گروه معماری بنیستا

جدیدترین متریال نمای ساختمان ، انواع متریال برای نمای بیرونی ساختمان

جدیدترین متریال نمای ساختمان شامل طیف گسترده ای از متریال است که امروزه که برای نماسازی کاربرد دارد. بنابراین ما نمی توانیم یک گزینه خاص را به عنوان جدیدترین متریال نمای ساختمان به شما معرفی کنیم. اما در ادامه مطالب جدیدترین متریال های کاربردی را خدمت شما معرفی خواهیم کرد تا شما نیز بتوانید متناسب با شرایط و سلیقه خود گزینه مناسب برای نمای ساختمان خود را انتخاب کنید.

جدیدترین متریال نمای ساختمان شامل چه مواردی است؟

شناخت جدیدترین متریال نمای ساختمان دارای اهمیت زیادی است. زیرا کسب اطلاعات کافی در رابطه با مواردی که امروزه از آن‌ها به عنوان جدیدترین متریال نمای ساختمان

یاد می شود به شما این امکان را می دهد تا بتوانید، متناسب با سلیقه و معیارهای خود گزینه مناسب را برای نما انتخاب کنید. به همین دلیل ما در ادامه مطالب تلاش کرده ایم جدیدترین متریال نمای ساختمان را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

امروزه موارد زیادی وجود دارند که می توان از آن ها به عنوان یک متریال جدید برای نماسازی یاد کرد. به عنوان مثال استفاده از آجر در نماسازی ساختمان در معماری قدیمی کشور ما نیز مرسوم بوده است. اما آن چیزی که در حال حاضر به عنوان آجر نما برای طراحی و ساخت نمای ساختمان بهره گرفته می شود، دارای ویژگی های کاملا متفاوت با آن چیزی است که در قدیم در نمای ساختمان استفاده می شده است.

به همین دلیل آجر نمایی که جدیداً برای طراحی نما کاربرد دارد در لیست متریال های جدید و به روز متریال نما قرار می گیرد. سایر موارد نظیر چوب، سنک، فایبر، سمنت، شیشه، رنگ، سیمان و غیره نیز شرایطی مشابه با آجر دارند و پیشرفت علم و تکنولوژی شرایطی را فراهم کرده است که بشر بتواند امروزه از متریال های قدیمی به شکل کارآمد تری به عنوان متریال جدید در معماری نمای ساختمان بهره ببرد.

همچنین بخوانید : طراحی نمای خارجی ساختمان از 0 تا 100

رایج ترین متریال های مورد استفاده در نمای ساختمان شامل چه مواردی هستند؟

امروزه مواردی که می توان از ان ها برای طراحی نما بهره برد بسیار گسترده بوده و همانطور که گفتیم برخی از آن ها همان موارد قدیمی تر هستند که در حال حاضر به دلیل یک سری تغییرات، در غالب جدیدترین متریال نمای ساختمان به کار می روند، اما برخی دیگر نیز کاملا جدید و مدرن هستند که در ادامه مطالب به بررسی و معرفی همه موارد خواهیم پرداخت.

اما قبل از معرفی لیست متریال های قابل استفاده برای نماسازی سازی ساختمان باید بگویم انتخاب نمای مناسب برای ساختمان بسیار مهم بوده و با کیفیت و ارزش مادی ساختمان ارتباط مستقیمی دارد. بنابراین لازم است که شما در اولین گام جهت انتخاب مورد مناسب برای نمای ساختمان به هماهنگ بودن آن با سایر اجزای بنا نیز توجه داشته باشید.

همچنین سازگار بودن نمای ساختمان با شرایط محیطی آن نیز جزو موارد مهم در انتخاب درست بوده و باید شما همواره تلاش کنید مواردی را برای این منظور انتخاب کنید که با ظاهر سایر ساختمان های مجاور نیز همخوانی داشته باشد.

همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی با برآورد قیمت + تضمین کیفیت

به طور کلی مهمترین و رایج ترین متریال برای طراحی نمای ساختمان شامل موارد زیر است.

  • نمای سرامیکی
  • نمای بایرامی
  • نمای کامپوزیتی
  • نمای چوبی
  • نمای آجری
  • نمای شیشه ای
  • نمای سنگی
  • نمای سیمان
  • نمای رنگی
  • نمای ترکیبی

تصویر جدیدترین متریال نمای ساختمان بنیستا

جهت انتخاب متریال درست برای نمای ساختمان چه باید کرد؟

تنها تمرکز بر انتخاب جدیدترین متریال نمای ساختمان کار چندان عاقلانه ای به نظر نمی رسد. هر چند انتخاب متریال جدید و به روز تاثیر به سزایی در جلوه نمای ساختمان ایجاد می کند، اما صرفا توجه به انتخاب جدیدترین و به روز ترین گزینه در این باره نتیجه چندان جالب را به همراه نخواهد داشت. زیرا برای طراحی نمای ساختمان نیز همانند دیگر جنبه های ساختمان سازی داری یک چهار چوبی به نام استاندارد بوده و نمایی زیبا و جذاب خواهد بود که در قالب رعایت چهار چوب ها و استانداردهای حاکم بر این زمینه طراحی شده باشد.

بنابراین باید این واقعیت مهم را قبول کنیم که انتخاب متریال درست در این باره نیز، امر تخصص بوده و باید متناسب با دانش معماری و تجربه صورت بگیرد.

توجه به سلیقه در انتخاب مواد به کار رفته برای نمای ساختمان

متاسفانه امروزه بسیاری از افراد کاملا به این واقعیت بی اعتنا بوده و صرفا انتخاب خود را بر مدار سلیقه و یک سری معیارهای ساده و حتی غلط شخصی انجام می دهند که این کار نه تنها کار درستی نیست بلکه ارزش ملک را نیز تا حد قابل ملاحظه ای می کاهد. همچنین به بافت کلی و زیبای چهره شهر نیز آسیب وارد می کند. زیرا سبب می شود که آن حالت یکنواختی چهره شهر نیز از بین برود.

البته ما منکر این امر نیستیم که سلیقه در این باره نیز دخیل است. بلکه منظور ما ایجاد تعادل بین سلیقه و معیارهای حاکم بر طراحی نما می باشد. البته رعایت و ایجاد این تعادل نیز فقط از عهده یک طراح معمار کاربلد و خبره بر می آید.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری در تهران به صورت کاملا حرفه ای و کم هزینه

نتیجه گیری

ساختمان شامل موارد متعددی هستند که هر کدام از آن ها جذابیت های خاص خود دارند. منتهی جهت کسب نتیجه مطلوب و دستیابی به جذابیت مورد نظر لازم است که در انتخاب نوع متریال برای نمای ساختمان دقت کرده و آن را متناسب با شرایط و محل ساختمان انتخاب کرد. اگر انتخاب مورد مناسب از میان موارد موجود برای شما سخت بوده و‌ نمی توانید گزینه مناسب تر را انتخاب کنید، بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا با کارشناسان این حوزه مشورت کنید تا بعدا از زحمات و هزینه‌هایی که برای این منظور صرف کرده اید، پشیمان نشوید.

ارسال نظر