گروه معماری بنیستا

بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان

بهترین مصالح برای نمای خارجی  ساختمان : امروزه نمای خارجی ساختمان به اندازه نمای داخلی ساختمان حائز اهمیت می باشد. از همین رو خیلی از افراد سعی بر این دارند که با استفاده از مصالح مناسب در نمای خارجی ساختمان زیبایی خانه و محل سکونت شان را دو چندان کنند.

اما سوالی که اینجا ممکن است پیش بیاید این است که بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان چه مصالحی می باشد؟ به منظور پاسخ به این سوال ما در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته ایم. پس اگر شما نیز مایل به دانستن جواب این سوال هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

آشنایی با 8 نوع مصالح مناسب نمای ساختمان | چیدمانه

بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان کدامند؟

به طور معمول می توانیم بگوییم که نمای خارجی ساختمان به قسمتی از ساختمان گفته می شود که در معرض دید قرار دارد، معمولاً برای نمای خارجی ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می شود که از مهمترین  و بهترین آنها می توان به:

سرامیک، سنگ، کامپوزیت، سیمان ،استیل گالوانیزه ،شیشه، چوب و آجر اشاره کرد. که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

استفاده از شیشه برای نمای خارجی

شیشه یکی از متریال هایی است که در ساختمان بسیار کاربرد دارد و یکی از کاربردهای بسیار متداول آن در نمای خارجی ساختمان می باشد. از متریال شیشه معمولاً برای نماهای خارجی ساختمان های ویلایی، اداری و مسکونی استفاده می شود.

خوب است که بدانید پنل های شیشه ای با توجه به قیمت و نوع شان ویژگی های متفاوتی دارند شما به منظور استفاده از شیشه در نمای خارجی ساختمان باید به ویژگی های شیشه مصرفی مانند:

درجه و میزان مقاومت در برابر ضربه، میزان جلوگیری از عبور تابش اشعه و غیره توجه کنید. یکی از ویژگی های شیشه به عنوان بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان پایین آوردن وزن کلی ساختمان می باشد که در مقایسه با سایر مصالح باعث کمتر شدن وزن ساختمان می شود.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

مجموعه 10 نمای ساختمان دو طبقه مسکونی

استفاده از سرامیک برای نمای خارجی

استفاده از سرامیک برای نمای خارجی ساختمان مزایای زیادی دارد. اولین مزیت استفاده از سرامیک بالا بودن مقاومت و دوام بالای این مساله می باشد.

از مزایای دیگر  نمای سرامیکی می توان به مقاومت بالای آن در برابر حرارت و رطوبت و هم استحکام بالا در برابر ضربه و یخ زدگی اشاره کرد. با توجه به گستردگی طرح و رنگ بندی سرامیک ها شما می توانید با توجه به سلیقه خود و تم کلی ساختمان از هرنوع طرح و رنگ سرامیک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان

بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان

استفاده از سنگ در نمای خارجی ساختمان

یکی دیگر از بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان سنگ می باشد سنگ ها در طرح و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارند و همین باعث می شود که شما با هر نوع سلیقه بتوانید از آن استفاده کنید.

استفاده از سنگ برای نمای خارجی ساختمان در شهر هایی که گرد و خاک و آلودگی هوا زیاد است می تواند بسیار مفید باشد چرا که سنگ ها مقاومت بالایی در برابر نفوذ گردوخاک و آلودگی دارند و همین باعث می‌شود که رنگ نمای ساختمان تغییر نکند و با یک شستشوی ساده تمیز شود.

مقاومت و استحکام بالا از دیگر مزایای استفاده از سنگ برای نمای خارجی ساختمان می باشد. بهترین سنگ های که میتوان برای نمای خارجی ساختمان از آن هااستفاده کرد. می توان به سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ چینی سنگ استون و سنگ تراورتن اشاره کرد.

بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان

بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان

استفاده از کامپوزیت در نمای خارجی

خوب است که بدانید استفاده از نماهای کامپوزیت که از جنس پلی اتیلن با پوشش آلومینیوم است یکی از بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان ها به حساب می آید و دلیل این امر این است که آنچه در این متریال به کار رفته است در سایر متریال های نما به طور معجزه آسای کار شده است. از ویژگی های بالای کامپوزیت برای نمای خارجی سبک بودن وزن، انعطاف پذیری بالا و البته سرعت بالا در اجرا می باشد.

استفاده از چوب در نمای خارجی

بدون شک یکی از شکیل ترین،متمایز ترین و بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان استفاده از متریال چوب می باشد. چوب از گذشته تا به امروز نقش مهم و اساسی در ساخت و ساز خانه ها داشته است. امروزه پنل های چوبی در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار موجود است که متناسب با انواع سلایق می باشد.

بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان

بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان

دقت و سرعت بالا در اجرای نماهای چوبی نسبت به سایر مصالح بسیار بالا است. اما در مصرف متریال چوب برای نمای خارجی ساختمان باید به این نکته توجه داشته باشید که متریال چوب مقاومت بسیار کمتری در برابر رطوبت و آب دارد، پس اگر در مناطقی زندگی میکنید که بارندگی و رطوبت بالا است سعی کنید از این متریال استفاده نکنید و یا در صورت استفاده آن را با رنگ ها و روغن های مخصوص پوشش دهید. می‌توان از متریال های آجر، استیل گالوانیزه نیزه به عنوان بهترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان نام برد.

ارسال نظر