گروه معماری بنیستا

بستن قرارداد برای بازسازی منزل

بستن قرارداد برای بازسازی منزل امروزه بستن قرارداد برای هر کاری لازم و ضروری می باشد، چرا که اگر در کاری قرارداد منعقد نشود ممکن است که از سوی هر دو طرف نقص پیمان شود و یا حتی کار نیمه تمام بماند.

بازسازی خانه یکی از کارهایی است که قبل از انجام آن باید حتما قرارداد منعقد کرد، اما اینکه چگونه باید قرارداد ببندیم؟ و قرارداد بازسازی شامل چه بندهای می شود؟ سوالاتی است که باید به آنها جواب داد، ما در این مقاله به بررسی بستن قرارداد بازسازی منزل می پردازیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

قرارداد بازسازی چیست؟

قبل از اینکه به قرارداد بازسازی منزل بپردازیم ابتدا باید بگویم که قرارداد به معنای توافق و تفاهم یک شخص با شخص یا یک گروه است که برای انجام دادن کاری منعقد می شود، در قرارداد مشخص می گردد که کارفرما در قبال انجام کاری دستمزد معینی را به پیمانکار پرداخت میکند.

قرارداد بازسازی یکی از اسناد حقوقی است که برای بازسازی ساختمان انجام می شود، در تنظیم و نگارش قرارداد بازسازی باید نکاتی را رعایت کنید که ما در ادامه این مطلب به مهمترین نکاتی که باید در قرارداد رعایت کنیم می پردازیم. برای بستن یک قرارداد سفت و سخت برای بازسازی منزل باید نکاتی را مانند:

نوشتن مشخصات کامل

مسئولیت های پیمانکار

مبلغ تعیین شده و زمان تحویل پروژه

حتما در قرارداد ذکر کنیم.ما در ادامه این مقاله به توضیح اجمالی موارد ذکر شده خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

بستن قرارداد برای بازسازی منزل

بستن قرارداد برای بازسازی منزل

نوشتن مشخصات کامل

اولین نکته مهمی که در بستن قرارداد برای بازسازی منزل باید حتماّ لحاظ کنید درج کامل مشخصات می باشد. در این مرحله باید توجه داشته باشید که نام و نام خانوادگی کامل هر دو طرف، کد ملی هر دوطرف، آدرس کامل( محل و آدرس دفتر) تیم بازسازی و محل سکونت هر دو طرف به اضافه شماره ثبت شرکت بازسازی کننده حتما باید در قرارداد ذکر شود.

مسئولیت های پیمانکار

در موقع عقد قرارداد حتما به این نکته توجه کنید که چه کار هایی بر عهده پیمانکار است، برای اینکه بهتر متوجه این  موضوع شوید، به این مثال توجه کنید در بعضی از موارد خارج کردن نخاله های مانده ساختمان بر عهده پیمانکار می‌باشد، در صورتی که این چنین است حتماً باید در قرارداد ذکر شود.

در بعضی دیگر از موارد خرید مصالح جدید و فروش مصالح قدیمی مانند آهن آلات قدیمی خانه با پیمانکار است، اگر اینگونه باشد حتماً باید در قرارداد ذکر شود.

مبلغ تعیین شده

ذکر مبلغ قرارداد می‌تواند یکی از ضروری  ترین و مهم ترین نکات برای درج قرارداد بازسازی منزل باشد، در برخی از موارد دیده شده است که به دلیل ذکر نکردن مبلغ، بین کارفرما و پیمانکار اختلافاتی به وجود می آید پس بهتر است که سعی کنید مبلغ را هم با حروف و هم با عدد و ترجیحاً به صورت ریال و تومان بنویسید.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

بستن قرارداد برای بازسازی منزل

 

زمان تحویل پروژه

یکی از نکات مهم در بستن قرارداد برای بازسازی منزل زمان تحویل پروژه است،زمان تحویل پروژه به این دلیل باید ذکر شود که در بعضی از موارد مشاهده شده است که حتی ساعت ها هم برای صاحب خانه مهم است.

انواع بستن قرارداد برای بازسازی منزل به چه صورت است؟

برای بازسازی منزل معمولا به چهار صورت با پیمانکار قرارداد بسته می شود.

قرارداد با مصالح

همانگونه که از نام این نوع قرارداد مشخص است در این قرارداد پیمانکار موظف است که در قبال پولی که دریافت می کند، علاوه بر بازسازی، مصالح مورد نیاز ساختمان را نیز فراهم کند و در این مورد کارفرما هیچگونه مسئولیتی ندارد.

قرارداد بدون مصالح

برخلاف قرارداد بازسازی منزل با مصالح  در این نوع قرارداد پیمانکار هیچگونه مسولیتی در قبال مصالح ندارد و مبلغ ذکر شده در قرارداد فقط بابت حق الزحمه مرمت و بازسازی است.

قرارداد درصدی

در این نوع قرارداد معمولاً کارفرما مبلغ معینی را به عنوان دستمزد برای پیمانکار در نظر نمی گیرد، بلکه درصدی از سود حاصل از بازسازی را به پیمانکار می دهد. در این نوع قرارداد بجای مبلغ در قرارداد  میزان  ذکر می شود.

قرارداد پیمانکاری دستمزدی

در این نوع قرارداد از قبل توسط کارفرما حقوق پیمانکار تعیین و در قرارداد ذکر شده است، در این نوع قرارداد سود و زیان حاصل از بازسازی تاثیری در دستمزد پیمانکار ندارد.

بستن قرارداد برای بازسازی منزل

بستن قرارداد برای بازسازی منزل

سخن پایانی

قبل از اینکه اقدام به بازسازی منزل مسکونی کنید باید ابتدا یک تیم خوب  بازسازی انتخاب کنید و در اولین قدم با آن قرارداد ببندید، در قراردادی که با یک تیم بازسازی نوشته می شود نکاتی مانند

مسئولیت های تیم بازسازی، مبلغ قرارداد، زمان دقیق تحویل منزل مسکونی و از همه مهمتر درج کامل مشخصات هر دو طرف باید حتماً در قرارداد باشند.

ارسال نظر