گروه معماری بنیستا

تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری به صورت حرفه ای و کم هزینه

تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری به صورت حرفه ای تنها در صورتی برای شما مقدور خواهد بود که به واسطه مجموعه های وارد و با تجربه در این زمینه صورت بگیرد. علت این امر هم، ریشه در تخصصی بودن امر بازسازی ساختمان های اداری است. در ادامه مطالب ما قصد داریم در این رابطه بیشتر صحبت کنیم.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید لطفا تا انتهای مطالب با ما همراه بمانید.

تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری

تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری به چه مواردی بستگی دارد؟

تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از عوامل تاثیر گذار به صورت کلی و یا جزئی در این زمینه موثر هستند. به هر حال تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری همانند سایر ساختمان هایی که قابلیت و لزوم تعمیر را دارند تحت شرایط خاصی انجام می شوند.

به طور کلی مهمترین عوامل تاثیر گذار بر  تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری به شرح زیر است.

  • میزان بازسازی

بازسازی یک بنای اداری زمانی مطرح می شود که آن بنا قدیمی و کلنگی باشد. بنابراین هر چقدر تجهیزات به کار رفته در یک بنا بیشتر فرسوده شده باشند میزان بازسازی در آن بنا نیز افزایش خواهد یافت. یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر میزان تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری قدمت است.

ساختمان های که دارای قدمت بالایی هستند به دلیل بهره وری زیاد از آن‌ها و طول عمر بالا، به بازسازی بیشتری نیاز دارند. زیرا در طول زمان به علت استفاده مکرر از تجهیزات آنها و تاثیر دیگر عوامل مخرب تجهیزات ساختمانی بیشتر در معرض تخریب قرار داشته اند به همین دلیل نیاز بیشتری به تعمیر و بازیابی دارند.

  • زمان بازسازی

تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری زمان خاص و مشخصی ندارد. این مقوله معمولا با تصمیم کارفریان در ارتباط بوده و هر زمان که آن ها اراده کنند برای بازسازی ساختمان اداری می توان اقدام نمود. دیگر عامل موثری بر زمان تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری قدمت آن می باشد.

قدمت یک بنا همانطور که در میزان بازسازی تاثیر گذار است در زمان بازسازی نیز نقشی مهمی ایفا کرده و هر چقدر یک ساختمان اداری دارای قدمت بالاتری باشد زمان بازسازی آن باید زودتر انجام شود.

لازم به ذکر است که جهت تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری باید از افراد متخصص تقاضای کمک کرد. زیرا این اشخاص با بررسی وضعیت ساختمان و شرایط موجود زمان و میزان بازسازی را به طور دقیق تخمین خواهند زد. همچنین میزان هزینه ای که شما باید در این رابطه خرج کنید را نیز به طور تقریبی برآورد کرده و در اختیار شما قرار می دهند.

همچنین بخوانید : طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

بازسازی ساختمان اداری

مهمترین اهداف تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری

تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری بنابر اهدافی صورت می گیرد و کارفرمایان جهت حصول اهداف خود باید از روش های دقیق و مهندسی شده این عملیات مهم ساخت و ساز را انجام دهند. به طور کلی مهمترین اهداف تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری شامل دو گزینه زیر است.

  • بالا بردن دوام و استحکام ساختمان اداری

همانطور که در مطالب قبلی نیز گفتیم قدمت بالا یک بنای اداری ایجاب می کند که بازسازی و تعمیر آن هر چه زودتر صورت بگیرد. همچنین میزان نیاز آن به بازسازی نیز بالا است. همین عوامل گواه  استهلاک بالای  مواد اولیه  به کار رفته در ساختمان و در نتیجه استحکام پایین آن هستند.

از آنجایی که امنیت بناهای اداری به دلیل ارتباط تنگاتنگ آن با جان کارمندان و ارباب رجوع بسیار مهم بوده و در صورت وقوع هر حادثه ناشی از غیر ایمن بودن بنا، شرکت های بیمه هیچ مسئولیتی را برعهده نخواهند گرفت در نتیجه صاحبان املاک این چنینی به شدت دچار درد سر خواهند شد.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان های اداری در تهران

  • زیبا سازی ساختمان اداری

دیگر هدف تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری به روز و زیبا کردن ظاهر و نمای آن ها است. تعمیر و بازسازی ساختمان قدیمی اداری باید به نحوی صورت بگیرد که بین ساختار اولیه آن و سبک پیاده شده بر روی آن هماهنگی وجود داشته باشد. زیبا سازی فضای درونی و نمای بیرونی ساختمان اداری علاوه بر آنکه موجب بخشیدن اعتبار بیشتر به اداره می گردد، در روحیه کارمندان و رضایت ارباب رجوع نیز موثر می باشد.

نتیجه گیری

تعمیرات و بازسازی ساختمان های اداری یکی از مباحث مهم بوده که کارفرمایان باید توجه کافی به آن داشته باشند. معمولا این فرایند اغلب با اهداف بالا بردن استحکام بنا و زیبا سازی آن صورت میگیرد. باید متذکر شویم که استحکام بنای اداری یک مقوله بسیار مهم بوده و بی تفاوت بودن کارفرما نسبت به آن موجب به خطر افتادن جان کارمندان و ارباب رجوع خواهد شد‌

دیگر پیامد مهم بی توجهی به استحکام بناهای اداری، عدم مسولیت شرکت های بیمه در صورت آسیب، کارمندان و ارباب رجوع به دلیل عوامل مرتبط با عدم ایمنی ساختمان اداری است.

 

ارسال نظر