گروه معماری بنیستا

بازسازی ساختمان های اداری با چه اهدافی است؟

بازسازی ساختمان های اداری با چه اهدافی است؟ ساختمانی که قدمت زیادی داشته باشند، ساختار آن به مرور ضعیف خواهد شد. لذا پس از مدتی ساختمان نیازمند عملیات بازسازی است. عملیات بازسازی می تواند شامل تغییر دادن مصالح و زیرساخت ‌های بنا باشد. در مواردی از بازسازی می توان دیوارها را جابجا نمود، تا ساختمانی محکم و مقاوم در برابر حوادث احتمالی، مانند زلزله داشته باشیم. در مورد بازسازی ساختمان های اداری، ممکن است اهداف دیگری نیز وجود داشته باشد، با ما همراه باشید تا ببینیم بازسازی ساختمان های اداری در راستای چه اهدافی می باشد.

بازسازی ساختمان های اداری در راستای چه اهدافی می باشد؟

اهمیت بازسازی ساختمان اداری

مکان های اداری نقش مهمی در زندگی انسان دارند؛ بنابراین توجه به معماری و طراحی این مکان ها بسیار مهم است. بازسازی علاوه بر اینکه زیبایی و استحکام فضای ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد موجب افزایش راندمان کاری می شود. همچنین طراحی دکوراسیون مناسب ساختمان های اداری تاثیر بسیار زیادی در تقویت روحیه و کارایی کارکنان اداره دارد.

بازسازی ساختمان های اداری در راستای چه اهدافی می باشد؟

مهمترین عوامل ضرورت بازسازی ساختمان

  • ممکن است تاسیسات ساختمان اداری مورد نظر مطلوب نباشد و یا این که دیگر نتوان از آن استفاده کرد.

  • ممکن است ساختمان اداری دارای نور پردازی مناسبی نباشد.

  • احتمال دارد هدف اداره، با طراحی و معماری ساختمان آن متفاوت باشد.

  • شاید تمایل داشته باشید که فضای سنتی و قدیمی ساختمان را به یک فضای شیک و مدرن تبدیل نمایید.

  • برخی اوقات ساختمان اداری، دارای طراحی اصولی نیست، از این رو ممکن است شما برای استفاده از بخش های مختلف دچار مشکل شوید.

  • و در آخر اینکه ساختمان اداری جهت طبقه بندی و مرتب سازی اتاق ها، نیاز به بازسازی داشته باشد.

  • بازسازی ساختمان های اداری در راستای چه اهدافی می باشد؟

اهداف بازسازی ساختمان های اداری

دلایل متفاوتی برای بازسازی یک ساختمان اداری وجود دارد. اما  چهار علت اصلی، جهت بازسازی ساختمان های اداری به صورت زیر می باشد:

  • رفع فرسودگی

همانطور که گفته شد با افزایش سن یک ساختمان و استفاده و رفت و آمد های مکرر اشخاص، ساختمان اداری دچار فرسودگی و استهلاک خواهد شد. همچنین بخش ‌هایی مانند تاسیسات ساختمان اداری خیلی سریع تر دچار فرسودگی می شوند و نیازمند تخریب و بازسازی مجدد خواهند بود. لذا واجب است، که هر از چند گاهی بخش هایی از ساختمان اداری ترمیم و بازسازی شود، تا فرسودگی ساختمان موجب خسارت های بیشتر نشود.

بازسازی ساختمان های اداری در راستای چه اهدافی می باشد؟

  • افزایش راندمان کاری

کارکنان یک اداره دست کم یک سوم از شبانه روز را در محیط اداره سپری می کنند؛ بنابراین ماهیت و کیفیت طراحی و معماری فضای اداری تاثیر بسیار چشمگیری بر روحیات پرسنل آن اداره دارد. در صورتی که فضای محل کار در زمینه معماری، روانشناسی و هنر بسیار منطقی و زیبا طراحی شود، هم انگیزه و نشاط در کارکنان به وجود می آید و هم استرس آن ها در زمینه کاری را کاهش می‌دهد.

همه ما می‌دانیم که کار کردن در یک فضای مطلوب، که دارای فضای سبز و منظره های دلنشین، تهویه و نور مناسب است، موجب سلامت جسم و روان اشخاص می شود. متاسفانه در بیشتر ساختمان های ادارای، اولویت اول تامین فضای مسکونی اداره است و تامین نیاز روحی پرسنل آن ساختمان در نظر گرفته نمی‌ شود. در حالی که توجه به حالات روحی کارکنان موجب افزایش کارایی مجموعه خواهد شد.

بازسازی ساختمان های اداری در راستای چه اهدافی می باشد؟

انواع بازسازی ساختمان های اداری

در حالت کلی بازسازی ساختمان های اداری به دو طریق صورت می گردد. بازسازی ساختمان‌های اداری قدیمی به صورت جزئی در این حالت و بخش هایی از دکوراسیون محل، تعمیر یا تعویض می گردد. در بیشتر اوقات احتیاج به تخلیه مکان نیست و عملیات بازسازی را می ‌توان در ساعات غیر کاری نیز انجام داد.

  • بازسازی کلی ساختمان های اداری قدیمی

در این نوع از بازسازی تمامی زیرساخت ها و دیوارها نیز طبق تشخیص کارفرما تخریب و بازسازی خواهد شد. به گونه ‌ای که سیستم داخلی مکان کاملا تجدید می گردد، لذا باید مکان مورد نظر کاملا تخلیه گردد. توجه کنید که در حین بازسازی ساختمان عملیات اجرایی، حتی الامکان باید تخریب گردد. همچنین مدت زمان بازسازی ساختمان اداری نیز باید کوتاه باشد، تا روند کاری سازمان ها متوقف نگردد.

بازسازی ساختمان های اداری در راستای چه اهدافی می باشد؟

سخن پایانی

اگر شما هم قصد دارید، بهترین طراحی دکوراسیون را داشته باشید، می توانید از تجربه افرادی که در این زمینه مهارت دارند، استفاده کنید. گروه معماری….. در خدمت شماست، تا بهترین ایده ها برای طراحی دکوراسیون را در اختیار شما قرار دهد.

ارسال نظر