوراسیون و بازسازی خانه و حتی بازسازی ساختمان های اداری با بودجه زیاد بسیار سخت است. شما می توانید با استفاده از روش های کم هزینه بازسازی خانه که در این مقاله ذکر شد  با کمترین هزینه تغییرات عمده‌ای در بازسازی خانه انجام دهید.

ارسال نظر