گروه معماری بنیستا

دکوراسیون داخلی لوکس و اصول حاکم بر آن

دکوراسیون داخلی لوکس منزل یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از افراد است. در واقع مردم دوست دارند مطابق با آخرین مد روز پیش رفته و محیط زندگی و همچنین محل کارشان زیبا و‌ خاص بوده و کاملا منطبق با دکوراسیون داخلی لوکس باشد. در این مقاله ما تصمیم داریم باید و نباید های یک دکوراسیون داخلی لوکس را برای شما شرح دهیم تا با تکیه بر آن بتوانید فضای و اطراف زندگی و کار خود را لوکس و زیبا کنید.

دکوراسیون داخلی لوکس با هزینه کم

باید و نباید های دکوراسیون داخلی لوکس

بسیاری از افراد فکر می کنند دکوراسیون داخلی لوکس فقط در سایه صرف هزینه های سنگین و خرید لوازم گران ‌قیمت و به قول معروف لوکس امکان پذیر است.

در صورتی که این تصور کاملا اشتباه بوده و برای داشتن محیط زندگی و همچنین کاری با دکوراسیون داخلی لوکس و زیبا علاوه بر خرید ابزارآلات زینتی جذاب و حتی بدون خرید لوازم گران قیمت نیز می توان به آن چیزی که مد نظر هست رسید در ادامه مطالب ما چند نمونه از مواردی که در ایجاد دکوراسیون داخلی لوکس تاثیرگذار هستند را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

  • ترکیب رنگ سرد و گرم

یکی از مهمترین مقوله های مورد استفاده در ایجاد یک دکوراسیون داخلی لوکس ترکیب درست رنگ های سرد و گرم می باشد. جهت دستیابی به یک ترکیب رنگی ایده‌آل، توصیه ما این است که یک پالت رنگی متشکل از ترکیب رنگ های سرد و گرم استفاده نمود.

در واقع مهمترین هدف در این باره ایجاد و حفظ تعادل بین ترکیب رنگ ها است. پالت ترکیب رنگ های سرد و گرم همیشه خاص و زیبا به نظر می‌آید. اما زیاده روی کردن در استفاده رنگ های فقط سرد و یا گرم در مدت زمان بسیار کوتاه تکراری شده و حس حال خسته کننده را به محیط خانه می دهد. به همین دلیل بهتر است پالت رنگی مد نظر ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد باشد.

همچنین بخوانید : طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

  • استفاده از گل گلی ها

کل کلی های زیبا و جذاب که این روزها نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است‌. در ایجاد دکوراسیون داخلی لوکس بسیار موثر هستند.

به عنوان مثال استفاده از کاغذ دیواری های گل گلی مخصوصاً کاغذ دیواری های که دارای رنگ‌های درشت می باشد استفاده بر روی دیوار اتاق علاوه بر ایجاد یک فضای متنوع و جذاب منجر به بزرگتر شدن و دلباز تر شدن فضا نیز می گردد.

همچنین استفاده از پرده های گلدار برای ایجاد حس طبیعت و طراوت نیز ایده جالب و جذابی برای داشتن یک دکوراسیون داخلی لوکس می باشد.

  • خودداری از خرید ابزار و لوازم تزیینی بزرگ: همانطور که گفتیم بسیاری از مردم دچار این توهم هستند که خریده ابزارآلات گران قیمت دکوراسیون داخلی لوکس برای آن ها خلق می کند. اما این تفکر کاملا اشتباه بوده و باید ابزارآلات تزئینی را بر حسب مساحت محل زندگی مورد نظر انتخاب کرد.

بنابراین توصیه می کنیم اگر فضای زندگی شما کوچک هست لوازم تزیینی مورد نظر را نیز متناسب با ابعاد آن در نظر بگیرید. به عنوان مثال برخی از افراد با وجود داشتن محیط زندگی کوچک اقدام به خرید لوسترهای بزرگ حصیری می کند در صورتی که این اقدام آنها نه تنها موجب زیباتر شدن محیط زندگی آنها نمی شود بلکه منجر به کوچک تر به نظر رسیدن فضا نیز می گردد.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی لوکس

  • رعایت فاصله لوازم با دیوار

توصیه می شود مبل و صندلی ها را با فاصله از دیوار بچینید. زیرا نباید به دیوار بچسبد چون سبب می‌شود فضای منزل کوچک تر و شلخته تر به نظر برسد بنابراین توصیه می شود مبل و صندلی ها را با کمی فاصله از دیوار قرار بدهید. همچنین بهتر است جهت داشتن دکوراسیون داخلی لوکس

از کتابخانه های متحرک و یا شلف های عمودی جهت تفکیک فضاها استفاده نمود.

  • استفاده از کوسن های بزرگ و با کیفیت

توصیه دیگر ما این است که هرگز کوسن های کوچک و بی کیفیت خریداری نکنید. زیرا این موارد دارای استحکام و دوام کمی بوده و به مرور زمان دچار تغییر شکل می شوند و به همین دلیل حضور آنها در منزل موجب ایجاد اخلال در زیبای محیط اطراف شما می شود. بهترین انتخاب کوسن های بزرگ و با کیفیت است.

  • پرهیز از ایجاد هماهنگی بیش از حد

بسیاری از افراد عادت دارند که تمام ابزارآلات مورد استفاده در منزل را به صورت هماهنگ استفاده می کنند هرچند وجود یک هماهنگی نسبی بین لوازم و ابزارآلات و همچنین طراحی کلی نمایی منزل باعث ایجاد نظم در محیط می‌شود. اما ایجاد هماهنگی بیش از اندازه سبب می شود تا فضای اطراف کسل کننده و تکراری شود بنابراین توصیه می‌شود.

نتیجه گیری

ایجاد دکوراسیون داخلی لوکس و زیبا اصلا کاری سخت و پر هزینه نبوده و شما می توانید به راحتی با پیروی از چند نکته ساده محیط زندگی زیبا و دوست داشتنی و در عین حال لوکس داشته باشید.

ارسال نظر