گروه معماری بنیستا

بازسازی نمای ویلا

بازسازی نمای ویلا ،ویلاهای بسیار زیادی وجود دارند که ساختار آن ها قدیمی شده است و به وضعیتی رسیده اند که دیگر پاسخگوی نیازهای مختلف افراد نیستند. بازسازی نمای ویلا از جمله راه های نوسازی ساختمان های ویلایی قدیمی است. این کار به معنی ترمیم و اصلاح ساختارهای قدیمی است که می توان از طریق آن و با صرف هزینه های متفاوت، یک عمارت ویلایی قدیمی را که فاکتورهای زیبایی آن تقریبا به صفر رسیده است، بهبود بخشید و به یک عمارت ایده آل تبدیل کرد. در ادامه همراه ما باشید تا مطالب بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم:

بازسازی نمای ویلا

اهمیت بازسازی نمای ویلا

نمای ویلا اولین بخش ویلا است که اشخاص با ورود به عمارت آن را می بینند. اگر نمای ویلا بازسازی شده باشد، کل ویلا تاثیر مثبت و خوبی را در ذهن بیننده ایجاد می کند. فرسوده شدن نما علاوه بر این که خطراتی مانند سقوط مصالح را در پی دارد، موجب کاهش قیمت واقعی ملک نیز خواهد شد. طبیعتا نمای ویلا هر چقدر زیباتر باشد، جذابیت ویلا نیز نزد افراد بیشتر می شود؛ زیرا با ورود به ویلا اولین چشم انداز، نمای آن است. هنگامی که نمای ویلا رو به فرسودگی می رود و یا طرح آن دیگر برای افراد جذابیتی ندارد صاحب عمارت با بهره مندی از جدیدترین و بهترین المان ها  اقدام به بازسازی ویلای قدیمی خود می کند تا چشم انداز آن را زیباتر نماید.

دلیل نیاز بازسازی ویلا چیست؟

همانطور که می دانید شرایط جوی و آب و هوا به مرور زمان موجب  فرسودگی مصالح می شود و همین امر موجب می شود تا اشخاص به فکر تعویض مصالح بیفتند و  نمای ویلا را تغییر دهند. از طرفی بازسازی نمای ویلا موجب فروش بهتر و آسان تر ویلا نیز می شود. به طور کلی هر چقدر که نمای یک ویلا جذابتر باشد، افراد رغبت بیشتری برای خرید آن پیدا می کنند. از این رو اکثر فروشندگان ویلا برای زیباسازی آن اقدام به بازسازی ویلا می کنند تا ویلا چشمگیرتر و زیباتر از قبل به نظر برسد.

بازسازی نمای ویلا

مزایای بازسازی نمای ویلا

  • اولین مزیت نوسازی نمای ویلا صرفه جویی در هزینه و منابع مالی و زمان است. نمای ویلا از قبل احداث شده است؛ بنابراین ساختارهای زیر بنایی و اصلی سازه ای را دارد. از این رو هزینه های مربوطه در مقایسه با هزینه ساخت نمای ویلا از پایه، بسیار پایین تر خواهد بود.
  • مزیت دوم عدم نیاز به مجوز های ساخت و تغییر کاربری زمین به طور کلی برای ساخت ویلا و یا نمای آن می باشد.
  • مورد سوم نیز مربوط به حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از هدر رفتن بیهوده منابع با ارزش آن است. اجرا هر پروژه ساخت و سازی از جمله پروژه های ویلاسازی منجر به استفاده از منابع طبیعی برای تهیه مواد اولیه ساختاری و استفاده از مواد مصنوعی و شیمیایی می شود. موارد نام برده شده تاثیرات مضری بر محیط زیست می گذارند. پس بهتر است تا حد امکان، از ساختار بناهای موجود استفاده کرد و تکیه بر زیرساخت هایی داشت که هنوز کارایی دارند. از این رو بازسازی نمای ویلا قدیمی راهکار مناسب و بهینه ای در خصوص حفاظت از محیط زیست نیز است.
  • بازسازی نمای ویلا

مراحل بازسازی نمای ویلا

این مراحل شامل موارد زیر می شوند:

  • ثبت ابعاد دقیق نمای قدیمی و نیز تهیه نقشه، طرح کلی نمای ویلایی جدید
  • تهیه لیست نیازها و خواست های جدید کارفرما
  • تخمین میزان هزینه مورد نیاز و تغییرات مورد نظر، بر مبنای هدف بازسازی نمای ویلا
  • تهیه برنامه فیزیکی نمای ویلا و لیست قسمت هایی از نما که قرار است اضافه یا حذف شوند.
  • تطابق دادن میزان بودجه مالی تخصیص یافته با خواست ها و هزینه بازسازی نمای ویلا
  • انتخاب متریال
  • حفاظ بندی و آماده سازی جهت تخریب امن قسمت های مورد نظر
  • تخریب اصولی
  • انجام مراحل مربوط به پرداخت کاری نهایی

سخن پایانی

 

همانطور که گفته شد بازسازی نمای ویلا به هزینه بسیار کمی نیاز دارد و موجب زیباسازی آن می شود. همچنین این فرایند سبب افزایش استحکام ویلا خواهد شد و افزایش استحکام ویلا قطعا افزایش طول عمر ویلا را به دنبال خواهد داشت. اگر شما نیز تصمیم به بازسازی نمای ویلای خود گرفته اید، بهتر است هر چه سریع تر برای این کار اقدام کنید، اولین قدم برای نوسازی نمای ویلا این است که با یک شرکت معماری معتبر تماس بگیرید و با آن ها مشورت کنید. گروه معماری بنیستا آماده ارائه انواع خدمات بازسازی، تیغیر دکوراسیون و… است. ما به شما این طمینان را می دهیم که معماران بنیستا بهترین بازسازی را برای نمای ویلای شما انجام دهند.

ارسال نظر