گروه معماری بنیستا

رایج ترین سبک دکوراسیون داخلی کدام اند؟

رایج ترین سبک دکوراسیون داخلی کدام اند؟ به شیوه طراحی و چیدمان داخلی یک فضای سربسته، طراحی دکوراسیون داخلی آن می گویند. برای طراحی داخلی یک ساختمان مجموعه ای از اصول و قوانین وجود دارند که بسیار مهم هستند. به گونه که  توجه به این نکات و استفاده از آن ها هوشمندانه تر باشد، نتیجه و حاصل کار نهایی نیز بسیار بهتر و هنرمندانه تر خواهد بود. ما انواع مختلفی از سبک های طراحی داخلی را داریم که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. با ما باشید.

رایج ترین سبک دکوراسیون داخلی کدامند؟

رایج ترین سبک دکوراسیون داخلی کدامند؟

رایج ترین سبک دکوراسیون داخلی :  سبک دکوراسیون مدرن

در این سبک که از دهه 1930 الهام گرفته شده است، مبلمانی با خطوط صاف و مشخص وجود دارد. سبک مدرن برگرفته از اصول طراحی باهاوس و سبک اسکاندیناوی است. این امر موجب می شود که طراحی داخلی مدرن از سبک معاصر جدا گردد. در چیدمان سبک مدرن از رنگ های خنثی مانند سفید، کرم، بژ و غیره استفاده می شود. اطراف محیط مدرن نیز با ظروف، پرده و فرش هایی با رنگ های پرتقالی، فیروزه ای و صورتی طراحی می گردد. در سبک مدرن در تمام قسمت های ساختمان تکنولوژی مشاهده می شود؛ از جمله نماد های این سبک، می توان به قرار گرفتن تلویزیون در آشپزخانه و دستگاه های پخش صوتی در سراسر منزل اشاره کرد.

رایج ترین سبک دکوراسیون داخلی کدامند؟

رایج ترین سبک دکوراسیون پست مدرن

طراحی داخلی به سبک مدرن در دهه های 30 – 1920 شکل گرفت اما اصول طراحی پست مدرن در دهه 1960  به روی کار آمد. در حالی که سبک طراحی مدرن بر روی مینیمالیسم و کمبود جزئیات تمرکز دارد، ساختمان های با طراحی پست مدرن دکور شلوغ تری دارند. پالت رنگی سبک پست مدرن خنثی است. در این سبک فرش جایگاه خاصی ندارد و کف ها معمولا با چوب، کاشی و یا بتون پوشیده می شوند. در طراحی سبک پست مدرن از مبلمان تودوزی مخمل استفاده می گردد و پرده ها باید از جنس پارچه های نرمی مانند ابریشم یا ساتن باشند. همچنین نماد مهم این سبک پنجره های بلند و قدی است.

رایج ترین سبک دکوراسیون داخلی :سبک دکوراسیون مینیمال

در سبک طراحی دکوراسیون مینیمال، آشفتگی و شلوغی وجود ندارد. در این سبک، فقط از لوازمی که برای زندگی کاربردی و ضروری هستند استفاده می گردد. اصول طراحی مینیمالیستی، بر سادگی و زیبایی بدون دردسر تاکید دارد. در طراحی داخلی مینیمال، اتاق ها تک رنگ بوده و وسایل آن رنگ های خنثی دارند. دیوارها باید فقط با یک یا دو قطعه تزئینی مانند آینه یا تابلو ساده تزئین شوند و مبلمان آن  ساده و با جزئیات بسیار کم باشد.

سبک دکوراسیون روستیک

طراحی داخلی روستیک از طبیعت الهام گرفته است و نمایانگر منازل روستایی با سادگی و زیبایی است. مبلمان، پرده ها و پارچه ها از مواد طبیعی موجود در طبیعت، مانند چوب، سنگ، بتن، کنف، ابریشم، پشم و پنبه تشکیل شده اند. در دکوراسیون داخلی از رنگ های خنثی استفاده می شود تا وسایل ساخته شده از متریال طبیعی جلوه اصلی خود را حفظ کنند. دیوار ها یا به رنگ سفید هستند و یا با متریالی چون آجر، سنگ یا چوب تزیین می شوند. پنجره های بزرگ  که از نماد  طراحی داخلی خانه روستایی است، در این سبک به کار برده می شود، زیرا روشنایی فضا را با نور طبیعی تامین می کند و کمک می کند که خانه به فضای بیرون نزدیک تر باشد. صندلی آدیرونداک نیز از محبوب ترین مبلمان های این سبک طراحی داخلی است.

سبک دکوراسیون آرت دکو

سبک آرت دکو از هنر و طراحی فرانسوی در دهه 1920 الهام می گیرد. هنر دکو مخفف شده دکوراسیون هنری است. در طراحی داخلی آرت دکو از ترکیبی از پارچه های گرافیکی و نقوش و رنگ، اکسسوری های شیشه ای و براق، فولاد ضد زنگ و کروم استفاده می شود. تمام لوازم منزل و مبلمان بزرگ، نوک تیز و دندانه دار  هستند و معمولا از موادی مثل کروم، برنز براق و فولاد  ساخته شده  اند. در سبک آرت دکو همچنین از الگوهای هندسی  بر روی دیوارکوب ها، پایه های لوستر و لامپ ها استفاده می گردد.

رایج ترین سبک دکوراسیون داخلی کدامند؟

رایج ترین سبک دکوراسیون داخلی کدامند؟

سخن پایانی

شما می توانید با مشاوره و بهره مندی از اطلاعات و تجربه های افرادی که در زمینه طراحی دکوراسیون و معماری اطلاعات زیادی دارند، بهترین دکوراسیون را برای خود داشته باشید. لازم به ذکر است که گروه معماری بنیستا ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی منازل است.

ارسال نظر