گروه معماری بنیستا

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم: بازسازی یا ترمیم خانه معمولاً با هدف افزایش عمر مفید ساختمان انجام می‌شود و غالباً اجرای آن برای بناهای قدیمی تر کاربردی است. این فرایند می‌ تواند به افزایش کاربری فضای خانه کمک نماید. فرایند بازسازی مزایای خاص خود را دارد.

اگر اصول بازسازی به درستی رعایت شود بازدهی چشمگیری خواهد داشت و در بالا رفتن ارزش بنا نیز تاثیر مستقیم دارد. بازسازی خانه همچنین فرایند مقرون به صرفه تری نسبت به ساخت و ساز و خرید ملک محسوب می شود. بازسازی از جمله اقداماتی است که نیاز به برنامه ریزی و تهیه فهرست کار دارد.

انتخاب یک مشاور درست و طراح حرفه ای می‌ تواند در این روند یاری دهنده باشد. در این مقاله قصد داریم راهنمای نوسازی خانه را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین نکاتی که لازم است در این مسیر به آن دقت شود را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. لطفا تا پایان ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی نمای خارجی ساختمان

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم

نکات مهم بازسازی خانه

شروع یک بازسازی اصولی مستلزم رعایت نکات مهمی است. در بازسازی ساختمان های قدیمی باید این احتمال را داد که زیرساخت ها فرسودگی زیادی داشته باشند؛ پس لازم است قبل از انجام هرگونه عملیاتی لوله کشی و سیستم سرمایش و گرمایش چک و در صورت نیاز تعویض شوند.

قبل از تصمیم برای انجام بازسازی نسبت به برآورد هزینه اجرای بازسازی خارجی و داخلی بنا اقدام نمایید تا از بروز مشکل در روند بازسازی جلوگیری شود. مشورت با یک طراح و معمار حرفه ای می تواند تاثیر مثبتی در فرایند بازسازی داشته باشد. بهتر است از همان ابتدای کار بازسازی رنگ آمیزی ساختمان، گچ بری و نورپردازی آن را نیز در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بازسازی ساختمان اداری

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم

در صورت قدیمی بودن در و پنجره ها تعویض آنها در اولویت فرایند نوسازی قرار دارند. برای نصب قفسه و کمد باید از ابتدا برای طراحی آن و انتخاب دیوارهای مناسب جهت نصب آنها برنامه‌ ریزی شود. برای جلوگیری از سردرگمی پیشنهاد می کنیم قبل از شروع پروژه فضاهای لازم به بازسازی را تعیین کنید. ترتیب مراحل بازسازی نیز در پیشبرد روند اجرای نوسازی تاثیر زیادی دارد.

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

اولویت در بازسازی به اهمیت هر یک از فضاهای مختلف خانه بستگی دارد. طراحی داخلی آشپزخانه از جمله فضاهایی است که دارای اهمیت فراوانی می باشد. طراحی و انتخاب مناسب کابینت ها و هماهنگی آن با سایر وسایل آشپزخانه زیبایی فضا را دوچندان می‌کند. میزان نور طبیعی منعکس شده به این فضا نیز از جمله نکات مهم در بازسازی آشپزخانه به شمار می رود.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی از دیگر پروژه‌ های مهم و طولانی است. در این فضاها لازم است که لوله کشی آب و فاضلاب نیز بررسی شود. تعویض شیرآلات و توالت نیز در برخی موارد لازم است. اتاق خواب از جمله فضاهای محبوب در ساختمان است که با هدف تغییر دکوراسیون و ظاهر دیوارها بازسازی می شود.

بیشتر بخوانید: بازسازی منازل مسکونی

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم

به کارگیری یک کاغذ دیواری با طرح جذاب می تواند تاثیر مثبتی در زیبایی اتاق خواب داشته باشد. تعویض کفپوش اتاق خواب از دیگر گزینه‌ های بازسازی این فضا به شمار می رود. استفاده از نورپردازی دیوار و سقف نیز ظاهر جدیدی به این فضا می بخشد. تصمیم برای بازسازی فضای اتاق نشیمن نیاز به تعیین یک سبک خاص دارد.

یعنی قبل از اقدام برای بازسازی اتاق نشیمن باید یک سبک دکوراسیون انتخاب کنید. بهتر است سبکی را استفاده کنید که با سلیقه و روحیات شما سازگاری داشته باشد. در انتخاب نوع و مدل دکوراسیون به رنگ مورد علاقه و هدف خود از بازسازی دقت کنید. تعویض کفپوش و دیوارپوش اتاق نشیمن و تصحیح نحوه نورپردازی از جمله موارد مهم در بازسازی اتاق نشیمن به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم

اقدامات لازم در بازسازی خانه

اقدامات خاصی وجود دارد که در فرایند بازسازی خانه لازم الاجرا است. در یک پروژه نوسازی لازم است که اقدامات زیر به درستی و با نهایت دقت انجام پذیرد.

۱_ بررسی میزان فرسودگی فضای خانه و توقف بیشتر آن ۲_ارزیابی کلی وضعیت خانه

۳_ برآورد هزینه و توجه به وضعیت مالی

۴_ دریافت مجوز و اقدامات قانونی

۵_ زهکشی صحیح

۶_ بررسی میزان پایداری سازه

۷_ شروع تخریب فضاهای مورد نیاز

۸_ از بین بردن نم ساختمان

۹_ افزایش مقاومت خانه

۱۰_ اقدامات لازم جهت نمای داخلی و خارجی خانه

۱۱_ انجام گچ کاری و تزئینات داخلی

۱۲_ نصب دیوارپوش و کفپوش مناسب

۱۳_ تمیز کردن پایانی محیط خانه

ارسال نظر