گروه معماری بنیستا

بازسازی واحد آپارتمان با رعایت تمام اصول و استانداردهای لازم

یکی از بهترین روش های تغییر دکوراسیون داخلی آن به شمار می رود. زیرا تاثیرات شگفت انگیزی بر طراحی داخلی آن می گذارند. به همین دلیل حال و هوای منازل آپارتمانی بعد از مرمت و بازسازی بسیار دوست داشتنی و انرژی بخش می شود. بازسازی منازل آپارتمانی بسیار راحت و ساده بوده و حتی یک تغییر کوچک نظیر رنگ کردن دیوارها نیز در آن به چشم می آید. اگر دوست دارید با مراحل و همچنین هزینه‌های مورد نیاز برای بازسازی منازل آپارتمانی بیشتر آشنا شوید لطفاً همراه ما باشید.

مراحل بازسازی واحد آپارتمان

بازسازی واحد آپارتمان طی مراحل مختلفی صورت می‌گیرد. اما قبل از آنکه مراحل بازسازی واحد آپارتمان را برای شما شرح دهیم باید یادآوری کنیم، قبل از هر کاری از کارشناسان خبره در این حوزه کمک بگیرید.

قبل از شروع مراحل بازسازی واحد آپارتمان شما باید ابتدا مشخص کنید کدام بخش از واحد آپارتمانی تان نیاز به بازسازی دارد. به هر حال همیشه بازسازی واحد آپارتمان به طور کامل صورت نمی گیرد و گاه ممکن است شما فقط تصمیم به  بازسازی بخش خاصی از آن را داشته باشید.

همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی

  • بازسازی دیوارها

معمولاً در بازسازی واحد آپارتمان باید اولین مرحله آن را به دیوارها اختصاص داد. در واقع گاهی اوقات نقشه بازسازی واحد آپارتمان به نحوی طراحی می شود که دیوارها نیاز به جابجایی دارند و یا در برخی موارد به علت نفوذ رطوبت بر دیوارها، باید آن ها را تعمیر و بازسازی کرد.

در چنین مواردی لازم است که قبل از هر کاری دیوار مورد نظر  بازسازی شود. به عبارت دیگر بازسازی دیوارهای قدیمی و فرسوده و یا جابجا کردن آنها در اولویت اول قرار دارد. باید به این نکته اشاره کرد که تخریب دیوارهای حمال در آپارتمان توصیه نمی‌شود زیرا وزن آپارتمان بر روی آنها است.

البته در صورت نیاز راه هایی برای تخریب دیوار حمال وجود دارد منتهی این امر به هیچ عنوان بدون مشورت و کمک خواستن از مهندسین خبره و باتجربه معماری توصیه نمی شود. بنابراین اگر شما با یک مهندس معمار خبره مشورت نموده و ایشان اجازه تخریب دیوار حمال به شما را بدهند در این باره مانعی بر سر راه شما وجود ندارد.

همچنین گاهی اوقات دیوارهای نم دار و خراب نیز نیاز به بازسازی دارند که در چنین شرایطی باید روی آنها به طور کامل تراشیده شده و از اول گچ کاری شوند.

همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی

 

  • بازسازی دیوارها

پس از بازسازی دیوار ها مرحله دوم بازسازی واحد آپارتمان مرتبط با بازسازی سرویس بهداشتی است. در واقع بازسازی حمام و دستشویی نیز جزو موارد مهم بوده و باید به نحوی صورت بگیرد که پس از اتمام بازسازی هیچگونه نم و رطوبتی از آنها نشت نکند.

البته دلیل اهمیت بازسازی سرویس بهداشتی نیز با همین موضوع در ارتباط است. زیرا در طول گذر زمان در معرض فرسایش قرار گرفته و از بین می ‌رود. به همین دلیل در مواقعی که به بحث بازسازی واحد آپارتمان مطرح می شود باید حتماً به این نکته نیز توجه کرد.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری در تهران

  • بازسازی آشپزخانه

در مرحله سوم بازسازی واحد آپارتمان باید به سراغ آشپزخانه یا به قول معروف همان قلب خانه رفت. همه ما به این موضوع کاملاً واقف هستیم که نما و ظاهر آشپزخانه در زیبایی و طراحی دکوراسیون داخلی آن فوق العاده موثر است. بنابراین بهتر است هنگامی که تصمیم به بازسازی واحد آپارتمانی می‌گیرد خود می گیرید حتماً به این نکته توجه کرده و تغییراتی را نیز در این قسمت از واحد خود ایجاد کنید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

  • بازسازی سالن و اتاق ها

پس از آشپزخانه نوبت به سالن و اتاق ها می رسد که در این مراحل نیز با استفاده از تغییر رنگ دیوارها، پنجره ها، درب ها، کف و سقف می‌ توانید تغییراتی را در آنها ایجاد کنید.

همچنین بخوانید : طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

هزینه های مورد نیاز برای بازسازی واحد آپارتمان

معمولا هزینه مورد نیاز برای بازسازی واحد آپارتمان با توجه به متراژ آپارتمان و همچنین قسمت هایی که شما تصمیم به بازسازی آن دارید متفاوت است.

به عنوان مثال اگر شما فقط تصمیم به بازسازی آشپزخانه واحد آپارتمان خود داشته باشید به مراتب هزینه های کمتری را نسبت به مواقعی که می خواهید علاوه بر آشپزخانه سالن و یا اتاق ها را نیز بازسازی کنید، هزینه کمتری خواهد داشت.

علاوه بر متراژ و قسمت های مورد نظر برای بازسازی هزینه نیروی انسانی مورد نیاز برای بازسازی و همچنین متریال و مصالح لازم نیز از جمله عواملی هستند که بر میزان هزینه مورد نیاز برای این امر تاثیر گذار هستند.

به همین دلیل است که ما توصیه می‌ کنیم قبل از آن که مراحل بازسازی واحد آپارتمانی خود را شروع کنید ابتدا با یک پیمانکار و یا شرکت های بازسازی فعال در این زمینه مشورت داشته باشید تا در رابطه با مدیریت هزینه های لازم برای این امر دچار مشکل نشوید.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری در تهران

نتیجه گیری

بازسازی واحد آپارتمان باید مطابق با مراحل اصولی و استاندارد این امر پیش برود تا نتیجه دلخواه شما حاصل گردد. به همین توصیه می کنیم اگر تصمیم به بازسازی واحد آپارتمانی خود دارید، حتما قبل از هر اقدامی با کارشناسان این حوزه مشورت کنید.

ارسال نظر