گروه معماری بنیستا

دکوراسیون عربی مدرن

دکوراسیون عربی مدرن یکی از طراحی های جدید و نوین است که از ترکیب دکوراسیون به سبک های مختلف پدید می آید و دیزاین شکیل و زیبایی را پدید می آورد. سبک دکوراسیون مدرن عربی به شکل های مختلفی انجام می شود و هر کدام زیبایی مخصوص به خود را دارند. اگر شما هم به دکوراسیون های عربی علاقه دارید با بنیستا همراه باشید تا به طور کامل با این دکوراسیون ها آشنا شوید.

دکوراسیون عربی مدرن با معماری اسلامی

در سبک های طراحی اسلامی، انواع اشکال هندسی و طرح های ظریف و دقیق دیده می شود. این سبک از معماری عربی، بزرگنمایی دکوراسیون است و به همین دلیل از طاق های بزرگ، ایوان هایی عظیم و راهروهای زیبا بهره مند می باشد. از سبک اسلامی در طراحی دکوراسیون ساختمان های مذهبی و غیر مذهبی استفاده می شود.

تناسب اجزا، هندسه، عناصر و جزئیات، نوع طرح و رنگ از جمله موارد مهم در طراحی دکوراسیون اسلامی است. استفاده از طرح های خوشنویسی بر روی دیوار، پله های پیچیده با کاشی های پر نقش و نگار و بازی با رنگ های گرم و دلنشین از جمله شاخصه های دکوراسیون اسلامی می باشد.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون عربی مدرن با معماری مراکشی

دکوراسیون عربی مدرن بیشتر بر رنگ و طرح سنتی متمرکز است. این نوع طراحی از فرهنگ و تمدن مراکشی نشات گرفته است و ردی از معماری اسلامی در آن دیده می شود. در این سبک از رنگ های پر انرژی، کاشی های پر نقش مبلمان مخمل، قالیچه سنتی و چراغ های بزرگ استفاده می شود. سبک مراکشی با سایر سبک های طراحی دکوراسیون عربی ترکیب می شود و زیبایی خاصی را به وجود می آورد.

دکوراسیون عربی مدرن با معماری مدیترانه ای

این دکوراسیون بیشتر در کشورهایی مثل اسپانیا، فرانسه و ایتالیا رواج دارد و نمونه هایی از معماری اسلامی در آنها دیده می شود. در این نوع دکوراسیون محیط های باز و سرزنده مشاهده می شود و در ستون های کناری ساختمان، گچبری های مختلف وجود دارد.

پاسیوهای مرکزی و ورودی های قوس دار و شکیل از دیگر ویژگی های این سبک از طراحی دکوراسیون عربی می باشد. این سبک طراحی و معماری مدیترانه ای به دو سبک قبلی بسیار نزدیک است و شباهت هایی با آنها دارد.

همچنین بخوانید : طراحی نمای خارجی ساختمان

دکوراسیون عربی مدرن بنیستا

مهم ترین عناصر دکوراسیون عربی مدرن

در دکوراسیون عربی مدرن بعضی از عناصر دارای اهمیت بیشتری هستند و باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید. در ادامه به بررسی این عناصر می پردازیم.

۱- رنگ دکوراسیون عربی مدرن

در دکوراسیون عربی از رنگ های خنثی و گرم در داخل ساختمان استفاده می شود زیرا این رنگ ها با توجه به سبک معماری این دکوراسیون، اثرگذاری بیشتر و بهتری دارند. استفاده از رنگ های آبی نیلی، طلایی، نارنجی، خاکی، آلویی، بادمجانی، دارچینی، شکلاتی، قرمز تیره، خردلی و زیتونی در معماری عربی و اسلامی، متداول است.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری

۲- کاغذ دیواری دکوراسیون عربی مدرن

برای دکوراسیون مدرن عربی، کاغذ دیواری هایی استفاده می شود که بافت پارچه ای دارند. البته استفاده از کاغذ دیواری های براق و متالیک هم برای دکوراسیون عربی مناسب است. کاغذ دیواری در این سبک از معماری و طراحی به عنوان نقطه عطف دکوراسیون محسوب شده به فضا عمق می دهد.

۳- مبلمان دکوراسیون عربی مدرن

در زمان های قدیم در بین اعراب، نشستن بر روی زمین مرسوم بوده است و به همین دلیل اکنون هم مبلمان مخصوص دکوراسیون عربی مدرن باید فاصله کمی تا زمین داشته باشد. بیشتر مبلمان عربی به صورت یک تخت یا نیمکت چوبی با طرح های منبت کاری دیده می شود که بر روی آن پشتی های فاخر و زیبایی قرار داده شده است.

۴- نورپردازی دکوراسیون عربی مدرن

نورپردازی یک جزء بسیار مهم در طراحی دکوراسیون است. برای نورپردازی در دکوراسیون عربی می توانید از لوسترهای بزرگ، لوسترهای شمعی و چراغ های فانوسی استفاده کنید. در بعضی از قسمت های ساختمان های عربی باید نور کمی در فضا وجود داشته باشد تا فضای رمانتیک و عرفانی آن حفظ شود.

جمع بندی

در دکوراسیون عربی مدرن به جزئیات توجه ویژه ای می شود و همه عناصر برای بزرگنمایی بیشتر اجزای ساختمان، ترکیب می شوند. در این سبک از طراحی دکوراسیون از طرح های هندسی، گچبری، الگوهای سنتی و نقوش کلاسیک استفاده می شود. ترکیب رنگ ها و میزان نورپردازی در دکوراسیون عربی تاثیر ویژه ای بر بزرگنمایی و عظمت ورودی، ایوان، راهرو و بخش های داخلی دارد.

ارسال نظر