گروه معماری بنیستا

دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی

دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی: از آنجایی که نشیمن یا سالن پذیرایی یکی از مکان های مهم خانه برای پذیرایی از مهمانان می باشد دیزاین این قسمت بسیار مهم و پر اهمیت می باشد.

اما اینکه چگونه می توانیم با یک دکوراسیون داخلی زیبا باعث زیبا تر و شکیل تر شدن سالن پذیرایی و یا نشیمن شویم  موضوعی است که ما در این مقاله تحت عنوان دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی به آن خواهیم پرداخت پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی

دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی

دکوراسیون داخلی چیست؟

حتماً شما هم بارها و بارها کلمه دکوراسیون داخلی به گوشتان خورده است و اطلاعات کم و بیشی از دکوراسیون داخلی دارید. ولی اگر بخواهیم تعریف دقیق و علمی از دکوراسیون داخلی داشته باشیم باید بگویم: به هماهنگ سازی که به منظور به  جلوه در آوردن رنگ ها، اثاثیه، وسایل و کلاً اشیای موجود در یک اتاق یا بخشی از ساختمان طراحی می شود به آن طراحی  داخلی دکوراسیون ساختمان می گویند.

با توجه به این موضوع باید بگویم که زمانی که ما به چیدمان منزل و تزیین کردن خانه خود مشغولیم به نوعی در حال انجام دکوراسیون داخلی هستیم.

ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که دکوراسیون داخلی مانند تمام علوم و هنرهای دیگر اصول و سبک و سیاق خود را دارد، که بر اساس المان های گوناگون از جمله سلایق و نیازها در هر مقطع از زمان دستخوش تغییراتی می شوند.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی

دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی

نکاتی مهم در مورد دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی

برای اینکه بتوانیم یک دکوراسیون خوب برای نشیمن و پذیرایی طراحی و اجرا کنیم باید به نکاتی توجه کرد.که در ادامه به این نکات می پردازیم.

توجه به کاربرد نشیمن یا سالن پذیرایی

باید بدانید که تمام دیزاینی که برای نشیمن و سالن پذیرایی انتخاب می کنید به طور حتم کاربردی خواهند داشت و قرار نیست بلا استفاده بماند البته این استفاده به سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر سالن پذیرایی شما محلی است که بچه شما زیاد در آن رفت و آمد میکند باید دکوراسیون را محکم بچینید تا کودک تان بدون آسیب رساندن به خود و شکستن چیزی به راحتی بازی کنند.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی

دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی

توجه به سبک طراحی سالن

همانطور که میدانید برای طراحی دکوراسیون داخلی سبک های مختلفی وجود دارد که شما با توجه به سلیقه خودتان می توانید از سبک های مانند سبک سنتی ، روستایی، مدرن، کلاسیک و یا طرح های تلفیقی استفاده کنید.

توجه به استفاده درست از کاناپه در سالن

یکی از نکات مهم که حتما باید در دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی به آن توجه کرد قرار دادن درست کاناپه در نشیمن یا پذیرایی است.

با توجه به اینکه سالن پذیرایی مکانی است که محل تجمع افراد زیادی و البته پذیرایی از مهمانان است. انتخاب یک کاناپه راحت می‌تواند کمک عمده‌ای در طراحی دکوراسیون شما داشته باشد. با این حال قبل از خرید باید به نکاتی مانند جنس، رنگ و اندازه کاناپه توجه کنید که براساس و در خدمت دکوراسیون داخلی شما باشد.

دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی

دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی

توجه به لوازم و اثاثیه نشیمن و سالن پذیرایی

گل و گیاه، انواع مبلمان و وسایلی را که قرار است در نشیمن یا پذیرایی استفاده کنید باید بر اساس دکوراسیون مد نظر خودتان باشد. وسایل زیادی در بازار وجود دارند که بسیار زیبا به نظر می‌رسند اما جایی برای حضور در دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی شما ندارند.

بهترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی

همانگونه که گفتیم دکوراسیون داخلی نشیمن یا پذیرایی سبک های متفاوتی دارد که از مهمترین آنها میتوان به:

دکوراسیون سالن پذیرایی آلاچیق

طراحی سالن پذیرایی کلبه ای

دکوراسیون داخلی نشیمن و پذیرایی مدرن

طراحی سالن پذیرایی معاصر ساحل غربی

دیزاین سالن پذیرایی و نشیمن به سبک معاصر

دکوراسیون داخلی نشیمن و پذیرایی سنتی

دیزاین سالن پذیرایی نیمه قرن بیستم اشاره کرد.

اصول دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن - طرح آریا

نتیجه گیری

باید بگویم که سالن پذیرایی مرکز و قلب تپنده هر خانه  ای می باشد که بهترین مکان برای استراحت، آرامش و البته پذیرایی از مهمانان است. با توجه به طرح های متنوع ای که برای طراحی در نظر گرفته شده است محبوب ترین آنها طرح های  سنتی، معاصر و مدرن هستند. که بیشترین کاربرد را در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن و پذیرایی دارند.

همانطور که گفتیم نکته های مهمی برای طراحی دکوراسیون داخلی خوب نشیمن و پذیرایی وجود دارد که باید حتما رعایت شوند.این نکات را در قسمت های قبلی این مقاله ذکر کردیم.امیدواریم که شماهم با خواندن این مقاله بتوانید که اطلاعات لازم را در مورد طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن و پذیرایی به دست آورده باشید و بتوانید دکوراسیون خوبی را طراحی و اجرا کنید.

 

ارسال نظر